Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chassie

Inval Bij Leplantage

Recommended Posts

Bij de webshop LePlantage is 25 augustus een inval gedaan.

Aanleiding was een kwekerij bij de buren en een overijverige buurman die beweerde dat die kwekerij bij de shop zou horen.

Al snel bleek dat er geen verband was tussen beiden. Toch heeft de officier van justitie besloten dat de "growshop" evengoed geruimd moest worden.

Updates volgen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit joh, geen pak aan de broek gekregen toch omdat er niks aan te smeren viel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoopelijk snel weer op de been en laat jullie geen proces aansmeren voor iets waar je niet verantwoordelijk voor bent...

 

Eventuele schadevergoeding voor inkomsten verlies is hier wel op zen plek...

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gaat het spreek woord "beter een goede buur dan een verre vriend" niet echt op, je hebt 2 opties, of je staat in je recht en gaat door met het leveren voor een kleinschalig geheel en ga je je spullen terug eisen of je bent naïef geweest en hebt grootschalig geleverd en gooit de handdoek in de ring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Webshop....wat is er met de administratie en klantenbestanden gebeurd?

 

Succes de komende tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klantenbestand en administratie zijn veilig. Ik weet alleen niet 100% zeker hoe het zit met de software van de labelprinter, of die niet stiekum iets in de buffer houdt.

Ik ben dat nog aan het uitzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee al in de software die je nodig hebt voor een labelprinter zit een geheugenfunctie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd ben ik er nog niet helemaal achter. Mocht iemand het weten dan hoor ik het graag zodat ik evt klanten kan waarschuwen. Het is een dymo label printer. De printer heb ik nog, de comp is meegenomen. Als ik het mij goed herinner is de dymo software een versie 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er een beetje aan of je de software direct op je PC had staan of dat het via plugins van Firefox/chrome enz. draaide. Software via de computer is het niet zo makkelijk voor meneer/mevrouw de rechercheur om oude en gewiste labels terug vinden. Ik weet niet of het onmogelijk is btw. Via plugins is het alleen de cache uitlezen...

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel mogelijk klanten zijn rechtstreek geïnformeerd. Degenen die we niet hebben kunnen bereiken hopen we dat ze op een forum of via facebook zichzelf informeren.

Zo te zien zijn de adressen niet in een buffer gekomen van de labelprinter aangezien we alleen de quickprint functie gebruiken. Als ik het tenminste goed begrijp.

Het maakt wel duidelijk dat bestellen via internet toch een risico met zich mee brengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer de ondernemer afdoende maatregelen neemt dan is online bestellen geen probleem

Na het België debacle moeten ondernemers beter weten

En nu dus ook de klant voor wie het duidelijk moet zijn dat de ondernemers onzorgvuldig met hun gegevens omgaan

De goede ondernemers daargelaten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje kort door de bocht Al.

Er zijn vele mogelijkheden om de klanten te achterhalen zonder dat de ondernemer daar grip op heeft. Denk aan banken, telefoon, post etc. Zelfs rembours kan achterhaald worden.

Het best is gewoon ophalen met het OV of auto van een kennis en cash betalen of iets vergelijkbaars. Maar ook dat is oppassen, bij een shop die verdacht wordt van handel in stekken of oogsten mogen ze ook klanten volgen. Maar dat is heeeeeel uitzonderlijk.

Klima Supplies in België bijvoorbeeld werd al geruime tijd afgelegd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom kort door de bocht?

Een ondernemer heeft toch de plicht om zorgvuldig met de klantgegevens om te gaan...

Als een klant per bank betaald is dat zijn eigen risico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje zei ik. Niet heel kort. "Afdoende maatregelen van de ondernemer". Ook als ondernemer heb je het niet allemaal in de hand. Uit de praktijk: Als ze binnen komen stuiven kun jr niets meer doen. Op het moment dat je aan het inpakken bent bijvoorbeeld. Op zo een moment heb je niet alleen de pakketjes voor je, maar ook de pakbonnen. Dan hebben ze niet alleen de adressen, maar je kunt ook niemand waarschuwen. Het enige dat dan nog in je voordeel werkt, als klant, is de gebrekkige communicatie tussen de verschillende korpsen.

In mijn geval was ik gelukkig aan het bezorgen in België en Duitsland, dus er lag niets voor ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je pakketten altijd bezorgen bij je oma. En betaal via een andere rekening. Als je naar de shop rijdt, rij dan met een wagen van iemand anders. Maarja, al doe je dat niet, hoe groot is de kans dat je op die manier gepakt wordt?

 

Als de bank je gegevens verstrekt aan de politie, gebeurt dat niet digitaal, maar op papier. Schijnt een hoop werk te zijn om alles uit te zoeken.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt allemaal niet uit hoor de enige schuldige in dit verhaal is de idioot met de kwekerij naast de deur.

 

Het is een risico van onze hobby of het nu klein of groot schalig is, kunnen het enkel onze regeringen kwalijk nemen voor hun falend beleid door het verbieden van een plant.

 

We kunnen zo anoniem mogelijk proberen te zijn maar technologie is zowel een zegen en een afscheid van onze anonimiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die eikel van een buurman maar ergens anders blaaten,en laat hem dokken voor het bedrijf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je als growshop geen banden met de wietteelt wilt hebben, lijkt het me niet zo handig om je te vertegenwoodigen op een wietforum :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een growshop heeft altijd banden met wietteelt, anders is het geen growshop. Punt is dat de tweede en eerste kamer een uitzondering hebben gemaakt voor levering aan telers voor eigen gebruik en dat justitie en politie dat niet (willen) snappen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diep triest dit! :head_hurts_kr:

 

Sterkte chassie. :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...