Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

King Ping

Afzuiging In Tent 240X120X200

Recommended Posts

Even een vraag, ik heb nou toevallig een mooi tentje kunnen regelen. Nou had ik alle spullen al voor een hok van 4 lampjes. Daarvoor een 3250m3 afzuiger gekocht ( ivm ooit uitbreiden en stiller door op 40 a 50% te draaien) icm zware can filter van 100cm. Nou wil ik dit zooitje alsnog in die tent gebruiken. Als de afzuiger op 40% draait zit je op 1300m3 wat dat betreft moet het wel lukken denk ik of zie ik dit verkeerd en word die tent wss helemaal vacuum gezogen? Iemand ervaring mee? Moet namelijk de doorvoer in het plafond groter uitsnijden.. zal jammer zijn als later blijkt dat het niet werkt..(zonder er een gatenkaas van te maken voor meer luchtinlaat) Er hangen 3x600 watters in.

 

Sorry ging even verkeerd met de verbinding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 lampen van 600 is mss net wat teveel op 240x120 ..

Ook al heb je een afzuiger die ruim voldoende is,weet niet of de tent er optimaal voor gaat zijn..

240x240 tent was beter geweest voor een 3/4 x600W setupje..nu heb je 2x254mm in en outs of?

Misschien denken de meeste er anders over :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt t jezelf niet echt makkelijk met 3x 600w in die tent... been there done that.

Ben weer terug bij 2x 600w, die 3e lamp gaf mij meer ellende dan winst ook al zou 1x600w per m2 in theorie wel moeten werken.

3x600w betekent dat je continu een slordige 1500-2000 kuub moet pompen, en das best veel voor n hokje met 5,5 kuub inhoud...

Misschien dat je t wel teruggekoeld krijgt, maar je moet dan zo achterlijk veel lucht door die tent duwen dat er van je klimaat en lv weinig overblijft.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies Scirocco! :)

 

En als je 3x600 puur om yield zou doen,ga voor 2x600w maar investeer in duurdere reflector...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 lampen van 600 is mss net wat teveel op 240x120 ..

Ook al heb je een afzuiger die ruim voldoende is,weet niet of de tent er optimaal voor gaat zijn..

240x240 tent was beter geweest voor een 3/4 x600W setupje..nu heb je 2x254mm in en outs of?

Misschien denken de meeste er anders over :P

Had graag een 240x240 gehad.. helaas had die kennis die niet :P

De in en outs zijn nu 200..dus dat word snijwerk

 

@scirocco

Daar dacht ik inderdaad ook aan, LV zal wss bijna niet te regelen zijn.. maar een lampje uit is zo gebeurt natuurlijk.

 

Ik ga gewoon kijken hoe het gaat met die afzuiger en filter. Lamp uit of helemaal weghalen kan altijd nog gelukkig.

 

Probleem 2 is een manier vinden om die flinke jongen op te hangen.. alhoewel ik denk dat ik beter een soort standaard in elkaar kan zetten

 

Oja en wie weet toevallig uit zn hoofd de Aansluiting voor ELT VSA's.. zit denk ik wel goed. Maar safety first uiteraard. Heb nu stekker snoer links BRUIN - BLAUW. En vanaf lamp naar vsa BLAUW - BRUIN.

 

Dus van links naar rechts

BRUIN - BLAUW - BLAUW - BRUIN.

 

Dus van rechts naar links zelfde verhaal. Kan helaas geen foto plaatsen via telefoon.

Edited by King Ping

Share this post


Link to post
Share on other sites

En trouwens die 240x240 tenten kosten ook de wereld niet meer hoor ..

Als je niet bang bent van marktplaats en dergelijke sites vind je soms leuke koopjes qua tenten..

 

Mammoth Classic 240 240x240x200 € 347,50

Mammoth Pro 240 240x240x200 € 374,50

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo denk ik :P

 

gallery_33733_19031_26963.jpg

 

fout, allebei de aarde draden horen aangesloten te zijn :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes afmonteren is ook een vak :whistle:

 

Weg met die zichtbare koperdraad, op maat knippen & strippen of kabelschoentjes gebruiken :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze is niet in gebruik hoor lol ,had ze gewoon snel snel erin gestoken om de volgorde te tonen :)

Leek me wel duidelijk aangezien ik mijn vsa niet ga vastnemen als er stroom opzit lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje GrowWithTheFlow, zo heb ik ze aangesloten, natuurlijk wel beide aardes aangesloten, die zit bij mij op een schroefje en met kabelschoentjes :)

Ga zo even testen.. haat elektra..

 

Zo'n mammoth pro is wel een ideetje voor de volgende ronde.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...