Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Ondersteboven Drogen

Recommended Posts

Hey gents,

 

Ik ben nu ondersteboven aan het drogen.

 

eerste alle planten in het geheel ondersteboven gehangen.

 

Na 24 uur fan leaves weggehaald. Na 24 uur nog meer blad weggehaald.

 

Ben nu 5 dagen verder en ik vind het toch te snel gaan.

 

Normaliter zou ik alles even in een zak plaatsen voor paar uur en dan opnieuw uitleggen.

 

Kan ik nu gewoon de planten in het geheel in een vuilniszak stoppen voor paar uur en dan opnieuw uithangen?

 

Of is nu het moment het klein te maken, even in een zak doen, en daarna uitleggen voor nog eens 5 dagen?

 

Help!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan dat zo snel gaan dan? Je bent nu twee of drie dagen verder? Gebruik je kachel ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan dat zo snel gaan dan? Je bent nu twee of drie dagen verder? Gebruik je kachel ofzo?

 

Ben 5 dagen verder. Staat er ook in ;) Het is ook niet kurkdroog, maar sommige stukken worden wel gewoon te crispy, vergeleken met de rest vind ik.

 

Normaal zou ik dat dus even rechttrekken door alles weer nat te maken (plaatsen in zak voor paar uur)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja overheen gelezen.

 

Als het blad goed droog is en je toppen nog niet kurkdroog j

Is dat wel een mooi moment om het af te maken. Heb je ook minder verlies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een week alle takjes incl. de dikke KNAK ?

Volgende keer de bladeren aan de plant laten, scheelt je naast meer suikers in je toppen zeker dagen met minder hard indrogende toppen.

 

Ik droog hier als het kan met alles aan de plant na omhalen, werk ik het blad eerder weg dan kan ik het ook binnen een week in de pot doen, of het nu aan de tak hangt of in een netje ligt maakt dan niet veel uit, kwaliteit is dan aanmerkelijk minder

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben altijd bang dat ik rot krijg als ik de grote bladeren er te lang aan laat.

 

De takken knakken nog niet. Het is ook nog niet 'klaar'. Ik zoek nu alleen een manier om alles weer even gelijkmatig nat te krijgen.

 

Ik kan dus of alles eraf halen, even in een zak plaatsen, en daarna nog paar dagen uitleggen.

Of ik kan de gehele planten in een grote zak doen paar uur en daarna weer ophangen.

 

Of jullie weten nog een manier.

 

Ik zoek dus de beste optie voor nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangen tot aan knak en dan na knippen gemixt in weckpotten en dan curen waardoor alles vanzelf gelijk wordt?

Die andere methodes, het zweten, ben ik niet zo van, straks maak jij juist door dat zo te behandelen het net die paar spoortjes wel heel erg makkelijk

3u later zat de rot in de zak waar er geen rot in mijn toppen zat die ik nog in de potten had en die na die 2dgn priom

 

Er moet al rot zitten of je droog klimaat moet wel heel fucked zijn wil het na omhalen gaan beschimmelen omdat het blad er nog aan hangt waarbij je natuurlijk de planten niet hutje mutje tegen elkaar aan hangt maar zorgt dat er lucht tussen door kan stromen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker oldschool drogen,niet teveel poespas :P

Niks mis met 2 tot 3 weken drogen,en curen 2-5 maanden maar hebben de meeste van ons geen tijd voor denk ik ...

Ik knip meestal in de laatste 1.5 week(wanneer ik stop met voeden) voorzichtig al met het wegknippen van het grootste bladerdek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal wat papieren zakken, bij de broodjeszaak, stop het daar in, is niet luchtdicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dit keer ook wezen drogen ondersteboven en daarna pas knippen. Wat een tering werk. Duurt letterlijk 3-4 keer zo lang als machine. Wel heel mooi spul trouwens.

 

 

Maar waarom drogen de grotere toppen sneller dan dat kleine grut? irritant een keuze maken tussen of te droge grote toppen of te natte kleine toppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan dan toch ook eerst knippen wat al droog is en de rest nog even laten liggen? Is het ook niet zo dat die droge toppen nog best nat slaan als je ze even luchtdicht opsluit?

 

Aan de ene kant vind ik dat droge wel makkelijker knippen, omdat het toch wat minder plakkerig is allemaal. Aan de andere kant zitten die blaadjes vaak wel opgefrommeld en is het wel een gepruts om ze te knippen.

 

Zou ook eens een machne moeten proberen misschien, maar ik knip het toch het liefste helemaal schoon van blad. Als ik soms wiet zie dan vraag ik me af of het uberhaupt geknipt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan dan toch ook eerst knippen wat al droog is en de rest nog even laten liggen? Is het ook niet zo dat die droge toppen nog best nat slaan als je ze even luchtdicht opsluit?

 

Aan de ene kant vind ik dat droge wel makkelijker knippen, omdat het toch wat minder plakkerig is allemaal. Aan de andere kant zitten die blaadjes vaak wel opgefrommeld en is het wel een gepruts om ze te knippen.

 

Zou ook eens een machne moeten proberen misschien, maar ik knip het toch het liefste helemaal schoon van blad. Als ik soms wiet zie dan vraag ik me af of het uberhaupt geknipt is.

 

Ja dat zou ook nog kunnen. er word alleen op andere lokatie geknipt. Dus wil ik alles mee nemen in één keer. Of in iedergeval niet selecteren op droogte.

Inderdaad vaak slaat hij nog even terug.

Hé Boef, had je deze nog niet gezien, die trimt droog materiaal en ziet er interessant uit. Heb er geen ervaring mee.

[media]https://www.youtube....h?v=8y3wP4vve_k[/media]

 

Ja die had ik gezein, vond zelf het eind resultaat niet zo heel mooi. Maar zoiets werkt wel sneller dan het handje natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook je hoofdtoppen apart kunnen oogsten en met de hand doen en de kleinere toppen door de trimmer draaien. Bespaart je een hoop handwerk. Als dit voor jou tenminste prakties is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het wellicht keer proberen. Nat knippen zit er voor mij niet meer in. Markt is kieskeurig geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt dat uit dan? Of bedoel je dat ze "machinaal knippen" niet meer willen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet ik me daar bij voorstellen, bij dat bruine, wat wordt er precies bruin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nemen ze het zeker wel af als het maar goeie kwaliteit is, compact en goed gedroogd. Ik knip alleen maar machinaal en krijg zelden nee te horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was hier ook altijd. Tegenwoordig niet meer. Door machine word het toch tikkeltje donkerder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was hier ook altijd. Tegenwoordig niet meer. Door machine word het toch tikkeltje donkerder

 

Ik heb het idee dat er de laatste tijd ook weer meer gekweekt word. Of het veel meer is durf ik niet te zeggen maar merk het wel aan de gesprekjes met mensen om me heen die in de branche zitten. (Kwekers,opkopers etc.) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de markten worden kieskeuriger. Vroeger gingen de mooie spullen naar de shops en de rest naar de overkant. Tegenwoordig lijkt het wel andersom

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, ik heb niet zo'n goed inzicht in de markt als de "echte" jongens hier, maar er is wat aan t veranderen.

Dat de "Haze-crash" inmiddels een feit is was voor niemand echt een verrassing, dat zat er al n jaar aan te komen natuurlijk.

Zal de toegenomen kweek (door nederlanders) in Spanje er wat mee te maken hebben?

Of is de productie in de UK ineens gegroeid?

 

Hoeveel plantages zouden we eigenlijk hebben in NL?

Zou me niet verbazen als dat er 50-100.000 zijn.

 

Ik ben wat knippen/drogen betreft ouderwets.. nat knippen met t handje, drogen hangend aan de tak tot t knakt, dan losknippen en de zak in.

Paar dagen laten liggen zodat t resterende vocht weer egaal verspreid zit door t product, zodat t niet al te veel gewicht verliest, en niet tot stof verkruimelt.

 

Result:

 

1: maximaal rendement, zelfs de beste knipmachine verliest t van n geoefend knipper

2: maximaal bagappeal, product ziet er natuurlijker uit, geen gladgeslagen balletjes maar echte toppen.

3: beste smaak: okee dat is wat overdreven, maar omdat t nog maar netaan droog is ipv kurkdroog, rijpt t product nog na, en dat proef je er later wel aan terug.

 

Pas wel op met schimmel... niet in dichte zak opslaan, maar af en toe ff luchten, wiet kan je op deze manier tijden goed houden, heb nog van vorig jaar dat er nog steeds uitziet alsof t vorige maand was.)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft meer met de diversiteit van het aanbod te maken. Als heden 8 op de 10 kwekers amsjees(of 1 of ander slap aftreksel) heeft staan is het niet zo gek dat opkopers/shops dat liever aan hun voorbij laten gaan of er minder voor geven. In mijn regio is amsjees al een aantal jaar slechter te slijten en tegen een zeer gereduceerde prijs. Voor een goede widow, jack, shiva, Santa krijg je hier bijna net zoveel als amsjees. De betere sphops zijn btw altijd al kieskeurig geweest met wat ze wel of niet afnemen. Zou niet weten hoe dat bij opkopers is heb daar al enkele jaren geen ervaring meer mee.

 

Kleinere hokjes/tentjes gaan hier allemaal ouderwets met de hand en daarna het net in. Grotere hoeveelheden gaan de grote buds langs de schaar en de rest gaat de tumble trimmer in. Droog knippen doe ik niet meer aan, kut gepriegel...

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...