Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rinja

Wanneer Is Ze Klaar?

Recommended Posts

als beginnend kweker vind ik het ontzettend moeilijk om te bepalen of de dames klaar zijn. Ik heb een loepje aangeschaft om de trichomen te bekijken.

Mijn vrouw heeft MS met veel zenuwpijn. Zij heeft dus baat bij de pijnstillende (en slaapopwekkende) werking van de plant. Volgens mij moeten de trichomen dan voornamelijk amber zijn.

Verder hebben we ontdekt dat een plant met een hoger THC gehalte haar beter helpt tegen de pijn. Ik heb namelijk buiten ook een Automazar gekweekt, maar die bleef als gevolg van het slechte weer en mijn onkunde erg klein.

 

De volgende kweek wil ik onder een 400W, 600W HPS of 4x55W TNeon doen.

 

Hieronder een paar pic's van mijn huidige dames. Het zijn Channel X by Medical Seeds.

 

Bij mooi en droog weer staan ze buiten, anders binnen onder TL 2700 Kelvin.

 

Ben ik op de goede weg?

 

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn we er al? nee nog lange niet nog lange niet :likken:

 

die eerste foto is van een BLAD, je moet naar de "bloemen" (de calyx, waar normaal het zaadje uit groeit kijken, die bepalen de staat van de hars het beste, bladeren zullen eerder amber worden omdat ze 1 ouder zijn 2 meer bloot worden gesteld aan regen zon wind etc

6940ReneeGivingBirth.jpg

 

de kleur van de witte haren is imo een redelijke manier om in te schatten hoe ver de plant is in haar bloeifase, niet haar leven, wanneer de meeste haren verkleurd zijn is de bloeifase (aanmaak nieuwe cannabioden) zon beetje afgelopen, dan is het een kwestie van afrijpen (een grote appel aan de boom smaakt nog niet lekker)

de literatuur spreekt over cbn als afbraakproduct van thc en dat zou een ontspanned effect geven, dat zou door laat oogsten als "oude wiet" komen, ik kan daar uit ervaring nog niets concreets over zeggen

 

dus bijna, maar nog niet helemaal :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy Rinja,

Als indoor setup zou ik het volgende doen,zoals ik het nu heb.

Ik zou T-neon gebruiken om onder te kiemen,en 600 W EVSA (dimbaar) gebruiken om af te bloeien.

Dan heb je het beste van beide werelden want T-neon is beter/compacter in de groei,en HPS = beter in de bloei.

 

Betreft deze plant hierboven: ze is nog massa aan het maken,lekker laten gaan voor in ieder geval een week of twee.

Je kan het zien aan al die witte haartjes,dat ze nog flink top aan het maken is.

 

Op dit punt mix ik ook pk booster van BAC bij mijn bloeivoeding voor extra snelle massa aanmaak.

Dit zorgt ervoor dat als je gaat drogen er daadwerkelijk ook wat overblijft qua volume,als je te vroeg oogst gaat ze flink krimpen in de toppen als ze droogt.

En hou je veel minder gewicht over.

 

Laat ze maar flink hard worden! :showoff:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan het einde van de bloeiperiode (nu dus) geef je toch geen voeding meer? Dan geef je toch alleen water om "door te spoelen?" Voor de smaak?

 

Verder valt me op dat de bladeren waar geen toppen aan zitten geel worden. Dat is normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is 'herfst' ;)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

door de "herfst" gaat de plant niet dood? Er zijn nog voldoende voedingstoffen, ook nu ik alleen water geef?

 

Ben nogal voorzichtig omdat ik bang ben dat het aan het einde nog misgaat. Anders moeten we weer dure wiet bij de apotheek halen.... :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit nu nog niet aan het einde Rinja,geef ze nog maar wel wat eten :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet natuurlijk niet wat in precies in jouw grond zit maar ik denk dat je prima het einde haalt zonder voeding, maar ik ben wel iemand die zegt laat de plant alles AL zijn energie gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd doe ik niet zoveel bijzonders. Eerst ontkiemd in een seedbox ontkiemset van Plagron en verder opgekweekt met Canna Rhyzotonic en Canna Terra. Vervolgens overgepot in 20 liter potten in Canna terra professional. Als voeding eigenlijk alleen Canna Terra Vega en Canna Terra Flores (en een paar keer Bloombastic) gebruikt. Verder is het leidingwater niet afgezuurd en heb ik geen meters oid gebruikt. Vinger in de grond was mijn vochtigheidsmeter.

's Avonds gingen (en gaan) de dames naar binnen en ook bij regen kwamen ze de deur niet uit. Dan stonden ze lekker binnen onder TL van 6500K en later 2700K.

 

Ik ben nu bezig met het maken van een voorraadje wiet voor de behoefte van mijn vrouw. Zij vaporised alleen. Wietolie is niet goed bevallen en CBD olie doet helemaal niets tegen pijn.

Mijn doel is om er voor te zorgen dat zij zo weinig mogelijk pijn heeft en daardoor toch nog kwaliteit van leven heeft. MS is een kloteziekte....

 

Nog een paar pics van vandaag:

 

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

op dit moment staan de dames er zo bij. De Trichomen in de bloem worden nu amber van kleur (moeilijk foto te maken met loep en camera). Op welk moment ga je oogsten? Alle bladeren geel?

 

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Rinja,

Mooie plantjes, was ik zou doen is de mooie dagen nog even meepakken.

daarna de hoofdtoppen er afhalen en de rest nog een weekje laten staan.

Op de 3e en 4e foto heb je wat wits op je blad, pas op voor meeldauw.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste Acidboy,

 

dank je. Het lijkt inderdaad op t begin van meeldauw. Vooralsnog lijkt het meeste op de schutbladeren te zitten. Zou ik nu nog kunnen sproeien met water en zuiveringszout (las ik op rollingstoned)? Of direct (morgen dan) oogsten en drogen?

Als ik nu nog sproei met water en zuiveringszout; is dit dan schadelijk bij gebruik? Of kan het geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou niet meer gaan spuiten nu maar met een penseeltje de bladeren behandelen.

Morgen is goed je hele plant nakijken vooral het onderste gedeelte als het op je suikerblader kruipt begint het vaak daar.

Zit het op je suikerbladeren gooi dan die stukken weg en oogst de rest.

Heb geen ervaring met soda maar volle melk 2/10 werkt ook goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik de hele plant nog kunnen behandelen met water en melk, of niet meer doen?

Of behandelen en vervolgens oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de plant vandaag behandeld met water en zuiveringszout. In de hoop dat de meeldauw verdwijnt. Als die weg is, wordt de plant direct ge-oogst. Zo niet, dan ben ik bang dat ze de kliko in kan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een wondermiddel. Als sneeuw voor de zon is de meeldauw verdwenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...