Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djbroertje

Kleine Battle Gk Vs Bac En Tabs

Recommended Posts

zeker wel aardig Scirocco

 

mijn ervaring op bio (geen GK) is eigenlijk de normale bloeitijd, maar misschien scheelt de verlichtingsoort ook wel iets Ach de planten zijn klaar als ze klaar zijn.

 

Spint was wel wat aan het oprukken maar zeker nergens geen webjes gevonden alleen van de week de grootste meest aangetaste bladeren verwijderd. Wel zag ik nog best veel bestrijders lopen dus ik denk dat het een lange strijd is geweest maar ze hebben het wel onder controle gehouden.

En inderdaad heb ik wel eens eerder spint gehad maar nog nooit zo erg als nu, en de planten bleven doorgaan en zeker de S5 lijkt er niet onder gelden te hebben.

 

En de vergeling is alleen op de GK dame de rest is nog mooi groen, en of het wat uitmaakt? ik zal wel de gewichten vergelijken maar ook daar verwacht ik eigenlijk dat de BAC wat meer heeft gebracht maar met maar 1 plant vergelijken zegt natuurlijk helemaal niets.

Alleen de smaak en eventueel de werking moeten we nog even afwachten.

 

Thanks Worm,

 

ze zijn nu echt aan het eind en ben begonnen met knippen gisteren avond. Wel wat plaatjes maar nog geen tijd om alles erop te zetten. De S5 is best een klus en ik heb geen zin om vele uren achter elkaar te knippen dus deze nu voor 75% of iets minder klaar. vanavond weer verder/ Nog even wat netjes opsnorren om alles gescheiden te houden.

 

hier alvast een previeuw. ca. 61 dagen 12/12 uiteindelijk

 

gallery_19177_19083_131422.jpg

 

deze keer ook maar eens nat gewogen.

 

en er staat buiten nog een neesje just voor de fun, maar even kijken wat daar mee te doen nu het weer wat minder wordt. Misschien kijken of ik haar in het hok kan krijgen.

 

gallery_19177_19083_1246734.jpg

 

deze foto is van 2 weken geleden ongeveer.

 

wordt vervolgd misschien vanavond al

 

Grtz,

Dj.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan de voorlopige tussenstand want de afghanen zijn nog niet zover.

 

Allereerst wat mindere ontdekkingen, in 3 planten een beetje toprot gevonden. Kon ook eigenlijk niet anders zo vol als het stond. Ook echt in de hoeken van het hok S5 3 kleine topjes 2 topjes GK nees en in de meest compacte top van een afghaan.

 

geen grote hoeveelheden maar toch jammer.

 

Verder nog even iets van een weekje geleden

 

S5,

 

gallery_19177_19083_4473977.jpg

 

gallery_19177_19083_2984736.jpg

 

BAC amnees

 

gallery_19177_19083_199159.jpg

 

gallery_19177_19083_267002.jpg

 

GK amnees

 

gallery_19177_19083_916627.jpg

 

gallery_19177_19083_50529.jpg

 

en beide naast elkaar

 

gallery_19177_19083_534332.jpg

 

gallery_19177_19083_1043007.jpg

 

gallery_19177_19083_1481176.jpg

 

eergisteren de S5 aan de beurt,

 

gallery_19177_19083_2291377.jpg

 

gallery_19177_19083_2542384.jpg

 

gisteren afgemaakt

 

gallery_19177_19083_144505.jpg

 

gallery_19177_19083_1084550.jpg

 

vandaag de BAC amnees

 

gallery_19177_19083_2443792.jpg

 

gallery_19177_19083_78841.jpg

 

gallery_19177_19083_1692101.jpg

 

gallery_19177_19083_1197124.jpg

 

en de GK amnees

 

gallery_19177_19083_3395048.jpg

 

gallery_19177_19083_1792693.jpg

 

gallery_19177_19083_1459412.jpg

 

gallery_19177_19083_889672.jpg

 

en de voorlopige oogst in de droogtent.

 

gallery_19177_19083_4729287.jpg

 

Alle natte gewichten blijken ca. 40 gram minder te zijn foute instelling van de weegschaal. Ik had 2 dacht ik dezelfde schalen dus lege erop voor aftrek van de schaal en volle erop. Maar daar zat dus 40 gram verschil in.

 

S5 zat uiteindelijk op een echt nat gewicht van iets meer dan 700 gram, het 2e deel was toch meer dan ik had verwacht.

 

En nu maar verder wachten tot het droog is en de afghanen ook klaar zijn, 1 schiet al lekker op maar de andere lijkt nog wel wat weken te mogen. Maar even kijken of ze toch allebei gelijk om mogen.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig DJ!

 

Het verschil tussen GK en Bac is minimaal, ben benieuwd wat de score wordt na het drogen.

 

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Wietefras,

 

ook best veel kleine topjes erbij voornamelijk bij de neesjes.

 

Bedankt Worm, we gaan het meemaken met het verschil.

 

Na wat dagen drogen lijkt het wel erg vlot te gaan. De amneestopjes zijn over het algemeen wat minder compact als de vorige keer. maar of dat wat voor het gewicht doet wat er over blijft zal binnen enige dagen bekend worden.

De S5 heeft in elk geval veel keiharde toppen van een mooi formaat voor mijn hokje.

 

Tussendoor heb ik even een keer gewogen en nu staat de teller op

S5, 215 Gr.

Nees GK 68 Gr

nEES bac 81 GR.

 

Dus qua gewicht gaat de bac het winnen.

 

Vandaag was ook 1 afghaan zover, een behoorlijk stuk minder aan gewicht maar dit is ook de gene waar de top met rot in zat. !85 Gram nat.

 

de andere afghaan is nog niet zover en zou zomaar nog 1 of 2 weken mogen schat ik nu in.

 

Verder heb ik de buitendame ook maar naar binnen gehaald. Hier en daar heb ik wel wat beestjes gespot voornamelijk bladluis. Ik heb een aantal bladeren er af gehaald en een beetje gedieft onderin. Nu maar even afwachten wat ze gaat doen.

Het is wel een fraai kerstboompje erg vol met topjes.

 

gallery_19177_19083_4266438.jpg

 

gallery_19177_19083_1106251.jpg

 

gallery_19177_19083_2106256.jpg

 

en met wat passen en meten de beide overgebleven dames onder het zonnetje.

 

gallery_19177_19083_422857.jpg

 

de hoogte gaat net met de lamp op de hoogste stand. Helaas komt de TL niet zo diep met het licht dus ga ik eens kijken of ik er niet een paar LED buitenlampenbij kan hangen.

Ik heb er een aantal bij de Aldi weggehaald voornamelijk voor in de tuin met bewegingssensoren en ik heb er 2 voor boven mijn werkbank in de garage.

Het zal weliswaar geen topkwaliteit zijn maar ik neem an dat het in elk geval wat extra's zal brengen zeker onderin de planten.

 

De nieuwe dame is vanaf de pot ongeveer 120 CM hoog zomaar 2 keer zo hoog als de afghaan ernaast,.

 

Nu maar hopen dat ik de beestenboel niet op grote schaal naar binnen heb gehaald maar als ze wat weken extra in een fijn klimaat doorbrengt zal er best nog wat leuks vanaf kunnen komen

 

Ook maar even zien of ze goed op voeding gaat reageren, voorlopig heeft ze 2 keer bloeivoeding gehad, en 1 keer wat kippemestkorrels zover heeft ze daar wel genoeg aan gehad maar nu zal ze wat meer moeten werken.

 

en weer verder.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag even wat droog resultaten. niet heel verkeerd in elk geval.

 

gallery_19177_19083_832949.jpg

 

Er moet wel een gram of 3 vanaf van de prikker,

 

gallery_19177_19083_25461.jpg

 

gallery_19177_19083_375177.jpg

 

gallery_19177_19083_859580.jpg

 

gallery_19177_19083_1559838.jpg

 

gallery_19177_19083_422670.jpg

 

gallery_19177_19083_316871.jpg

 

en dan de S5,

 

gallery_19177_19083_547417.jpg

 

gallery_19177_19083_1103969.jpg

 

gallery_19177_19083_2038515.jpg

 

gallery_19177_19083_9770.jpg

 

Misschien dat de S5 nog iets minder wordt al zal het niet heel veel zijn, de dikste takjes knakten nog net niet allemaal maar de wat kleinere topjes waren iets te droog.

 

Deze 3 dames in de potten voor een rookvergelijking over een paar weken. Als men niet heel ongeduldig wordt de komende tijd. :whistle:

 

Voorlopig zie ik weinig verschil tussen de beide neesjes en het gewichtsverschil zegt me eigenlijk ook niets dan hadden er meer moeten staan om daar iets zinnigs van te vinden.

 

De afghaan is nog niet droog maar daarvan verwacht ik iets tussen de 25 en 35 gram van, de andere dame staat nog steeds.

 

voor nu branden er nog maar 6 van de 8 buizen boven, met die laatste loodjes en nog maar 2 planten hoeft er van mij niet de volle mep aan te staan.

Zodra de laatste afghaan geoogst is zal ik een paar van de ledpaneeltjes erbij hangen en dan wellicht aan 1 kant 216 Watt TL en aan de andere kant van de plant 60 wattt LED kleur 6500 K (volgens de omschrijving).

 

De tuindame zuipt wel als een malle, elke dag iets van 1,8 of 2 liter in de pot en dan komt er nog niets onderuit, 1 dag overgeslagen van de week en meteen een droge pot. Vanavond maar even een tensio in de grond prikken.

Vandaag een keer wat bacto's gegeven, verder voorlopig maar minimaal 2 keer in de week wat voeding, de grotere bladeren worden al snel wat geler.

 

En weer verder.

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag even aan het prutsen geweest om de ledjes op te hangen en de bad-boy ook bijna verticaal te krijgen wat best wel gelukt lijkt, nu maar hopen dat het wat brengt.

 

 

Eerst even de nog levende afghaan.

 

gallery_19177_19083_283868.jpg

 

gallery_19177_19083_1238010.jpg

 

met een voor mijn doen een enorme top in wording. :icecream:

 

gallery_19177_19083_1052817.jpg

 

 

en eigenlijk ook niets te klagen over de glimmertjes.

 

gallery_19177_19083_1024200.jpg

 

Dan de nieuwe opstelling van de verlichting. met de kerstboom erbij.

 

gallery_19177_19083_4470226.jpg

 

voorlopig staat de afghaan nog tussen de nees en de TL bak in maar zodra ze klaar is alleen de amnees nog. Hopelijk met grotere en harde topjes tot onderin de plant, dat is in elk geval de gedachte hierachter.

 

Links nu de cheapass tuinverlichting,

 

gallery_19177_19083_1986383.jpg

 

en rechts de bad-boy,

 

gallery_19177_19083_2628302.jpg

 

en nog wat topjes zoals het er vandaag bijstaat.

 

gallery_19177_19083_3858927.jpg

 

midden op de plant.

 

gallery_19177_19083_1625888.jpg

 

led kant,

 

gallery_19177_19083_444018.jpg

 

en de TL kant,

 

gallery_19177_19083_1023186.jpg

 

Nou maar eens kijken wat de dame er van gaat vinden.

Ik zal ook weer eens een keer het klimaat gaan meten, ben benieuwd.

 

voorlopig even 2 buizen uitgezet in het midden, de blaadjes kwamen erg dicht op de buizen.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, leuk gedaan. Een verticale kweek proberen staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje. Ben benieuwd hoe het jou bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het met de beestjes wel mee gaat vallen, hier in de tuin moet ik bijna zoeken om er een te vinden met de koude nachten

 

maar gofferdesjoffelszeg wat een glimmertjes :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

acht WF je moet wat toch. En ik zit al wel te kijken naar de led's voor het geval ik weer nieuwe buizen moet aanschaffen. Dus maar eens kijken wat dit gaat doen met name ben ik benieuwd naar bloeien met 6500K dus alles bij elkaar heb ik nu best een heel groot aandeel blauw branden.

 

En verticaal kweken lijkt me wel leuk maar ik zie niet echt (grote?) voordelen in elk geval niet in mijn situatie. In dit geval hoop ik de meeste aanwezige toppen van boven tot onder goed dik en hard te krijgen dan kon er nog wel eens een leuk resultaat afkomen. maar in deze ruimte zal dat dan neer komen op 1 plant rondom belichten met wellicht minder wattage wat misschien wel de gr/w score hoger laat uitkomen maar ik wil graag meer planten (soortjes)

 

@ HUFFnPUFF

Zo te zien lijkt het inderdaad mee te vallen met de beestenboel, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk, ik vind ook erg weinig en ik hoop dat er nog wat mijten aanwezig en levend zijn. Time will tell

 

En ja de afghaan is ontzettend wit en blijft maar doorgaan. Wat ik me kan herinneren zou de afghaan van Spliff 8 of 9 weken moeten bloeien maar ik zal eens terugtellen want de 9 weken is ze denk ik al wel gepasseerd. Maar misschien dat het erugkrizen toch ook weer een andere pheno heeft wakkergeschud.

 

= EDIT =

 

ze zit nu op dag 71 ongeveer en zo te zien gaat het minimaal nog 1 week duren als het niet langer wordt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super vette toppen in een heerlijk vet topic!

 

Ben benieuwd naar de bevindigen van je testers, zon vergelijkend waren onderzoek is altijd waardevol!

 

Succes met de laatste loodjes, en die buitendame lekker verwennen! Donders ik wou dat ik die mogelijkheid had!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die S-5 blijft een mooie soort,ik wou dat ik haar een keer mocht femmen............................. :P

 

Jammer dat ze moeilijk te krijgen is.

 

 

Mooi topic DJ broertje,en leuk om zo te vergelijken.

Er waren volgens mij wel mensen die zich dit afvroegen,wat =nou beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Ozzoes.

 

als het goed is gaan de 1ste testers zaterdag aan de gang met hun huiswerk :j dus wie weet komt daar wat bijzonders uit.

de buitendame krijgt voldoende aandacht wel een raar takje losgekomen vanaf de stam lijkt op een klein stukje stamrot in een hoger gelegen oksel, Vanavond maar even behandeld met wondzalf Hopelijk ziet er niet meer aan.

 

Collie weed

 

Zeker een lekker soortje wordt eigenlijk overal erg gewaardeerd zelfs hier bij de Miss om vlot in slaap te vallen

lastig te krijgen blijkt wel weer waar ik ze van heb heeft ze ook niet meer dus deze keer toch maar in de volle bloei wat back-upjes geknipt. nu staan er 3 hele zielige hoopjes te reveggen als er dan in elk geval maar 1 overblijft daarna zien we wel verder.

 

Hmmm Femmen zou ik ook wel een keer kunnen proberen, Zal nog een keer topic van Torsten nazoeken die had het al een keer gedaan, volgens mij was dat niet heel bijzonder goed bevallen veel verschillende phenos dacht ik. Maar ik weet natuurlijk niet of het dezelfde S5 is als er al meerdere soorten van zijn dan.

 

en ik ben ook wel benieuwd naar het verschil, groeien en bloeien was de bac-sannie manier voor mijn gevoel beter om een gezonde plant te houden tot het eind, en het gewicht zegt nu nog niets zoals al eerder vermeld dan moet ik een keer het hokje vol zetten en dan 2 rondjes elke keer met de andere voedingsmanier. Maar ik heb graag veel verschillende soortjes dus of dat er in zit?

 

Eerst maar even de smaaktest afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5 geeft haar power niet door naar t nageslacht, velen hebben dat al geprobeerd, maar er is afaik nog niks uitgekomendat het origineel overtreft.

Femmen heeft dus ook geen zin, want uit t zaad komt niks wat ook maar enigszins op s5 lijkt.

Heb t hier ook (per ongeluk) geprobeerd, resultaat: ontelbare verschillende feno's waarvan er niks echt op haze lijkt, zowel bij de mannen als de vrouwen.

Heb nu de meest hazige man ervan weer over een zijtakje s5 heen laten poederen, misschien dat er nu wat meer haze in t nageslacht te zien valt.

Als dat niet zo is gaat de hele mik de puinbak in...

 

 

S5 stekken vind je hier op elke straathoek, er is vrijwel niks anders te krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit was s5 aardig exclusief....tegenwoordig idd de hoer van iedere straathoek lol.

 

Crosses missen haar potentie x op x en femmen is ze ook niet echt geschikt voor. Moeilijk om te krijgen en wederom matig nageslacht.

 

S5 is wat het is en dat is niet veel lol

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach dan is femmen wellicht niet zo een goed idee, al is een zakje zaad mat makkelijker om te bewaren.

 

Ik zit niet zo in de wereld van stekken soms komt er wat op mijn pad zoals de uruzghani en neesjes en de S5 dus weet ik helemaal niet wat er te koop is.

In mijn omgeving wordt de S5 zeer gewaardeerd maar dat zegt misschien meer over wat er te koop is in de buurt.

 

Hieronder de resultaten van de testsessie gisteren, ik heb het een beetje moeten interpreteren want het taalgebruik van de jeugd van tegenwoordig is niet per se dat ik meteen alles begrijp en kan lezen, want leesbaar schrijven is dan ook niet alles. En zoals je kunt lezen wat verschil van inzicht per persoon.

 

Ik vind het nog wat lastig om daar conclusies uit te halen, het was voor het testpanel ook ongeveer de 1ste keer om te doen, ze weten wel wat ze lekker vinden maar het verwoorden is dan weer wat anders. :icecream: het was in elk geval geen straf heb ik begrepen. :P

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vergelijkend waren onderzoek A = Guanokalong en B = BAC. 3 testers

Tester 1:

A:

· Geur: beetje scherpe aparte geur maar niet onaangenaam.

· Smaak: wat scherper dan B, meer pit en een duidelijke nasmaak.

· Uitwerking: heldere Stone / high

B:

· Geur: beetje minder zachtere zoetere geur meer herkenbaar amnees.

· Smaak: wat minder smaak dan A, meer pit en een vergelijkbare nasmaak, maar omdat deze iets zachter is grotere poffen.

· Uitwerking: heldere Stone / high

Tester 2:

A:

· Geur: redelijk zoet en ruikt lekker.

· Smaak: is fijn en zacht nasmaak is lekker .

· Uitwerking: kalme high komt lekker rustig binnen.

B:

· Geur: beetje minder dan A .

· Smaak: wat minder heftig dan A nasmaak is hetzelfde als A

· Uitwerking: wat sterkere high dan A.

Tester 3:

A:

· Geur: een beetje fris en licht fruitig en redelijk sterk.

· Smaak: vrij scherp en redelijk sterk, wel wat prikkel in de keel.

· Uitwerking: een vrij snelle en een goede high.

B:

· Geur: vergelijkbaar met A maar iets minder sterk.

· Smaak: wat milder dan A

· Uitwerking: Slaat niet zo hard in maar wel een goede High iets minder heftig dan A.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

wat ik er zo even uithaal is dat er wel degelijk verschil is met een andere voedingslijn en dat de GK wat sterker/scherper is, maar dan komt het ook weer aan op persoonlijke voorkeur.

Hier thuis wordt wat scherper niet op prijs gesteld, het moet hier nog wel geprobeerd worden, maar dat komt wel na een wat langere cure periode.

 

misschien straks nog een update van de dames, even kijken of dat lukt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ook maar even de laatste stand van zaken.

 

de afghaan is om, er zat wat beginnend rot in en tijdens knippen zat er binnenin de grote hoofdtop toch best wat rot. Erg zonde maar beter nu dan over een week ontdekt.

Alles begon met een makkelijk los te trekken blaadje die erg geel zag in de top.

 

Nu helaas nog maar nat 190 Gr over. en maar 1 plaatje

 

gallery_19177_19083_2917642.jpg

 

Dan de buitendame.

 

gallery_19177_19083_2767769.jpg

 

gallery_19177_19083_1307275.jpg

 

gloeilampje erin voor het formaat.

 

gallery_19177_19083_2102780.jpg

 

gallery_19177_19083_74993.jpg

 

gallery_19177_19083_887796.jpg

 

gallery_19177_19083_3261189.jpg

 

gallery_19177_19083_1143376.jpg

 

en dan nog even het klimaat van de laatste dagen gemeten in het midden van de plant ook tegen de stam aan.

 

gallery_19177_19083_311124.jpg

 

nu hangt de logger bovenin de plant tegen de stam aan.

 

voorlopig gaat ze niet slecht maar wel wat geler wordende bladeren. Maar nu met voeden ook wat verbrande puntjes dus wat is wijsheid. Ik weet dat de voeding niet direct opneembaar is dus hoop ik dat het vergelen na verloop van tijd wat zal stoppen. De topjes worden nu wel erg stevig dus dat gaat de goede kant op.

 

Afijn maar afwachten hoelang ze nog moet want daar heb ik ook geen echt idee van.

 

nu in totaal 414 wat aan, 324 TL 3000K 60 wat led 6500 K en 30 wat 500 K

 

Inblaas gebeurt nu via een geperforeerde buis van onder in de klant blazen met een rustig windje.

 

GRtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update eigenlijk de laatste post van het oorspronkelijke plan

 

De laatste afghaan is 42 Gram droog geworden, valt ook niet echt tegen zeker gezien de rot die er toch inzat.

 

 

Dan nog even de buitendame.

 

Wat nu een beetje opvalt is dat de LED kant een iets mooiere plant in het geheel is, misschien door wat minder warmte of minder licht.

Dat zegt natuurlijk niet veel want ook de lichtkleur is anders maar er is wel een duidelijk verschil

 

Led zijde.

 

gallery_19177_19083_3154689.jpg

 

en de TL zijde,

 

gallery_19177_19083_359777.jpg

 

de openheid van de plant heeft met het opbinden te maken maar er zitten veel meer gele bladeren.

 

verder niet veel te klagen

 

gallery_19177_19083_3329137.jpg

 

gallery_19177_19083_1085756.jpg

 

gallery_19177_19083_659700.jpg

 

en even geprobeerd te kijken naar de trichjes, maar nog geen idee hoe lang ze nog mag.

 

gallery_19177_19083_122216.jpg

 

wel toch nog een beest gespot toch nog mee verhuisd.

 

gallery_19177_19083_356316.jpg

 

gallery_19177_19083_273017.jpg

 

hopelijk blijft het bij deze ene.

 

Van de week een keer wat te veel water gegeven ik kon 2 dagen nit de plant wateren dus in 1 keer wat veel.

Misschien ook een oorzaak van het wat hangend blad en wat extra vergeling.

Ik moet ook nog even zien of ik verder ga met voeden. Wellicht nog 1 of 2 keer. Of de indicaties moeten zeggen dat ze nog wat weken mag.

 

Alle toppen zijn wel erg compact zelfs de kleintje onderin. En bovenin beginnen ze ook wat aan te dikken.

 

En weer verder.

:wave:

 

==EDIT==

 

nog even het klimaat bovenin de plant nu de afzuiger weer wat hoger net even te warm naar mijn zin.

 

gallery_19177_19083_8440.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog flink warm inderdaad, maar echt last lijken ze er niet van te hebben. Ziet er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad lijkt de warmte ze niet veel te doen. gelukkig maar.

Ik ben nu ook minder licht aan het geven, nu nog maar 4 buizen aan bij de TL kant, ze begint ook minder te drinken dus het einde lijkt naderbij misschien nog een weekje of zo.

 

gallery_19177_19083_2890185.jpg

 

gallery_19177_19083_3891636.jpg

 

gallery_19177_19083_2403186.jpg

 

gallery_19177_19083_578407.jpg

 

gallery_19177_19083_3283755.jpg

 

er komen nog wel wat witte haren maar ook dat is veel minder geworden .

 

Nog even de laatste loodjes en we zijn weer klaar voor een tijdje

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn er bijna

 

gallery_19177_19083_691673.jpg

 

gallery_19177_19083_4904828.jpg

 

gallery_19177_19083_1307910.jpg

 

gallery_19177_19083_1878631.jpg

 

gallery_19177_19083_3336172.jpg

 

gallery_19177_19083_6686.jpg

 

drinken nu om de dag 1,5 tot 2 liter, dus nog eventjes geduld.

max 1 week denk ik.

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt er wel op RW. :icecream:

 

van de week was het wel zover. voornamelijk de vele dorre blaadjes in verschillende toppen en weinig drinken was de finish.

 

En alle toppen hingen ver naar beneden.

 

gallery_19177_19083_1028586.jpg

 

zonder draadjes lag alles op de grond.

 

gallery_19177_19083_1623134.jpg

 

gallery_19177_19083_497173.jpg

 

geplukt

 

gallery_19177_19083_2931448.jpg

 

hier een tussenstand na wat droogtijd.

 

gallery_19177_19083_2258506.jpg

 

al redelijk gekrompen, de eerste knip is van ruim 2 dagen geleden en de rest van ca 30 uur geleden. In totaal ca 780 gram nat gewogen

 

Drogen de 1ste dag met een licht briesje door het net heen, en nu alleen de afzuiger op 25%. Temp rond de 19°

 

Deze keer ook alles losgeknipt om alle kleine dorre blaadjes ook weg te krijgen. droogt meestal wat sneller dan maar beter dan wat rot of schimmel in de topjes.

 

nog een paar dagen wachten op het resultaat, maar gaat zeker niet tegenvallen denk ik.

 

Nog een projectje staan voor een volgende keer.

 

gallery_19177_19083_980815.jpg

 

Bijna klaar

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gedrochten zijn S5 in de reveg. :whistle: ik dacht vrij laat toch maar bewaren die hap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...