Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Soma's Nycd X Ms. Universe Onder 1200Watt

Recommended Posts

Ja dat kan prima, ze houden wel evenveel water vast als een 11literpot aan het gewicht van een verzadigde bigblock te voelen. Ik heb er alleen veel te veel op de m2 te staan doordat er maar drie man waren van de tweeëntwintig zaadplanten. Zodoende staan ze hutjemutje op elkaar en kan ik niet goed met de gieter bij de achtersten. Maar afgezien daarvan is het probleemloos kweken en qua voorbereidingen is er niets gemakkelijker dan een paar blokken op de grond zetten, inwateren en gaan.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze bereiken dan ook de max grootte? 18x bigblocks krijg ik daar een 1,20x2,40 mee vol?

 

Zit te twijfelen tussen, slabs/blocks en RFX vandaar de vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, je krijgt het er wel mee vol, je kan een bigblock vergelijken met een 11literpot. Vind je dat weinig kan je twee op elkaar zetten, dan zijn het 22literpotten. Of je laat de planten voorgroeien op startblokken welke je vervolgens met een satéprikker op de bigblocks zet. Dan is het vergelijkbaar met een 18literpot.

 

Ook kan je de bigblocks op slabs zetten, maar dat vind ik niet ideaal omdat je ze dan niet meer kan verplaatsen en optillen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 2 bigblocks krijg je zo'n tent ook wel vol maar je zult die blokken dan voortdurend nat moeten houden met drippers.

 

18 stuks lukt makkelijk maar je zult iedere dag consequent moeten wateren (bij voorkeur dmv vloed of eb en vloed). Droogstaan kost grammen.

Met rfx of cocos in 18l bakken hoef je niet elke dag maar om de dag te wateren, op sommige momenten in je kweek kan je zelfs langer wegblijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Win je in vergelijking met rfx en potten veel hoogte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bigblocks drogen niet sneller uit dan rfx-1, het is namelijk beide steenwol en de blokken de hele tijd zeiknat houden wordt niet aangeraden door de professionals. Lees je maar eens in over de tomatenteelt, om de bloei te stimuleren moet je de planten wel droog laten trekken.

 

Heb je wel eens gekweekt op bigblocks Rodja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op bigblocks wordt aangeraden om via boven te bewateren, daarom worden druppelaars ook bovenin geprikt. Dit om zoutophopingen tegen te gaan. De blokken bewateren met eb en vloed kan wel, als je je voeding perfect afstelt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bigblocks staan dan ook rechtstreeks op de grond? :o.. Vragen, vragen, vragen haha xD

 

15x15x13,5 ?? Dat is de juiste maat? En welke maat startblokken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de bigblocks zet je op de grond waardoor je de hoogte van de pot - 15 cm wint; tel uit je winst. ;)

 

Startblokken zijn iets kleiner dan bigblocks een cm of acht, als je ernaar vraagt in de growshop weten zij wel wat je moet hebben. Hierdoor verlies je wel weer 8cm hoogte natuurlijk, dus ik prop liever de steenwol stekpluggen met stekken in het gaatje van de bigblock wat er al inzit. Wat je ook zou kunnen doen is het startblok uit je bigblock snijden en daar je stek met startblok in plaatsen. Het is net lego, een legio mogelijkheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rodja?

 

Droogtrekken is idd goed voor zuurstof in het medium.. de bedoeling is ook dat bij lampen aan de plant genoeg water heeft en die waterbuffer in 12 uur opdrinkt. Tijdens de nacht mogen ze droogstaan. Geen ervaring met bigblocks, wel met getopte planten op rfx in 11 liters en weet daarom dat gezonde planten een klein steenwolmedium zo leegdrinken. Een dagje overslaan betekende kurkdroog medium. Dat wil je niet tijdens volle bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

akkoord thnx :).. Er zijn geen 'standaard' startblokken die in de big blocks passen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik weet.

 

Rodja?

 

Droogtrekken is idd goed voor zuurstof in het medium.. de bedoeling is ook dat bij lampen aan de plant genoeg water heeft en die waterbuffer in 12 uur opdrinkt. Tijdens de nacht mogen ze droogstaan. Geen ervaring met bigblocks, wel met getopte planten op rfx in 11 liters en weet daarom dat gezonde planten een klein steenwolmedium zo leegdrinken. Een dagje overslaan betekende kurkdroog medium. Dat wil je niet tijdens volle bloei.

Zo snel drogen bigblocks niet uit als rfx-1 in 11literpotten, dat gaat veel gelijkmatiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een paar kiekjes genomen met de lampen uit.

 

gallery_1211_374_166198.jpg

 

gallery_1211_374_26306.jpg

 

gallery_1211_374_116832.jpg

 

gallery_1211_374_154378.jpg

 

De planten hebben potentie, gezien ik ze te weinig aandacht heb geschonken en dat er veel te veel op de m2 staan, ze niet genoeg water kregen etc.

Dit kwam vooral door het hoge aantal vrouwen,ik had gerekend op minstens de helft minder. Misschien dikken ze nog wat aan, wat hier van af komt rook ik toch zelf op net als al het andere dus het is voor mij nooit een halszaak. Gelukkig niet!

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ze nog een aantal weekjes kunnen zullen ze wel nog dikken.

Zo'n HPS loze pic is inderdaad wat duidelijker...Sommige zijn flink besneeuwd hoor :yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die op de 1e foto gaat volgens mij een blijvertje zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog te bedenken dat het wel een diesel-achtig smaakje moet hebben,en ook nog mooi gesuikerd.

Wat wil je nog meer in een plantje?

Nog geen enkel oranje haartje te bekennen,dus zitten nog maar in de 1e bloei fase.

Zoveel suiker NU AL,dit word een goeie :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze vanavond maar een flinke maaltijd voorgezet!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No comment....

 

gallery_1211_374_117068.jpg

 

gallery_1211_374_170521.jpg

 

gallery_1211_374_8996.jpg

 

gallery_1211_374_29467.jpg

 

gallery_1211_374_47205.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha leuk om eens een volledig overzicht te kunnen zien.

Lijkt wel of je een aantal roze/paarse pheno's hebt, of heb ik het nou mis ?

 

In ieder geval wordt dit een geslaagd testkweekje, toppen zien er heerlijk uit :yummy:

Heb je al een winnaar op het oog ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ik ben er ook zeker tevreden over! Nummer 13 is de winnares maar haar stekken hebben het niet overleefd helaas. Echter was het lastig om ze allemaal goed te kunnen bewateren dus is de test niet helemaal accuraat vermoedelijk. Ik heb de dertien mooiste stekken uitgezocht voor de volgende ronde, waarbij ik ze in 18literpotten zal zetten op 50/50 rfx-1 en perliet.

 

Een paar pheno's lijken inderdaad roze tinten te hebben ja! Hoe lang denk je dat ze nog mogen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te horen dat nr13 het niet overleefd heeft.

Desnoods zou je haar kunnen reveggen, maar dan ben je wel een 5-tal weken kwijt.

Die laatste is wel een mooie.

 

Hoe ruiken ze ?

 

 

Een paar pheno's lijken inderdaad roze tinten te hebben ja! Hoe lang denk je dat ze nog mogen?

 

Wat Grow zegt; zou ze zeker nog twee weekjes geven, misschien meer want ik zie nog veel witte pistils.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen een is echt lelijk en nummer dertien staat op een hoek waar het makkelijk watergeven is, dat speelt ook mee denk ik. Reveggen zou kunnen maar dat duurt inderdaad erg lang, het lijkt me beter om dan maar met de andere mooien verder te gaan.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms heb je pech en soms geluk,comes with the territory :P

 

* Ze mogen zeker nog 4 weken gozer,echt waar.

Ik heb nog geen 2e bloei fase kenmerken waargenomen,en zie nog veel witte pistels.

Aangezien dit een diesel achtig mixje is,is het het beste voor de smaak om ze zo lang mogelijk te laten staan.

 

Maar ze zijn erg mooi allemaal,haal eruit wat erin zit Dil! :tu

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan laat ik ze nog minstens een maandje staan en ze dikken nu met de dag aan, enkele zijn de Amnees al voorbij qua dikte!! :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...