Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@dilago

zucht, humor?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er was toch een planthormoon die ontkiemen beter maakt?

 

anders gewoon de oude school wijsheid van schuurpapiertje, inkarven met een mes, onder rood licht etc :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet ik nog loslaten op die '80 zaden en dan maar fingers crossed dat ze ontkiemen.

Zou wel mooi zijn om niet doorgefokte genetica in je hokkie te kunnen krijgen en zelf mee te kunnen kruizen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

er was toch een planthormoon die ontkiemen beter maakt?

 

anders gewoon de oude school wijsheid van schuurpapiertje, inkarven met een mes, onder rood licht etc :likken:

Schuurpapiertjes ook geprobeerd met en zonder een paar dagen in de vriezer ook daarbij geen teken van leven.

 

zonet bericht zamnesia gehad. Jack Herer (Greenhouse Seeds) feminized niet leverbaar moet geduld hebben :thumbsdown:

 

Pff maar geduld = schoone saek

Edited by Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Most recent findings regarding seed germination and dormancy are reviewed. The significance of plant hormones including abscisic acid, ethylene, gibberellins, auxin, cytokinins and brassinosteroids, with reference to proteomic and molecular biology studies on germination, is also discussed.

 

Gibberellins have a number of effects on plant development. They can stimulate rapid stem and root growth, induce mitotic division in the leaves of some plants, and increase seed germination rate.

 

Gibberellic acid is sometimes used in laboratory and greenhouse settings to trigger germination in seeds that would otherwise remain dormant.[

 

wie heeft er een potje over? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje weet iemand, mocht de Jack Herer niet leverbaar zijn, een goede vervanger ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia ganja is een hele goeie.Een paar dagen in de vriezer gaat niet werken.Als trouwens STS niet werkt bij de S5 hebben we hier met een echt xx vrouwtje te doen.Hopelijk kan je de S5 wel kruisen met een leuk mannetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Been there Huff en dat werkt ook niet :thumbsdown:

 

@konopi

kruizen geen probleem, mooie pheno's in de Katastrofala (s5x herijuana)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat meer te denken aan S5 x Oaxacan of iets dergelijks.

Voor zaadontkieming zou je ook dit spul kunnen proberen.

 

41STkS3imHL._SY355_.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een cross gedaan met AMG maar dat helde zoveel over naar de G13 dat het niet iets voor mij was.

Kruizen met haze triggert haze genen in de s5 zegmaar.

 

Sta op punt om Blauwe Hamers F1 gericht te bestuiven met wat Herijuana pollen wat hoop ik nog viriel is na al wat jaartjes vriezer.

 

Die Blauwe Hamer zaden waren van 2009, netjes gekoeld bewaard en 80% ontkiem succes, zonder steenwol gewoon in een glas water uit de kraan :icecream:

 

Wat voor acid is dat spul konopi?

volgens mij kan ik dan ook dan spul van GHE pakken-> Diamond Nectar waar ik nog fles van heb staan?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn het toevallig Blue Hammers @LC?

 

Herijuana x Blue Hammer ligt hier ook nog maar herijuana is veel te dominant en brengt teveel stone to the bone.

 

S5 crossed voor geen meter en je krijgt niet het profiel waar zij zelf zo bekend om is....ze bloeit ook te lang.

S5 begint net een bruin haartje te maken maar Hammer of Dawn is al aan de eindspurt bezig...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht dat S5 een 7 wkn bloeitijd had ipv 14 wkn die je kan verwachten bij een sativa .

 

@lostchild

Fulvinezuur maar mbv enzymen wordt dat gewonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5 bloeit 63 dagen onder hps@ konopi

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal korter zijn onder led, maar 9 wkn valt nog mee voor een sativa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

67dgn afbloei om precies te zijn (vanaf klok om)

63dgn kan maar doe je jezelf tekort.

 

Wat je precies zoekt in een cross is toch heel persoonlijk als je het puur vd eigen potten doet?

Ik kwam erachter dat s5 en herrie in 1 joint da bomb voor mij was en ik besloot om die 2 te gaan combineren in 1 plant.

Heel tevreden mee wat daaruit gekomen is, een 4-tal pheno's die allemaal en s5 en herrie eigenschappen bezitten en zich laten verzorgen als een s5 met de schreeuwhonger van een Herijuana :icecream:

 

De blauwe hamers bestuif ik alleen maar omdat ik geen nieuwe mamma's wil en zo toch er nog wat 'extra' uit te halen want er zitten 2 mooie laagblijvers tussen.

 

De s5 heb ik al zo lang omdat je hier in de regio niet zomaar tegen de stek aanloopt en het een zeer makkelijk plantje is in alles.

Dat vergeten velen nog wel eens dat ze alles zowat kan hebben en dan nog presteert en voor mij is dat nu net 1vd dingen waarom ik die 'haze' in de tent houdt die me lekker mellow de dag door helpt en prima tegenhanger is van het Indica geweld wat meestal voorbij trekt en tot zombie maakt :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog gibbereline zuur liggen wat ik toch nooit gebruik op planten,want het is niet biologisch.

 

Maar hoe zou je het toe moeten passen op oude zaden dan?

 

Ik gebruik de T.P. methode om zaadjes te ontkiemen.

Gewoon toiletpapier inweken met gibberelic acid?

Of zaden even in een glas weken met een beetje erin?

 

Echt geen flauw idee....

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK update ,

 

heb 2 weken geleden Jack Herer gekocht en zondag in een propegator Pro gezet in een spongpot op perliet . Kan niet fout gaan zou je zeggen. en inderdaad ik zie na 1 dag (wat een verademing ) al een witte bolling verschijnen. Nu heb ik geen snelle toegang tot een GS maar wel naar de boerenbond en heb gelezen dat DCM potgrond best wel goed moet zijn voor onze plantjes.

 

Ik zit te twijfelen tussen 2 types potgrond die ze voeren namelijk

 

DCM Potgrond Groenten & kruiden link: https://boerenbond.n...3448121506.html

of

DCM Professionele Kwekerspotgrond link: https://boerenbond.n...3448121827.html

 

in beide zit al voor 100 respectievelijk 150 dagen voeding en in de laatste zit al perliet. kokosvezel. lava- en zeewiermeel vermengt.

En nu we toch bezig zijn wat denken jullie als voeding van dit of toch maar de buffertabs nemen? https://boerenbond.n...3448118940.html

 

:dribble:

Ik hoor het wel

Edited by Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorig buitenspeel seizoen de groenten en kruiden van dcm geprobeerd (geen extra toevoegingen er door gemengd) ben er zeer tevreden over moet er wel even bijzeggen dat ik het voor autoflowers heb gebruikt geen idee hoe een reguliere er op reageert...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorig buitenspeel seizoen de groenten en kruiden van dcm geprobeerd (geen extra toevoegingen er door gemengd) ben er zeer tevreden over moet er wel even bijzeggen dat ik het voor autoflowers heb gebruikt geen idee hoe een reguliere er op reageert...

 

Dan zullen we dat gaan meemaken :)

 

Ik neig meer naar de duurdere Kwekerspotgrond omdat daar ook al kokos en perliet in zit (scheelt aanschaf en gelijk juiste verhouding) mar ik lees dat na 14 dagen alle voedingsstoffen er al uit zijn. Dus bij die keuze moet ik veel eerder extra voeding gaan geven vandaar de vraag over die voedingsstaafjes of buffertabs. Of ik neem de Groenten en kruiden potgrond die, zo lees ik, veel langer met zijn voeding doet maar daardoor misschien te sterk bemest is voor een zojuist ontkiemt plantje... Vragen, vragen, vragen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Vraagje:

 

Nu ben ik aan het rondkijken bij Sannie voor buffertabs want ik wil volledig biologisch gaan en daar zie ik het grote voordeel wel van in maar mijn budget in de gaten houdende is Bacto, Symbiose of Perfect Start echt een toevoeging of kan ik met bv alleen bacto erbij al goed uit de voeten of alleen maar de buffertabs? Ik zit in een regio waar vrij hard water is met een hoge ph

 

*EDIT * Heb ondertussen ook al een mailtje bij Sannie afgedropt want ik moet nu eea zijn kop opsteekt toch wel zsm alles in huis gaan halen.

Edited by Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...