Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obiwan

Doorstralen Medische Wiet; Hoe (On)Veilig Is Het?

Recommended Posts

Ik gebruik voor mijn chronische slapeloosheid en onrust Bedica uit de apotheek. In tegenstelling tot wiet uit de coffeshop en wietolie werkt dit wél bij mij. Maar wel op mijn eigen manier. Alleen door 1 gram op 1 l. water en 250 ml. melk een uurtje zachtjes laten doorkoken. Wat koffiemelk erbij voor de conservering en dan 's avonds een kop ervan drinken en ik heb een heerlijk rustige nacht en belangrijk voor mij ook de dag erop voel ik me rustig en klam. Iets wat ik met olie, ondanks dat het goede kwlaiteit is, vreemd genoeg niet heb. Olie maakt mij onrustig.

Maar ik maak me wel ongerust dat Bedica wordt doorgestraald. Er zouden dan kankerverwekkende stoffen ontstaan? Bedrocan ontkent dit bij wiet, maar wat is waar?

Hun antwoord:

"Voor de volledigheid hebben we ook dr. Arno Hazekamp geraadpleegd. Hij heeft onlangs nader onderzoek gedaan naar de effecten van gamma-doorstraling. De conclusies van zijn onderzoek zet ik hieronder even op een rij. Daarbij geeft vooral de laatste conclusie antwoord op uw vraag:

 

- Doorstralen heeft geen invloed op gehalte van cannabinoiden (THC, CBD, anderen) en water;

 

- Doorstralen heeft een klein effect op terpenen (geur- en smaakstoffen van cannabis. Hebben wellicht zelf ook een klein effect op de werking) maar dit effect is vergelijkbaar met de cannabis 1 week bij kamertemperatuur in het donker wegleggen. Een klein beetje veroudering dus;

 

- Doorstralen heeft geen zichtbaar effect op de klierharen, kleur of uiterlijk van de cannabis;

 

- Kankerverwekkende stoffen kunnen worden gevormd (in zeer kleine hoeveelheden) bij doorstraling van eetwaren waar veel vet in zit, zoals vlees en eieren. Bij cannabis is dat proces niet relevant.

Voor de volledigheid hebben we ook dr. Arno Hazekamp geraadpleegd. Hij heeft onlangs nader onderzoek gedaan naar de effecten van gamma-doorstraling. De conclusies van zijn onderzoek zet ik hieronder even op een rij. Daarbij geeft vooral de laatste conclusie antwoord op uw vraag:

 

- Doorstralen heeft geen invloed op gehalte van cannabinoiden (THC, CBD, anderen) en water;

 

- Doorstralen heeft een klein effect op terpenen (geur- en smaakstoffen van cannabis. Hebben wellicht zelf ook een klein effect op de werking) maar dit effect is vergelijkbaar met de cannabis 1 week bij kamertemperatuur in het donker wegleggen. Een klein beetje veroudering dus;

 

- Doorstralen heeft geen zichtbaar effect op de klierharen, kleur of uiterlijk van de cannabis;

 

- Kankerverwekkende stoffen kunnen worden gevormd (in zeer kleine hoeveelheden) bij doorstraling van eetwaren waar veel vet in zit, zoals vlees en eieren. Bij cannabis is dat proces niet relevant".

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAT EEN REGELRECHTE BULLSHIT EN WEDEROM VERSCHAFFEN VAN ONJUISTE INFORMATIE!

 

Echt niet te geloven als meneer Arno Hazekamp dit opgeratelt heeft??

 

Bedrobeperkt........

 

Pg

 

ps. Ach ja de Hulk is er ook groen van geworden lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik maak me wel ongerust dat Bedica wordt doorgestraald. Er zouden dan kankerverwekkende stoffen ontstaan? Bedrocan ontkent dit bij wiet, maar wat is waar?

Hun antwoord:

"Voor de volledigheid hebben we ook dr. Arno Hazekamp geraadpleegd. Hij heeft onlangs nader onderzoek gedaan naar de effecten van gamma-doorstraling. De conclusies van zijn onderzoek zet ik hieronder even op een rij. Daarbij geeft vooral de laatste conclusie antwoord op uw vraag:

 

- Doorstralen heeft geen invloed op gehalte van cannabinoiden (THC, CBD, anderen) en water;

 

- Doorstralen heeft een klein effect op terpenen (geur- en smaakstoffen van cannabis. Hebben wellicht zelf ook een klein effect op de werking) maar dit effect is vergelijkbaar met de cannabis 1 week bij kamertemperatuur in het donker wegleggen. Een klein beetje veroudering dus;

 

- Doorstralen heeft geen zichtbaar effect op de klierharen, kleur of uiterlijk van de cannabis;

 

- Kankerverwekkende stoffen kunnen worden gevormd (in zeer kleine hoeveelheden) bij doorstraling van eetwaren waar veel vet in zit, zoals vlees en eieren. Bij cannabis is dat proces niet relevant.

 

- Doorstralen heeft een klein effect op terpenen (geur- en smaakstoffen van cannabis. Hebben wellicht zelf ook een klein effect op de werking) maar dit effect is vergelijkbaar met de cannabis 1 week bij kamertemperatuur in het donker wegleggen. Een klein beetje veroudering dus

 

- Kankerverwekkende stoffen kunnen worden gevormd (in zeer kleine hoeveelheden) bij doorstraling van eetwaren waar veel vet in zit, zoals vlees en eieren. Bij cannabis is dat proces niet relevant".

 

Erin gelaten wat dus gewoon zoals P_G al aanhaalde onzin is (zie andere onderzoeken gedaan naar)

 

Ik kreeg overigens wel de bevestiging dat de wiet 'behandeld' was.

 

Dat ene toevoegingkje ook he... bij cannabis niet relevant, nee joh zie vooral wat Canadees onderzoek toen ze begonnen met het aanbieden allemaal aan het licht bracht.

 

Als je last hebt van immuunsysteem ed dan ja uit de apotheek just to be sure maar anders (bijv zelf zetten) 100x beter te krijgen.

 

De apo wiet mist flink wat, koop bagger wiet uit de CS en vergelijk dit met hoe eea uit het potje ruikt en misschien zelfs nog wel smaakt ook..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arno Hazenkamp heeft gewoon gelijk. Er zijn verliezen bij een beperkt aantal terpenen. Myrcene met name, maar dat is toch al een terpene waar je doorgaans niet op zit te wachten. Maar goed, er zit in wat er in zit. Of dat nou een tiende milligram minder is dan wat het zou kunnen zijn maakt verder ook niet uit.

 

Er zitten geen vetten in cannabis, dus dat vetten omgezet zouden kunnen worden in kankerverwekkende stoffen is dan inderdaad ook niet van toepassing.

 

Het is weer zelfde ongefundeerde paniekzaaierij als waar de antivaccers altijd mee bezig zijn.

 

"Peer reviewed" wetenschappelijk publicatie: http://www.ncbi.nlm....les/PMC4847121/

 

Of een soort samenvatting: https://news.lift.co...on-on-cannabis/

Edited by Wietefras
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat ze zo schoon kweekten :innocent:

 

Some cannabis users have claimed that irradiation changes the taste and/or smell of cannabis during smoking or vaporizing (personal observation by the author). Unfortunately, such opinions may be hard to substantiate because the same cannabis is usually not available to consumers in both its irradiated and non-irradiated form to allow direct comparison, meaning there is no “base-line” product to quantify the magnitude of the change.
gek genoeg is dat wel hun argument om het TOCH te bestralen... snap ik wel, bestralen moet, omdat iemand dat zei dus het moet en daarom moet het.. Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen goede Indica in de CS gevonden, zijn ook gestopt met zoeken. Dus Bedica is full body zonder headrush? Vraagje wat kost die Bedica de gram?

Spacecake iets voor je? Die kan in de vriezer, en boter is te maken van bladafval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 1 keer bedrocan flos hebt geroken

en daarna een normaal wietje

dan is het onogelijkom te zeggen

dat bestraling vrijwel geen effect heeft op de terpenen,.

 

wat dus wil zeggen

 

flos ruikt net zo geweldig als een oude jack herer, of een goeie sativa.....

 

en dat is dus echt NIET zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens Weetje, brrr het potje ruikt nog steeds een beetje zo.

 

Een wetenschapper verbonden aan BMC die (heel goed onderbouwt) alles weerlegt en wij als patiënten maar afvragen hoe het nu zit en geen antwoorden krijgen.

Gamma bestraalde wiet hoe werkt dat nu voor de patiënt artikel van Pgmcg

 

Het is niet te onderbouwen waarom een groot deel vd gebruikers de wiet uit de apotheek niet alles vindt als je de wetenschap gebruikt om alles dood te meppen aan argumenten.

 

Dat dit van niet zo grote invloedt kan zijn want 'slechts dit of 'slechts' dat'...

ontkennen van hetgeen je terugkrijgt van degene die in de schoenen staat voor wie je het maakt... vooral niks mee doen van tafel af de handel

 

Maakt niet uit, als patiënt ben je het wel gewend zo weggezet te worden, niet zeuren maar slikken weejewel, ik heb de witte jas aan en weet hoe jij je voelt hoor..

 

Verschil van inzicht hoe je dit benadert: wetenschappelijk of als patiënt die met een potje vd apotheek en een zakje van de CS voor zich een keuze maakt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er soms wat mis is met het eindproduct wil nog niet zeggen dat dat komt door een enkele specifieke stap in het proces.

 

Dat simplistische gedoe om maar lukraak iets aan te wijzen als oorzaak, terwijl dat aantoonbaar niet de oorzaak is, schiet niemand wat mee op inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, aan dom gelukl hebben we niets...

aan oude emmers van een coffeeshop wel....

de sativa emmers ruiken psies naar de flos: te ver door gecured.

en dat dit niet 1 malig is bewijst het zoveelste potje: wederom die aparte geur.

 

en met een medicijn:

dat er soms wat mis is????

 

met mijn amnesia is nooit wat mis, gek he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topic starter geeft aan:

In tegenstelling tot wiet uit de coffeshop en wietolie werkt dit wél bij mij.

 

Met de vraag of dat bestralen kwaad kan. Dat is dus door zo'n beetje elke gezondheidsinstantie over de hele wereld als veilig bestempeld. Dus geen probleem.

 

Dat jij vindt dat ze die Bedrocan wiet te lang curen kan best zijn, maar dat heeft geen ruk met die desinfectie methode te maken.

 

Het is bovendien ook een bullshit argument want topic starter heeft hier dus juist baat bij.

 

Zo ken ik nog wel iemand die de wiet minimaal een jaar cured voordat het voor medisch doel gebruikt wordt. Wie ben jij om te zeggen dat dat niet goed is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat jammer is ?

 

dat je zoveel denigrerende woorden en termen gebruikt.

dat geeft je gesprekspartner echt het gevoel dat het prettig praten is.

 

wie ben jij om zo'n toon aan te slaan?

 

En voor de rest geef ik je volkomen gelijk

omdat je anders nog meer fratsen uit gaat halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAT EEN REGELRECHTE BULLSHIT EN WEDEROM VERSCHAFFEN VAN ONJUISTE INFORMATIE!

 

Echt niet te geloven als meneer Arno Hazekamp dit opgeratelt heeft??

 

Bedrobeperkt........

 

Pg

 

ps. Ach ja de Hulk is er ook groen van geworden lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doorstralen maakt niet iets radio actief ofzo. Daarbij moet je ook geen bananen enz meer eten dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat jammer is ?

 

 

Dat je constant je agenda door loopt te drammen? Zonder daarbij ooit te kijken naar wat de vraagsteller daadwerkelijk zegt?

 

Ik gebruik daar nog niet genoeg denigrerende woorden voor inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Bedica kost in de apotheek zo'n 40,--,--. Je kunt echter voor 3 mnd. meekrijgen en wanneer je b.v. 6 potjes bestelt daalt de prijs aanzienlijk. In uitwerking en bereid volgens mijn methode het perfecte medicijn voor mij, wat zelfs de best gekweekte biologische wiet niet heeft bij mij.

Maakte me alleen over dat doorstralen zorgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat simplistische gedoe om maar lukraak iets aan te wijzen als oorzaak, terwijl dat aantoonbaar niet de oorzaak is, schiet niemand wat mee op inderdaad.

 

Omdat we geen vergelijkingsmateriaal krijgen (dus niet bestraalde wiet van dezelfde soort zelfde wijze behandeld gedurende teelt en curen )

lullen we met zijn allen lekker raak en 'nemen we maar aan want 'bewezen door'' waar er helemaal nog niet naar wat het doet in de mens op lange termijn bij ROKEN of VERDAMPEN onderzoek is gedaan.

 

Velen hebben een verzoek gedaan aan BMC om niet bestraald te leveren, nul op rekest.

 

Je kunt vraagstelling voor onderzoek op heel verschillende manieren opstellen wietefras en dat maakt de uitkomst...

 

Als ik nu vraag:

1. wat mist er tov reguliere wiet aan directe stofjes en is dit meetbaar?

 

2. wat doet het op de lange termijn in het lichaam (als sommige stoffen deels of geheel ontbreken en mogelijk andere na consumptie in het lichaam kunnen ontstaan?

 

2 heel verschillende uitkomsten en met de uitkomst van 1 sla je 2 om de oren want....

 

Wat 'mist' er qua beleving van de patiënt wel/niet in vergelijking tot reguliere wiet is een vraag die bij meneer Arno nooit opgekomen is, stond ook niet in de vraagstelling die BMC hem voorlegde want de patiënt voor wie de wiet uiteindelijk bestemd was, is er nooit bij betrokken geweest :innocent: :innocent:

 

@obiwan

Het is een afweging die je moet maken omdat je jezelf gewoonweg onvoldoende volledig kunt informeren.

Ik koos ervoor om het niet te blijven gebruiken omdat ik het niet helemaal vertrouw en (gelukkig) op ander manieren mezelf kan voorzien

was dit niet het geval dan zat ik in het zelfde schuitje als jij.

Wat je in de CS aantreft.. euh schimmels of andere verontreinigingen zat op dat gedeelte vd kaart wat jij met jou verbruik en WIA'tje kunt veroorloven dus wil je een beetje verantwoord bezig zijn ben je al snel overgeleverd aan BMC waar ze alles dus behandelen.

 

Ergste van de hele BMC constructie vindt ik dit:

Als je geen apotheek wiet afneemt zijn de witte jassen een stuk minder geneigd je alsnog bij te staan, menig traject wordt dan onmogelijk omdat je van buiten betrekt waar 'geen controle' op is ook al werkt dit wel voor je, een puntje om mee te nemen in een afweging wel of niet.

 

Doorstralen maakt niet iets radio actief ofzo. Daarbij moet je ook geen bananen enz meer eten dan.

 

Dat er niks radio actiefs aan is na doorstralen is makkelijk te onderzoeken en 'bewezen'.

Wat er door het doorstralen precies gebeurt in je lichaam met de door het doorstralen vrijkomende stoffen op langere termijn is onbekend en dat is waar ik en velen met mij zich zorgen over maken.

Er is een patienten groep voor wie zo schoon mogelijk echt opgaat, een zeer groot deel van de patienten groep zit in een heel ander spectrum en wil graag de keuze als dat mag ipv afgescheept te worden met bombastisch gedoe en slik maar.

 

Bananen ETEN is wat anders als bananen roken of verdampen boef, op consumptie gebied is eten onderzocht maar roken niet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een afweging die je moet maken omdat je jezelf gewoonweg onvoldoende volledig kunt informeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die keuze mag iedereen toch voor zichzelf maken?

over drammen gesproken :whistle:

 

owjah, ik weet zeker dat jij niet weet hoe de nieuwe atoomgroep heet die ontstaat nadat er gamma stralen zijn toegepast,

 

en ik weet helemaal zeker dat jij geen enkel onderzoek of raport kan tonen waaruity blijkt dat dit onderzocht is wat er gebeurt als je deze stoffen dampt of rookt, zoals lostchild zei.

op consumptie gebied is eten onderzocht maar roken niet.

 

 

en wat lees je hier?

enkel argumenten en redelijke vragen,

is kijken wat je er van brouwt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen door 1 gram op 1 l. water en 250 ml. melk een uurtje zachtjes laten doorkoken. Wat koffiemelk erbij voor de conservering en dan 's avonds een kop ervan drinken en ik heb een heerlijk rustige nacht en belangrijk voor mij ook de dag erop voel ik me rustig en klam.

 

Zonde van je geld.Een uurtje zachtjes dood laten koken, want al je terpenen zijn bijna vervlogen & sinds wanneer is koffiemelk een conserveringsmiddel.Het toevoegen ervan zorgt alleen maar meer voor dat het eerder bederft.Heb je het wel eens geprobeerd op een simpele wijze thee te maken gewoon door het 15 min ongeveer te laten trekken nadat je water van de kook af hebt toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is op advies van hazekamp, terwijl iedereen weet dat dat uit de oude tijd komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt en dat is wat hij wil.

 

Serieus ik ken wel meer mensen die juist geen wiet met terpenen willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach vandaar dat thee tegenwoordig

een opstap naar JUIST cannabisgebruik wordt genoemd.

Hij kent mensen die juist geen terpenen in hun wiet willen, vertel is; waar gebruiken die dat voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...