Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Silent

Nieuw Nft Systeem Met Problemen.

Recommended Posts

met planten zou ik helemaal geen ozon in je hok gebruiken , ik heb wel stekken in de beurt ozongenerator gehad die gingen er niet lekker .

 

ik denk dat als je juiste hoeveelheid in water doseerd er nagenoeg geen ozon in je hok komt (weet het niet zeker)

 

 

http://www.lenntech.nl/ozon_aquaria.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben juist bang voor verdroging van de wortels en jij laat ze juist drogen.

Zijn daar kweekverslagen of youtube filmpjes of zoiets van ?

 

Ik zou zeggen, lees eens wat ze op alles behalve DWC en NFT doen, dat is allemaal een nat/droog cyclus. Cannabis is geen waterplant.

 

Ik ben voor buizenkweek en spreek uit een ruime ervaring met buizenkweek en dan zeg ik:

 

Onder inblazen met max 22° graden en onder de buizen door blazen richting je reservoir, boven voldoende afzuigen, lichtgrijze PVC buis 200mm pakken met enige ruimte tussen de buizen en je hebt nul temp issues, waar dan ook, dus niet in je reservoir, niet in je buis, niet in je hok. Voor de rest zorgen dat er geen licht direct in je reservoir schijnt (....) en alles waar gif uit kan komen vermijden en het werkt. Veel moeilijker moet je het niet maken. Geen UV of chillers of plastic folie nodig.

 

En voor de simpelheid: ongeacht hoeveel lucht er in je water zit, in de lucht zit meer lucht. Ik zou daar mediumloos gebruik van maken iig.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat onder inblazen met 22 graden gaat bij mij een beetje moeilijk als het buiten 30 is. Vandaar dat het in april wel goed ging aangezien ik toen de lucht wel kon verwarmen naar 20 graden.

Het water komt maar even in het licht als het uit de buizen komt en terugstroomt naar de ton die 2.5 mtr. lager staat, dus beweging zat in het water.

De recy-pipe heb ik nagevraagd en deze word zelfs in de viskwekerijen gebruikt dus moet wel schoon zijn.

Ik heb de planten een dag of 5 op water en bleekwater gezet en de wortels zien er weer slijmvrij uit en komen er nieuwe wortels dus ik geef ze nog niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...