Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dejerry

32X Exotic Cheese 2X 600 Watt 240X120X200

Recommended Posts

- 1200 kuub afzuigen (Jammer dat de temperatuur nog steeds moeilijk onder controle is te krijgen omdat het me de zon erop in de ruimte zelf soms al 30 graden is)

- 125 kuub actieve inblaas en nog heel wat passieve!

- 2x 600 watt azerwing

- 40X Exotic Cheese zaden aan het ontkiemen

- 11 liter potten light-mix

- 120X240x200 Black Box Silver

- Davin Schakelkast 4X 600 watt + Kachel aansluiting (Niet nodig met dit weer!)

- Voeding Plagron Terro Grow + Bloom moet alleen nog even de green sensation aanschaffen (De growshop vertelde mij dat je met deze voeding niet naar de ph en ec waarde hoeft te kijken) Zijn jullie het daar mee eens?

 

Hoelang verwachten jullie dat ik moet voorgroeien? Zat zelf aan 2 weken te denken.

 

gallery_25770_19111_29073.jpg

 

Staat best vol als je het zo ziet!

 

gallery_25770_19111_45145.jpg

Edited by dejerry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk,succes!

Ik schuif aan!

al geprobeerd om in te blazen met een actieve airco ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt vrij veel 11 liters onder 2x600W......dus 2 weken voorgroei is de max.

Succes met deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 graden valt wel mee, hier wordt de 40 soms wel aangetikt en de planten trekken zich er niks van aan.

 

Succes gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@growwiththeflow

 

Leuk! Heb geen airco in bezit waar ik dat mee kan proberen. Denk dat ik het maar gewoon zo houd. Na volgende week nemen de temperaturen weer wat af.

 

@algreen

 

Super houd ik max 2 weken aan

 

@dilago

 

Ik denk inderdaad dat het met goede ventilatie wel te doen is.

 

 

 

 

 

Nog een vraag weten jullie of ik met deze Plagron terra grow en bloom de ec waarde moet meten of gewoon de helft van de dosering van het schema aanhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft met.de.Plagron alga-lijn niks te meten maar met Terra weet ik t niet zeker..ik dacht van wel!?

 

Suc6 met de kaas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou 't niet proberen 2 weken groei geven als ze strak op elkaar staan ik doe meestal 5 dagen als 't zo staat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25770_19111_120952.jpg

 

Zaden zijn allemaal ontkiemt! Het is trouwens exodus cheese en niet exotic cheese haha

 

gallery_25770_19111_162068.jpg

 

Vanochtend alle zaden die een klein beetje ontkiemd waren in potten geplaatst. En nu afwachten

 

Ik heb even gecontroleerd of de terra grow en bloom van plagron afgezuurd moet worden. Het lijkt me niet want als ik een emmer aanmaak met de voorgeschreven dosering heb je een ph van 6,4 lijkt me redelijk netjes voor een kweek op aarde.

 

Beide lampen schakelen aan van 20:00 - 14:00 en hangen op 1 meter hoogte vanaf de pot lijkt me op het begin iets beter voor zaaiingen.

 

Bedankt voor de reacties!

 

@kamihaze

 

bedoel je met dacht van wel, wel meten of niet meten!

 

@el capitano

 

Oké dan probeer ik dat een beetje aan te houden

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, nog wat gewonnen met het krassen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijk soortje cheese.

succes. mijn blue cheese moeten nog 4 a 5 weken.

ik schuif ook aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt vrij veel 11 liters onder 2x600W......dus 2 weken voorgroei is de max.

Succes met deze ronde

Zou 't niet proberen 2 weken groei geven als ze strak op elkaar staan ik doe meestal 5 dagen als 't zo staat.

 

Bedenk wel dat je hier advies geeft aan iemand wiens zaden nog niet eens boven de grond zijn hè.

 

Dit is een plantje van 7 dagen vanaf moment dat het zaadje tussen de watten ging:

gallery_45860_19044_1617019.jpg

 

En dit een plantje van 13 dagen (en dit is op steenwol, mijn ervaring met aarde is dat het langzamer gaat):

gallery_45860_19044_193490.jpg

 

En dan ga je hem adviseren om na 5 dagen al naar 12/12 te schakelen? Misschien als het 6 liters zijn, maar met 11 liters is er niet echt sprake van een 'SOG' toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt toch wel mee deze zijn ook 14 dagen nu..

 

gallery_46333_19070_3060130.jpg

 

 

Ik dacht wel meten met minerale voeding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt toch wel mee deze zijn ook 14 dagen nu..

 

gallery_46333_19070_3060130.jpg

 

 

Ik dacht wel meten met minerale voeding..

Het gaat er natuurlijk juist om dat het extreem vroeg is om na 5 dagen al te schakelen.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik ook met je eens ;) het ging om de vergelijking die je maakte met de blocks versus aarde..al bij al staan ze er mooi bij bij je..

 

Sorry voor t vervuilen van je topic trouwens ts!

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 met je ronde cheese dejerry ik vind het ook wel een beetje veel planten

het zal lekker een voll tentje worden iedergeval hoe ga je ze water geven ? met drips of gewoon met de hand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er evt ook een zooi achterblijvers uitgooien mocht t erg vol dreigen te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn nog is 5 potten bij gekomen er waren er namelijk nog 5 ontkiemd. Ik ga zoals scirocco al voorstelde een selectie maken van de 32 mooiste en sterkste planten.

 

@ the-choca

Ik ga ze met de hand watergeven. Zal zeker vol worden.

 

@drrr

 

Heb hem nog niet gekrast!

Edited by dejerry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ziggymasterz

 

Krijg je dan niet hele kleine korte plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje met de lichthoogte spelen.Verse aarde 11 liter, en dan een zaadje gaat als een gek.

Die andere foto voorbeelden, zie ik vlgns mijplantjes dicht onder een tl gegroeid, die blijven erg laag dan.Mijn ervaringen met voorgroeien van zaadplanten heeft altijd geresulteerd in planten van 1.20 en hoger (in de bezemkast :whistle: )Beetje afhankelijk van de kweker dus, maar als ik dit zo zie gaan de zaadjes bijna direct die heerlijke 11 liter aarde in redelijk klimaat nou dan gaan ze als de brandweer.

Ben bewust van zaad afgestapt omdat er zoveel verschillende plantjes vaak uitkomen.

E cheese heb ik ook wel eens gehad van greenhouse, kun je weinig aan fout doen, vond het alleen weinig cheese gebeuren zeg maar, wel redelijk dezelfde plantjes en redlijk klein, misschien voor je gevoel 3 dagen 20/4 geven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ziggymasterz

 

Oké bedankt voor de tip!

 

3 dagen 20/4 gaat helaas niet lukken vanwege de warmte op dit moment in de ruimte waar de tent staat word het namelijk al 30 graden.

 

Ik had ook liever voor stekken gekozen maar kon daar helaas niet aankomen.

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende x eerste week in kleinere potten laten staan, ik gebruik diepe 3,6 liters. dan kunnen ze met zn allen onder 1 lamp en is de warmte ook geen probleem meer.

(Zet je er gelijk een stuk meer voor reserveplantjes/selectie)

Penwortel heeft wel veel ruimte nodig om diep te gaan, dat is wel belangrijk schijnbaar.. (maar heb ook wel eens kleinere potjes gebruikt, en dat ging ook wel goed op zich)

Na n week zet je ze in de 11 liters liefst net voordat t licht uitgaat en dan de klok om.

Op die manier hebben ze toch een klein beetje voorsprong.

 

Eigenlijk gebruik ik dit systeem ook als ik met stekken draai, ik maak ook veel meer dan ik nodig heb, gebruik de mooist gelijk opgaande plantjes zelf en de rest gooi ik weg, of ruil ik of whatever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...