Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zundappks80

Actieve Of Passieve Inlaat

Recommended Posts

Hallo wf leden en kwekers.

Ik zit met een vraag.

Ik wil in mijn kweekhokje op zolder de inlaten gaan veranderen. Het hokje is 1,1x1,1x1,8. Hier hangt een 400 watt hps in. Als afzuiging heb ik een 550m3 softbox met bijbehorend filter in climate controller. De diameters zijn allemaal 160mm.

Ik heb ook in deze ruimte, 4 ronde gaten zitten van 160mm. Nu heb ik nog een buisventilator liggen van 250m3, met een aansluit diameter van 125mm.

Is het een idee, om deze te gaan gebruiken als actieve inlaat, ipv de 4 x 160mm passieve inlaat?. Dit misschien om de temparatuur wat lager te krijgen, omdat ik via de buisventilato, de lucht uit een andere koelere kamer vandaan kan halen.

Graag een mening van jullie. Alle advies is welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet m er gewoon bij... dan weet je zeker dat je de maximale hoeveelheid lucht door je tent heen knalt.

Misschien dat je een aantal van de passieve inlaten dicht kan maken, maar zou eerst ff wat gaan testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco,

Dat is inderdaad wel een idee ja. De andere 3 voorzien van een afsluitbaar rooster. Ik ga dit proberen. Bedankt voor uw reactie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check wel ff of je buisfan niet de tent op overdruk zet.... anders heb je binnen de kortste keren de blauwe petten op visite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ik toch ook op dezelfde manier doen als de onderdruk methode? Een laken voor de ingang plaatsen, alleen moet hij dan nu naar buiten gaan, ipv naar binnen. Voor overdruk naar buiten, en voor onderdruk naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een brandende peuk/joint voor je passieve inlaten houden zegt genoeg.. word de rook naar binnen gezogen = ok, rook niet naar binnen.... gevolg kan je wel raden denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, das nog een veel beter idee. Bedankt. Als ik alles heb gemonteerd, laat ik het weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...