Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King_Kush

Is Dit Een Geschikte Led Lamp?

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik ben opzoek naar een goede led lamp.

Kwam deze tegen:

Is dit iets?

 

76868c94567585f7faa30194e1f9307c.pngHeb expres de specificaties erbij gedaan.

 

Alvast bedankt!

 

King K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees zelden goede dingen over de aliexpress type led systemen...

Zelf geen ervaring met led,maar denk dat je beter wat meer kan uitgeven aan een merk dat zich al bewezen heeft..

Tenzij dit echt voor enkele planten is ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ,

Ben het met vorige eens ,

Chinezen zijn heel goed in namaken en tegen spotprijzen aanbieden , de namaak lijkt op het origineel maar is vaak veel minder .

En 98 euro voor zo'n lamp kan haast niet . Vergeet niet dat er bij zo'n bedrag er ook invoerbelasting wordt geheven .

 

Beter bestel jij lampen uit de VS , ze zijn daar veel verder qua technologie .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er als een leuke lamp uit maar eerlijk gezegd zou ik met een lamp (wat toch een van de belangrijkste dingen in je kweekproces is) geen risico's nemen en gaan voor een betrouwbaar merk. Al denk ik alleen maar aan brandgevaar bijvoorbeeld. Ook geven ze in de hoofdtitel aan dat het een 600 watt lamp is maar bij de specs vermelden ze een wattage groter dan 400 Watt wat ik ook al vaag vind. Bovendien is dit echt teveel van het goede voor je ene plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.led-groeilampenshop.nl/budget-led-groeilampen/

 

Hoeveel planten wil je precies zetten ?

als je er maar 1 zet is zoiets mss leuk :

http://www.led-groeilampenshop.nl/led-grow-light-ufo/25x3w-led-grow-light-ufo

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000 lumen = 60 watt ;) dus waarom dat ding 400 watt verbruikt...??

 

hoe veel wil je besteden en hoe veel wat heb je nodig?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht.... koop gewoon in Nederland, stuk ff ruilen enzo. Mijn lamp was stuk (starter eruit geklapt, dikke vonk) en ik kreeg binnen 48 uur een nieuwe armatuur. Dat wil ik je bij de chinees nog zien doen, eerst exporteren en dan weer (jawel) importeren. Heb mijn tijd vergalt, uren gezocht naar led veel oplichters of via western union of te duur of te slecht omschreven. Mag je met creditcard betalen? enz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees zelden goede dingen over de aliexpress type led systemen...

Zelf geen ervaring met led,maar denk dat je beter wat meer kan uitgeven aan een merk dat zich al bewezen heeft..

Tenzij dit echt voor enkele planten is ..

Dus beter zoiets kopen als een Mars Hydro led lamp?

 

Hai ,

Ben het met vorige eens ,

Chinezen zijn heel goed in namaken en tegen spotprijzen aanbieden , de namaak lijkt op het origineel maar is vaak veel minder .

En 98 euro voor zo'n lamp kan haast niet . Vergeet niet dat er bij zo'n bedrag er ook invoerbelasting wordt geheven .

 

Beter bestel jij lampen uit de VS , ze zijn daar veel verder qua technologie .

 

Hai

Ja hij is inderdaad wat aan de goedkope kant ja.

Maar ik bestel vaker dingen op die site, hoef geen invoerbelasting te betalen alleen verzendkosten die niet hoger zijn dan 9 euro

 

Het ziet er als een leuke lamp uit maar eerlijk gezegd zou ik met een lamp (wat toch een van de belangrijkste dingen in je kweekproces is) geen risico's nemen en gaan voor een betrouwbaar merk. Al denk ik alleen maar aan brandgevaar bijvoorbeeld. Ook geven ze in de hoofdtitel aan dat het een 600 watt lamp is maar bij de specs vermelden ze een wattage groter dan 400 Watt wat ik ook al vaag vind. Bovendien is dit echt teveel van het goede voor je ene plant.

Gewoon een betrouwbare kopen zoals een Mars Hydro led lamp.

En de specs kloppen inderdaad niet zie ik wel vaker op die site.

 

http://www.led-groei...ed-groeilampen/

 

Hoeveel planten wil je precies zetten ?

als je er maar 1 zet is zoiets mss leuk :

http://www.led-groei...-grow-light-ufo

 

grtz

Gewoon 1 plantje lekker simpel voor de fun.

Die budget lampen is dat iets?

 

6000 lumen = 60 watt ;) dus waarom dat ding 400 watt verbruikt...??

 

hoe veel wil je besteden en hoe veel wat heb je nodig?

Haha ja de specs kloppen echt totaal niet.

Wil eigenlijk niet meer dan 100 euro besteden aan een lamp.

En hoeveelheid watt maakt mij niet uit als het plantje er maar goed op groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goedkoop ledarmatuur dat goed werkt, bestaat simpelweg niet. Als je een laag budget hebt, kun je het beste HPS nemen. HPS heeft een efficiency van ca 36%, een goedkoop chinees ding zit ergens rond de 20%. Een Chinees ledarmatuur heeft geen enkel voordeel tov HPS, alleen maar meer nadelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x goedkope processorkoeler, elg 100h c700a of iets in die richting, en 4x cxb2540 3000K leds+holders zou je net moeten kunnen hebben voor 100,-?

Misschien dat je zelfs nog n paar knaken overhoud voor de aluminium hoeklijntjes en een telefoonladertje voor de koelertjes op aan te sluiten.

Daarmee heb je een vrij serieus lampje voor 1 plantje/klein kastje, veel beter kan ik t niet bedenken met jouw budget.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x goedkope processorkoeler, elg 100h c700a of iets in die richting, en 4x cxb2540 3000K leds+holders zou je net moeten kunnen hebben voor 100,-?

Misschien dat je zelfs nog n paar knaken overhoud voor de aluminium hoeklijntjes en een telefoonladertje voor de koelertjes op aan te sluiten.

Daarmee heb je een vrij serieus lampje voor 1 plantje/klein kastje, veel beter kan ik t niet bedenken met jouw budget.

Hmm klinkt goed...

Ik ga het eens uitzoeken.

 

Bedankt!

 

Een goedkoop ledarmatuur dat goed werkt, bestaat simpelweg niet. Als je een laag budget hebt, kun je het beste HPS nemen. HPS heeft een efficiency van ca 36%, een goedkoop chinees ding zit ergens rond de 20%. Een Chinees ledarmatuur heeft geen enkel voordeel tov HPS, alleen maar meer nadelen.

Ben niet van plan om met HPS te werken.

Plantje staat op mijn kamer en aangezien het nou al heet is op mijn kamer laat staan met een HPS erbij :likken:

En sinds kort vliegt er wel om de 2 dagen een helicopter over ons dorp heen dus wil geen risico lopen...

Maar toch bedankt!

 

Onder de 100 euro niets vrees ik .

Hmm helaas toch maar DIY dan of even hard sparen.

Toch bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil eigenlijk niet meer dan 100 euro besteden aan een lamp.

En hoeveelheid watt maakt mij niet uit als het plantje er maar goed op groeit.

Hps philips bulb + vsa + reflector past daar het beste bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil eigenlijk niet meer dan 100 euro besteden aan een lamp.

En hoeveelheid watt maakt mij niet uit als het plantje er maar goed op groeit.

Hps philips bulb + vsa + reflector past daar het beste bij.

Ben eigenlijk niet van plan om met HPS te werken.

Omdat ik ten eerste daar niks van snap met hoe dat werkt met die grote blauwe kasten (weet zo gauw niet hoe die dingen heten).

En vind ik het risico op bijv. brand en politie te groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vsa werkt praktisch net zo als led, of zelf aansluiten of plug and play.

 

Ik denk dat een kwaliteit hps setup minder brandgevaarlijk is dan dat gedrocht in je eerste post en politie maakt geen onderscheid tussen 400w hps en een chinese disco lamp.

 

Maar goed, als je niet hps wil, en budget €100 is, dan zou je nog T5 kunnen overwegen. Zie Torsti's kweekjes bijvoorbeeld. Led is nou eenmaal duurder in aanschaf. Maak er 5 tientjes meer van en je kunt wel een kleine diy led bouwen. Die extra kosten haal je er wel uit met energiebesparing (ook ten op zichte van flut leds).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vsa werkt praktisch net zo als led, of zelf aansluiten of plug and play.

 

Ik denk dat een kwaliteit hps setup minder brandgevaarlijk is dan dat gedrocht in je eerste post en politie maakt geen onderscheid tussen 400w hps en een chinese disco lamp.

 

Maar goed, als je niet hps wil, en budget €100 is, dan zou je nog T5 kunnen overwegen. Zie Torsti's kweekjes bijvoorbeeld. Led is nou eenmaal duurder in aanschaf. Maak er 5 tientjes meer van en je kunt wel een kleine diy led bouwen. Die extra kosten haal je er wel uit met energiebesparing (ook ten op zichte van flut leds).

Hmm ja je hebt wel gelijk mijn Chinese kermislamp is inderdaad brandgevaarlijker.

toch maar even kijken naar HPS dan of een DIY led.

Maar hoe zit met de energie kosten van een HPS? Is dat veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je wel een paar led chips plus drivers hebt voor <100 (komt nog wat klein spul bij maar dan ben je er al snel)

 

t5 is best duur, voornamelijk de vsa, de buizen kun je wel redelijk krijgen, denk dat je dan beste meteen over kunt gaan naar de leds

 

voordeel tegen hps is dat je geen lamp hoef te vervangen, meer lichtbronnen dus betere koeling/lichtspreiding en geen glas dat stuk kan gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klein spul tikt relatief snel aan en wordt vaak onderschat. Koelblokken, stroomkabel, led bedrading, boutjes en moertjes, stekkertjes, tim, ophang haakjes, eventueel solderless holders, metaal boortjes, zelftappende schroeven of tape. Scheelt natuurlijk als je dat hebt liggen. En last but not least, verzendkosten. Vooral als je koelblokken en driver en leds we van verschillende bronnen haalt.

 

Maar inderaad, hoeveel het dan precies ook is, die T5 buizen moet je ook weer vervangen.

 

Maar hoe zit met de energie kosten van een HPS? Is dat veel?

Vooral relatief veel. Met een goede led setup gebruik je minder energie voor een bepaalde hoveelheid licht. Hoe lager het hps wattage, hoe minder efficient ze worden, dus hoe meer ze relatief gebruiken. Hps is bulb + ongeveer 10% voor vsa. Dus een 400watt gebruikt 440watt, een 250watt gebruikt 275+, en een 600watt dus 660. Die 600 watt produceert per watt meer groei licht dan een 400 of 250. De chinese goedkope leds zijn vaak minder efficient dan hps. Met diy led kun je iets bouwen dat 150watt gebruikt maar grofweg net zoveel licht gebruikt als een 250w hps.

 

Kort gezegd heb je minder watts nodig om een bepaald oppervlakte te belichten met (goede) leds.

 

Voor 1 plant kan 1 cob led ol 50w zat zijn afhankelijk van hoe groot die plant is.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koelblokken en houders tel je op bij de prijs van de COBs. De rest is een paar tientjes. Als je het tenminste niet overdrijft met allemaal overgecompliceerde grappen en grollen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koelblokken en houders tel je op bij de prijs van de COBs. De rest is een paar tientjes. Als je het tenminste niet overdrijft met allemaal overgecompliceerde grappen en grollen.

Oh ja, tel 'je' die op bij de prijs van de cobs volgens de RIU papagaai regels lol. Grappig maar toch ook zielig die butthurt, maar ja je vroeg er nou eenmaal om... droom lekker verder met je eigen-wijsheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, is wel zo handig om het daar in op te nemen, want dan weet je veel sneller welke optie het goedkoopste is met verschillende aantallen COBs.

 

Bij Kingbrite koop je het deels ook al setje.

 

Gaat me verder niets aan, maar heb je psychische problemen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedkoop en veilig zou ik t-neonsetje nemen.

Hoe zit het met stroom?

Verbruikt een neon veel stroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...