Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
What2eat

3 Buitenplanten Niet Verduisterd, Wat Nu?

Recommended Posts

Hallo mensen, ik ben nieuw hier en heb dit jaar voor het eerst met wat maten planten in de tuin neergezet. Die hebben we grootgebracht met info van dit forum.

Alles is op zich helemaal in orde, behalve dat ik gisteren las dat ik ze eigenlijk een ruime maand geleden had moeten beginnen met het verduisteren van de planten. Nu zit ik dus met een dilemma dat ik ze alsnog niet kan gaan verduisteren omdat ik doordeweeks er niet in de buurt ben en ik wil ook zeker geen rot in mijn toppen krijgen.

Zelf dacht ik eraan om een doorzichtig stuk plastic erover te spannen om te voorkomen dat er neerslag op de toppen valt terwijl ze gewoon wel light en frisse lucht krijgen.

De vraag is of dit wel een goede oplossing is, of hoe jullie hiermee om zouden gaan.

 

Ik kreeg ook nog de tip van een kennis om veel ammoniak te gaan geven aan de planten, omdat fosfaat en kalium vooral grammenwerk zou zijn. Deze persoon is professioneel tuinder maar niet in de zin van cannabis kweken voor t wiet.

 

Bij voorbaat dank, ik zal in een volgende post foto's van de planten bijvoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Hierbij hete hele album met beschrijving. Elk weekend dief ik zoveel mogelijk, maar die planten groeien zo hard dat t niet is bij te houden.

 

De super lemon haze heeft nogal veel okselbladeren die gele punten krijgen, maar de anderen niet. Is dat nog iets bijzonders? Ze hebben voldoende water en er staan geen plassen, ze staan in de volle klei die goed voedzaam is en hebben 2 weken geleden nog pokon gehad. Ze hadden toen iets teveel gekregen en de super lemon had een paar verbrandde bladeren in de top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over welke soort gaat het?

Zijn ze al in bloei? want dan hoeft verduisteren niet.

Rot kun je nu eenmaal niet volledig vermijden, kun je de toppen droog houden met een afdakje of iets gelijkaardigs?

 

En heb nog nooit gehoord om ammoniak toe te voegen en het klinkt me zeer raar ook. Het lijkt me veel te zuur en zou de plant kunnen verbranden. (Met de redenering van als je hond op het gazon pist word het ook een verdorde plek gras)

 

Edit: is dat jullie maïs? Want deze kan midde/eind-september en in oktober geoogst worden en dan zijn ze met je plantent mee door de pickdorser lijkt me.

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over welke soort gaat het?

Northern Lights, Cotton Candy en Super Lemon Haze, staat ook in het album als t goed is.

Zijn ze al in bloei? want dan hoeft verduisteren niet.

Ze hebben al wel haartjes maar die zijn nog echt heel erg klein, daarvan ook foto's per plant in het album. En als ik het goed begrepen heb zullen de planten pas in de bloeifase gaan rond 25 september.

kun je de toppen droog houden met een afdakje of iets gelijkaardigs

Ik wil het iig grotendeels vermijden door dus een doorzichtig zeil erover te spannen. Ik heb palen van 1.5 in de grond staan daar waar ik van plan ben dan latten daar tegenaan te schroeven en daar dan een stuk plastic overheen te spannen.

 

De ammoniak is dan niet in de vorm van dierenmest maar een oplossing die op hennepvezel kwekerijen wordt gebruikt.

Ja die mais is van ons en de loonwerker neemt ze zeker niet mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...