Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowWithTheFlow

3X Red Cherry Berry Fem + Soma's Nycd X Ms.universe(Crimsonfart)

Recommended Posts

Kweekronde #1:

 

3x Red Cherry Berry Fem seed | enkele Girl Scout Cookie,Exodus Cheese,Kalimist en Lemon Haze stekjes om te testen..

 

Dit is voor mij persoonlijk de eerste keer dat ik een kweekje in een tent doe,vorige dingen waren in hokjes..

Ik zal proberen het verslag wekelijks te voorzien van foto's en updates.

Natuurlijk zal ik ook regelmatig wat vragen gaan stellen ;)

 

De setup :

Secret Jardin Dark Street 120 kweektent

1x OSRAM NAV-T 600W SUPER 4Y HPS + Azerwing Medium

1x Ralight PH 600 eVSA dimbaar van 200 tot 600w

1x 425m³ buisafzuiger

1x 480m³ koolstof filter

Plagron Terra Lightmix

5x11L Atami pot

4x18L Atami pot

1x 25L GRONEST AQUA BREATHE FABRIC POT

Plagron top grow Terra setje

 

08/09/2016 - Dag 1 - Ontkiemen - 5x Red Cherry Berry aangekocht en 3 daarvan laten ontkiemen in schaaltje met water..

 

gallery_33733_19109_46859.jpg

 

09/09/2016 - Dag 2 - Ontkiemen - Het gaat zijn gangetje,ben vandaag nog even naar de groothandel geweest voor wat materiaal..

Prima Klima Azerwing Medium,600W Osram lamp,voeding,3x50L Plagron lightmix en enkele 11L / 18L potten en een 25L stoffen pot.

 

10/09/2016 - Dag 3 - Ontkiemen - Heb de tent vandaag even onder handen genomen ter voorbereiding van de zaailingen die in aantocht zijn..

 

Alle potten gevult met lightmix,montage van de Azerwing medium en deze ook opgehangen..

Deze claimt al meteen een hoop plaats in de tent :P

Heb er momenteel de 400w ingehangen die ik bij de 2dehands tent gekregen heb..

Hopelijk komt de ralight ph 600 maandag of dinsdag aan hier en kan ik de nieuwe 600w setup voor de eerste x gebruiken..

 

De 3x RCB's zaden die lagen te ontkiemen heb ik nu gelijk onder de 400w gezet in de voorgroei potten en voorzien van een klein beetje vocht met de plantenspuit.

 

Had verder nog enkele potten voorzien voor reguliere Big Devil XL auto's,heb ze meer dan een week geleden besteld op growshopmarkt maar tot op heden zijn de zaden nog niet aangekomen.

Geef deze verkoper nog even het voordeel van de twijfel..

 

Ben dus last minute nog opnieuw zaden moeten gaan zoeken.

Heb mijn 2 overgebleven Red Cherry Berry fem zaden gelukkig kunnen ruilen met enkele Soma's NYCD x Ms.Universe zaden van Crimson.Fart( thanks kerel!!).

Hoop ze begin komende week te hebben want ik ben echt benieuwd om deze uit te proberen!

Verder heb ik 10x Amnesia Haze regulier besteld bij RebelSeeds en 20x White Skunk regulier op een andere site.

Zal van deze 2 soorten denk ik wel enkele ontkiemen om het hokje te vullen maar ga ze vooral gebruiken om te ruilen denk ik.

 

Heb de lamp nu al enkele uren aan om te checken of alles soepel werkt en welke invloed de buitentemperatuur heeft met de velux naar beneden.

Voor de lamp aan ging was het 23 graden en een lv van 63..2 uur de lamp aan en afzuig op 40% = 27 graden en lv van 49..

Temperatuur probeer ik onder de 26 te houden en de lv zit nu rond de 65..

Weet niet of het veel nut heeft maar heb enkele schaaltjes met water in de tent gezet om de lv wat omhoog te krijgen..

Meer updates later deze week!

 

Greetings,

GrowWithTheFlow

 

 

PS : Foto's volgen over enkele uurtjes,momenteel een heel trage verbinding

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op.de lv hoef je niet zo te.letten als met stekken.

 

Succes! Waarom reg.eigenlijk? Ga je voor een moeder of zaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dacht gelezen te hebben dat ze in het begin toch wel 70 a 90% lv zouden kunnen gebruiken :P

Moeders niet echt,wil wel proberen voor de eerste keer stekken te snijden,stuifmeel verzamelen enzovoort...

Wie weet als ik ergens een klein tentje op de kop kan tikken dat ik me ook aan een hybride waag..

Maar tot nu toe is niks helemaal zeker,maar hou er wel altijd rekening mee op voorhand ..

Zou best wel een batch zaden kunnen gebruiken als ik er over nadenk..

Heb ik weer wat te ruil voor in het topic,alles wat ik verzameld had door de jaren heen is helaas verloren gegaan door een verhuis en mijn vergeetachtigheid :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hogere lv heeft wel voordelen, probeer altijd zo hoog mogelijk te gaan zonder problemen te krijgen als de temp zakt, in de nacht bijv, geen condensatie enzo, als is dat nu nog niet schadelijk, wel onwenselijk

 

is 400watt niet te veel voor een zaadje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet het zo niet,lees genoeg over rechtstreeks ontkiemen in de aarde onder een hps lamp..

De afstand voor een 400w is 45cm van de plant.

Aarde vochtig houden met een plantenverstuiver..

Enkel goed ventileren tussen de lamp en de planten zeggen ze.

En in de natuur gaat het vaak ook zo dus,of ben ik verkeerd :P

 

Kleine update nog : over een weekje of 2 max komen der wat Girl Scout Cookie en Cheese stekken bij,heerlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat foto's,heb alles in de tent opgehangen a la macgyver met wat ik in huis had liggen...

Bodem van de tent moet nog vijverdoek in maar deze was uitverkocht hier,dus tijdelijk transparante folie dubbel gelegd..

gallery_33733_19109_1619063.jpg

 

gallery_33733_19109_257245.jpggallery_33733_19109_2079068.jpggallery_33733_19109_355414.jpggallery_33733_19109_3769959.jpg

 

Hoop dat de filter en buisafzuiger stevig genoeg opgehangen zijn..

Bij gebrek aan ophangbuizen voor het plafond gewoon met een spanband iets gefixt..

 

Nu maar wachten tot de RCB's hun koppie uit het zand steken!

Hoop ook om zo snel mogelijk de girl scout cookie en andere stekken in huis ga hebben,kijk niet graag naar een leeg tentje..

 

Nog 1 laatste vraagje :

Heb geen tl/led lamp momenteel om de zaailing voor te groeien,zou ik deze met de 600w in de tent voorgroeien als ik hem qua hoogte goed hang of eerder zoveel mogelijk licht laten vangen op de vensterbank?

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga aanschuiven

 

ben erg benieuwd wat je kweekje gaat doen

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soorten, de Soma's Nycd X Ms.universe van Crimson Fart doen het hier goed. Mooie grote bladeren en dikke stammen en weinig tot geen rode stelen.

 

Veel succes gewenst!

 

Zodra je wat ziet de lamp er meteen bovenop vanaf 40cm en LV is voor zaailingen absoluut niet interessant. Alleen voor slechtgewortelde stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schuif er maar bij maat!

Ben zelf ook erg benieuwd :P 1 RCB komt er over enkele uren door denk ik,net ff met de plantenspuit water gegeven...

Heb sinds 22u de lamp aan deze avond,ga kijken in de ochtend om hem zonlicht te geven tot 21u..

Als de kopjes boven komen ga ik 24h licht uitproberen,zou goed voor het wortelstelsel zijn...

Vanaf wanneer zou ik de plagron grow voeding mogen toevoegen?

Als ze kopje boven steken of mag het nu al ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

Kleine update : het Red Cherry Berry trio hebben hun kopjes al boven het zand uit gestoken..

Heb de big devil xl auto's aangekregen vandaag maar de zaden lijken me net niet of in de verste verte niet rijp genoeg :P

Heb er 6 te ontkiemen gelegd,zie wel wat het brengt later deze week..

Wacht nog op de zaden van crimson,zodra ik die heb gaan er ook enkele meteen een 11l pot in..

Woensdag haal ik de Girl Scout cookie en Exodus Cheese stekken op die de ruimte verder gaan opvullen..

Wie weet ook nog enkele stekken van andere strains maar die moeten dan even onder de spaarlamp :P

 

Meer foto's volgen woensdag avond,kwestie van het topic wat boeiend te houden..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update :

Vandaag is de dimbare vsa aangekomen ( jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej).

 

Enkel moet ik nog kijken voor een stekkertje om de lamp mee te connecten,of zou ik gewoon de connectors overknippen en deze met klemmen verbinden?

 

gallery_33733_19109_1011750.jpggallery_33733_19109_636574.jpg

 

Nu had ik de osram600w 4y bulb,growshop zei me dat deze werkt zonder problemen in een dimbare vsa..

staat er niet op maar recente lampen vormden geen probleem..

klopt dit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee kerel! echt niet

 

ben benieuwd hoe de cheese je bevalt en de GSC.

hoorde dat die GSC nogal herma gevoelig was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaan gewoon kabels voor, maar je kunt ook doorknippen en klemmen/suikers gebruiken.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schuif zeker aan! De kabels bij mijn evsa heb ik destijds doorgeknipt en gewoon verbonden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de eerste keer met de nieuwe dimbare ballast(250w-600w+SL)

Momenteel gedimt op 400w,kwestie van geen schade toe te brengen aan de nieuwere zaailingen en de lamp nog even op 40cm erboven kan laten hangen om ze niet te strekken..

 

Momenteel in de tent : 3x Red Cherry Berry Fem + 3x Big Devil XL auto in een 25L pot en 2x Soma's NYCD x Ms.Universe van Crimson Fart ..

 

gallery_33733_19109_131903.jpg

 

gallery_33733_19109_1545217.jpg

 

gallery_33733_19109_575305.jpg

 

gallery_33733_19109_562352.jpg

 

:whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ze normaal deze week moeten gaan halen maar er weeral niet kunnen geraken..

Moet echt wel snel gebeuren want de zaailingen gaan als speren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man!

 

ze zijn wel een beetje licht van kleur?

kan ook beetje vertekend beeld zijn van de HPS

 

daarom maakten de meeste foto's vlak voordat de lamp aangaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even wat foto's met de lichten uit,ze zijn niet donker donker,maar denk wel dat ze redelijk gezond zijn..

Zijn nu bijna 14 dagen oud...

De eerste paar dagen 24u op 250w gedimt,erna 18/6 op 600w...

Wel al lekker stammetje gekweekt :dribble:

Net voor de foto's gemaakt werden wel wat water over de plantjes gespoten,had wat zanderige plekken achtergelaten haha :thumbsdown:

 

gallery_33733_19109_2799726.jpg

 

gallery_33733_19109_2694709.jpg

 

 

gallery_33733_19109_3524120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

schiet al op maat

 

ga je ze toppen

persoonlijk vind ik rond de 4e internode toppen een fijn moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...