Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PiggiePig

Te Grote Planten In Volle Grond Snoeien/supercroppen?

Recommended Posts

Lieve mensen,

 

De titel zegt het al een beetje, Ik heb 3 planten in volle grond staan (1x the church 2xmystery zaden) maar ze zijn te groot.

Ondertussen komen ze al een cm of 30 boven de schutting uit en beginnen teveel op te vallen. de voorbloei verschijnselen zijn al duidelijk maar staan nog niet echt in bloei dus ervanuitgaande dat ze nog even doorgroeien..

 

kan ik ze gewoon terugsnoeien een paar internodes of is het handiger om met wat buig en breekwerk er een betere vorm in te krijgen? (wat een pittige uitdaging gaat worden denk ik.)

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Touwtje aan de hoofdtop binden en horizontaal opzij trekkentot ze niet meer boven de schutting uitkomen geen optie?

Beetje low stress training op grote schaal zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

een maatje van mij heeft mij uit klouwe gegroeide wplantje gesuppercroped door inderdaad een aantal nodes in te korten

van et geknipte deel bijv stekkies maken :) !

 

en dan de rest met touw spannen dat het onder je schutting blijft neem dan wel genoeg ruimte dat ie nog beetje kan groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zeker te proberen al denk ik dat ze al iets te stug voor zijn touw alleen. Nu zijn ze alle 3 getopt en ben ik bang dat als ik teveel buig, de stam zelf splijt.

Mocht ik ze inkorten trouwens, moet de wond afgedekt worden om schimmels en andere ongewenste ziektes te voorkomen? zo ja, hoe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken van bloeiende planten kan wel, maar hou wel rekening dat je een paar maanden nodig hebt om ze terug in de groeifase te krijgen.

Heb t ook wel eens geprobeerd, maar bij mij lukte t reveggen niet echt en heb de hele zooi uiteindelijk de container in gekieperd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...