Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Soma's Nycd X Ms. Universe Onder 1200Watt

Recommended Posts

Op hydro werk je met chemie en zal de weerstand zeker niet opbouwen...eerder afnemen. Ook bij zaad planten maar deze kunnen er beter tegen ook op hydro. Stekken van de zoveelste moeder zit geen weerstand meer in net zoals bijv. S5.

 

Leuk D dat je me hoog heb zitten! Cool!

 

Je planten zien er prima uit man en als je hydro truuk x op x werkt en jij bent er blij mee prima toch.

 

Er word alleen erg hard gekraait zonder dat er echt planten kennis bij komt kijken...?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel kleine plantjes in die grote blokken staan.Ben je zo Jamaicaans veldje aan het kweken of is het de soort die zo klein blijft?

 

hqdefault.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zegt ie niet Dil, beter lezen.

Ze missen een stuk weerstand, het stuk waar de schimmels en bacto voor zorgen, dat is een feit.

Op hydro heb je alleen wat enzymen toch?

Wat ik lees is dat PG zaadplanten vergelijkt met hydro. En zelfs nadat ik mijn bril heb opgezet. ;)

En hoef je niet naar het stadion? ;)

Neen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hydro werk je met chemie en zal de weerstand zeker niet opbouwen...eerder afnemen. Ook bij zaad planten maar deze kunnen er beter tegen ook op hydro. Stekken van de zoveelste moeder zit geen weerstand meer in net zoals bijv. S5.

Ik heb zowel op aarde als op hydro te maken gehad met ongedierte en geen verschil gemerkt.

Leuk D dat je me hoog heb zitten! Cool!

Absoluut! Daarom verbaast je opmerking over zaad vs hydro mij alsof Einstein zelf iets ondoordacht zegt. ;)

Je planten zien er prima uit man en als je hydro truuk x op x werkt en jij bent er blij mee prima toch.

Er word alleen erg hard gekraait zonder dat er echt planten kennis bij komt kijken...?

Ja, ik ben er wel blij mee en als het kweken op aarde me beter had gelegen zou ik wellicht nooit met hydro bezig zijn gegaan, alhoewel het me altijd al aansprak. Toch blijft mijn motto: het medium is er voor de plant en de plant niet voor het medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hoef je niet naar het stadion? ;)

Neen.

 

Geen fan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel kleine plantjes in die grote blokken staan.Ben je zo Jamaicaans veldje aan het kweken of is het de soort die zo klein blijft?

 

hqdefault.jpg

Neen, het is zo'n Jamaicaans veld, direct op 12/12. Volgende keer laat ik de stekken iets langer voorgroeien en waarschijnlijk ga ik voor kratten van 25 liter op de Escobar en Schenkie manier. Dit omdat het makkelijker gaat met ebben en vloeden.

 

En hoef je niet naar het stadion? ;)

Neen.

 

Geen fan?

Niet echt, wat dat betreft profileer ik me misschien wel als een Fries terwijl ik in werkelijkheid in het zuidelijkste puntje van Limburg woonachtig ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onmogelijk, dan was je niet zo slim geweest :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onmogelijk, dan was je niet zo slim geweest :likken:

You got me there! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op hydro kweekt missen de planten een stukje natuurlijke weerstand, dat is nog erger als je ouwe stekke amnees kweekt daar zit geen weerstand meer in en moet je ze continu inspuiten of behandelen.

Zaadplanten hebben van nature uit net als ons weerstand meegekregen van moeder natuur, daarom zitten ze er wel op maar word het geen plaag zoals gauw op hydro wel gebeurt.

De Polar Bears zijn gemaakt met trips hun hele leven dus trekken ze zich weinig van aan.'

 

Pg

 

Dit is waar je volgens mij over valt D.

 

En volgens mij, heb je PG totaal verkeerd begrepen, of je bent fundamentalist..

Wat PG zegt, is dat een zaad plantje van nature een voorsprongetje heeft, door de uit het zaadje opgenomen voedingsstoffen. Daarmee krijgt het zaadplantje in de start een flinke boost.

Je kan het vergelijken met een discussie borst versus fles voeding

 

Daarnaast, is de pen wortel, die je dus mist bij stekken, van ongelofelijk belang daar waar het gaat om weerstanden.

 

Dus die krijg je er gratis bij!

Dat moet jij weten maar trips horen niet op je planten te zitten als je schoon kweekt.

 

Hier voel je je kennelijk aangesproken op je manier van kweken,

Dat is niet het geval.

PG noemde de voordelen, die een zaadplantje heeft tov een stek.

 

En alleen in een high care ruimte, inclusie sluizen en procedures en alleen dan heb je de theoretische kans dat het geen plagen zal kennen.

 

De polar Bear ken ik niet, of het verhaal er van, maar wat PG zegt is dat als ik hem goed begrijp:

Is dat de De Polar Bear in zijn oorsprong, is ontstaan in een omgeving, waar veel trips in hun omgeving.

Als je dan begint te kruizen, met weet ik veel soortje, krijg je mogelijk wel een soort, dat zoveel natuurlijke weerstand heeft dat trips, daar geen vat meer krijgen. Dat zit dan al in de genen opgesloten. Daarmee verklaring te geven waarom de polar bear er kennelijk goed tegen kunnen.

 

Ja, ik vind het een vreemd verhaal Konopi, zitten die trips dan soms in het zaadje van de Polar beren?

 

Als je op hydro kweekt missen de planten een stukje natuurlijke weerstand, dat is nog erger als je ouwe stekke amnees kweekt daar zit geen weerstand meer in en moet je ze continu inspuiten of behandelen.

Zaadplanten hebben van nature uit net als ons weerstand meegekregen van moeder natuur, daarom zitten ze er wel op maar word het geen plaag zoals gauw op hydro wel gebeurt.

 

Wat probeer je nou te zeggen, dat zaadplanten op hydro geen weerstand hebben?

 

Blijft een discussie borst versus fles voeding.

Ongeacht of je nou op modder steenwol of wat dan ook kweekt.

Je mist de start van een kiemplantje.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees zo de hele discussie eens door en kan dingen beamen enzo maar 1 ding vindt ik nogal erg raar neergezet:

Zaadplanten hebben van .., daarom zitten ze er wel op maar word het geen plaag zoals gauw op hydro wel gebeurt.

 

de genetica en wat de kweker doet aan preventie en behandeling van de plaag bepaald hoe of wat en niet de kweek methode

 

@vakman

hoge lv is trips gek op .

je krijgt al snel trips als je te nat kweekt op aarde of kokos

varenrouw heb je dan ook vaak die zijn gek op zelfde omstandigheden :hug:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op hydro kweekt missen de planten een stukje natuurlijke weerstand, dat is nog erger als je ouwe stekke amnees kweekt daar zit geen weerstand meer in en moet je ze continu inspuiten of behandelen.

Zaadplanten hebben van nature uit net als ons weerstand meegekregen van moeder natuur, daarom zitten ze er wel op maar word het geen plaag zoals gauw op hydro wel gebeurt.

De Polar Bears zijn gemaakt met trips hun hele leven dus trekken ze zich weinig van aan.'

 

Pg

 

Dit is waar je volgens mij over valt D.

 

En volgens mij, heb je PG totaal verkeerd begrepen, of je bent fundamentalist..

Wat PG zegt, is dat een zaad plantje van nature een voorsprongetje heeft, door de uit het zaadje opgenomen voedingsstoffen. Daarmee krijgt het zaadplantje in de start een flinke boost.

Je kan het vergelijken met een discussie borst versus fles voeding

 

Daarnaast, is de pen wortel, die je dus mist bij stekken, van ongelofelijk belang daar waar het gaat om weerstanden.

 

Dus die krijg je er gratis bij!

Dat moet jij weten maar trips horen niet op je planten te zitten als je schoon kweekt.

 

Hier voel je je kennelijk aangesproken op je manier van kweken,

Dat is niet het geval.

PG noemde de voordelen, die een zaadplantje heeft tov een stek.

 

En alleen in een high care ruimte, inclusie sluizen en procedures en alleen dan heb je de theoretische kans dat het geen plagen zal kennen.

 

De polar Bear ken ik niet, of het verhaal er van, maar wat PG zegt is dat als ik hem goed begrijp:

Is dat de De Polar Bear in zijn oorsprong, is ontstaan in een omgeving, waar veel trips in hun omgeving.

Als je dan begint te kruizen, met weet ik veel soortje, krijg je mogelijk wel een soort, dat zoveel natuurlijke weerstand heeft dat trips, daar geen vat meer krijgen. Dat zit dan al in de genen opgesloten. Daarmee verklaring te geven waarom de polar bear er kennelijk goed tegen kunnen.

 

Ja, ik vind het een vreemd verhaal Konopi, zitten die trips dan soms in het zaadje van de Polar beren?

 

Als je op hydro kweekt missen de planten een stukje natuurlijke weerstand, dat is nog erger als je ouwe stekke amnees kweekt daar zit geen weerstand meer in en moet je ze continu inspuiten of behandelen.

Zaadplanten hebben van nature uit net als ons weerstand meegekregen van moeder natuur, daarom zitten ze er wel op maar word het geen plaag zoals gauw op hydro wel gebeurt.

 

Wat probeer je nou te zeggen, dat zaadplanten op hydro geen weerstand hebben?

 

Blijft een discussie borst versus fles voeding.

Ongeacht of je nou op modder steenwol of wat dan ook kweekt.

Je mist de start van een kiemplantje.

Zie de reactie van Lostchild, is hij ook een fundamentalist? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de zwaarste zwarte kousen categorie, past maar op Gij :excl:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de zwaarste zwarte kousen categorie, past maar op Gij :excl:

 

-

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Zie de reactie van Lostchild, is hij ook een fundamentalist? ;)

 

De reaktie van Lostchild zegt me dat ook hij het niet goed heeft begrepen, (of ik niet :whistle: )

Maar PG heeft nergens willen zeggen, dat het aan het medium zou liggen,

maar aan zaad versus stek :excl:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P.G. :

Ik heb ook gefaalt schoon te maken en heb sinds de Loki's Whisper van buiten kwam,thrips en van die pokke luizen.

De californische thrips krijg ik nog wel klein,ze leggen volgens mij eitjes in de aarde.

Dus lekker de kluitjes helemaal onder water zetten,en verzuipen die ratten!

Ik veeg ze ook voorzichtig dood tussen duim en wijsvinger,dan hoor je ze bijna schreeuwen....

 

De luis spuit ik van de bladeren af met een plantenspuit op standje 'mishandeling'

Dus tot dusver wel irritant en tijdrovend,maar onder controle.

Medgoms gaven gemiddeld 30 gram per plantje,dus trokken zich er niks van aan.

Nadat de Autoblueberry's ge-oogst zijn clean ik het hele hok uit.

 

 

Als je een clone only plant hebt moet je die gewoon femmen,dan heb je weer vitale zaadplanten als je het goed doet.

Alleen heeft P.G. wel een hekel aan fem zaden geloof ik hahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend had ik de woningbouw aan de deur op verdenking van hennepteelt, nadat de wijkagent een drietal weken terug hier geweest is en tot de conclusie kwam dat er niet gekweekt wordt. Ik heb de woningbouw kunnen afpoeieren maar zie me nu toch gedwongen om te oogsten en het kweken op deze locatie even voor gezien te houden. De planten hadden nog wel een week gemogen maar het is niet anders.

 

Wat betreft de discussie zaad vs stekken: die is er niet want het is geen religie en dus hoeft niemand te kiezen. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt op mij meer over dat ze het niet WILLEN begrijpen @oude rocker, het heeft niets te maken met de inhoud veel meer met de persoon die het verteld......ook daaruit blijkt het gebrek aan begrijpend lezen.

 

Als je met chemie werkt tast het de weerstand aan ipv dat het erbij komt en zal je altijd meer vatbare planten hebben.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago :

Da's mooi klote kerel.

life is a rollercoaster buddy,up & down.....

There's no up without down.....

 

Laten we hopen dat over een tijdje alles weer up gaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago :

Da's mooi klote kerel.

life is a rollercoaster buddy,up & down.....

There's no up without down.....

 

Laten we hopen dat over een tijdje alles weer up gaat ;)

Ja, het is niet fijn om je tentje tegen je wil af te moeten breken, maar anders knikkeren ze me eruit.

 

Dat ik mijn medicijn nodig heb maakt ze niet uit, zij hebben geen migraine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is bad luck Dilago!

Sinds wanneer ook alweer had jij je titel post veranderd naar Bad Karma?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

Shit van de woningbouw zeg :thumbsdown:

wat je zou kunnen doen is ff de wijkagent bellen dat je niet zit te wachten op bezoek van de woningbouw nadat hij bij je langs is geweest en er niks aan de hand was, geeft je ook weer even wat ruimte als die agent stellig is/blijft in zijn eerdere bewering en hij mogelijk ff gaat bellen met die woningbouw die desondansk zijn kunde maar blijft beweren dat? Beetje wijkagent laat dat niet op zich zitten hoor dat zijn oordeel in twijfel getrokken wordt :icecream:

Op andere manier verdenking (veel mensen aan de deur/ op bezoek gehad van diverse pluimage, groeiende planten lampen afslaan grasveld maaien geur midden in de winter) op je geladen?

 

@P_G

misschien snap ik het juist wel en vraag me af wat ik nu zou moeten snappen/ danwel zomaar aan zou moeten nemen want 'bio'?

chemie tast de weerstand aan/ maakt vatbaarder voor

Wat zou een zaadplant gekweekt op aarde wel hebben in de weerstand tov diezelfde genetica geteeld op een inert medium en met stekken van die al anders reageren dan een zaadplant doet en waarvan we de bloemvruchten oogsten om op te roken?

 

ik snap die relatie niet en dat stel ik ter discussie en blijf ik doen want ik ben reuze benieuwd waarom ik juist bij hydro nergens last meer van heb en bij een aarde kweekje altijd wel een beestje tegen kom wat tot een plaag uit zou kunnen groeien.

toch raar dat die de hydro tenten met 'verminderde weerstand' die er naast staan dan niet bestormd worden waar ik daar niet eens wat aan preventie doe?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

Shit van de woningbouw zeg :thumbsdown:

wat je zou kunnen doen is ff de wijkagent bellen dat je niet zit te wachten op bezoek van de woningbouw nadat hij bij je langs is geweest en er niks aan de hand was, geeft je ook weer even wat ruimte als die agent stellig is/blijft in zijn eerdere bewering en hij mogelijk ff gat bellen met die woningbouw die desondansk zijn kunde maar blijft beweren dat? Beetje wijkagent laat dat niet op zich zitten hor dat zijn oordeel in twijfel getrokken wordt :icecream:

Op andere manier verdenking (veel mensen aan de deur/ op bezoek gehad van diverse pluimage, groeiende planten lampen afslaan grasveld maaien geur midden in de winter) op je geladen?

Het gaat om dezelfde klacht afkomstig van dezelfde buurman, ik heb derhalve ook verwezen naar het gesprek wat ik had met de wijkagent. Mogelijk hoor ik er niks meer van, desondanks neem ik het zekere voor het onzekere en ben nu aan het oogsten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is weer k#t als geldwolven woningbouw je hobby ook nog eens een keer komen verzieken.Denken zeker dat we de hobby in club verband moeten gaan doen op een lokatie in Verwegistan.

 

Weerstand zit ook in de genen van de soort.Een Afghaanse indica zal hier buiten of in vochtig binnenmilieu het ook niet ver schoppen, gewoon omdat die weerstand tegen een vochtig milieu niet in de genen zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook nu oogsten, verder "even" laten rusten op die locatie en dan weer lekker verder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om dezelfde klacht afkomstig van dezelfde buurman, ik heb derhalve ook verwezen naar het gesprek wat ik had met de wijkagent. Mogelijk hoor ik er niks meer van, desondanks neem ik het zekere voor het onzekere en ben nu aan het oogsten.

 

Ik zou, als je alles opgeruimd hebt eens die buurman op de koffie uitnodigen en hem dan rustig voor leggen dat als hij denkt dat er bij jouw van alles aan de hand zou zijn en jij overlast veroorzaakt jij heel prima via je voordeur en de bel die ernaast hangt benaderbaar bent en die overlast misschien heel verkeerd geinterpreteerd word omdat meneer een nogal vervelende ervaring met blowende jeugd heeft gehad?

 

Als ik vertelde aan mensen in mijn omgeving dat ik medisch canna gebruik dan was het ineens niet vreemd/crimineel meer en maakte het ook geen donder meer uit.

Weten ze het niet van dat medische dan ben je al snel categorie probleme en zullen ze je eerder aangeven dan bij je aanbellen.

Dat het soms best wel stinkt heeft soms wel een geldig excuus als ze meer van je persoontje en waarom je gebruikt weten ;)

 

Mijn verhaal was, als ik zelf op straat bemerkte einde filter tijd of een ander lek zoals dom ongefilterd 800gr Herijuana tumble trimmen en dan in de huiskamer beneden aankomen en pas denken ohoh en inderdaad, hele straat meurde, zelfs bij de buren op de hele bovenverdieping gaven ze aan :whistling

 

ja, nieuwe medische leverantie gehad en dat moest ik zelf vd tak halen, dat stonk best flink niet? ik had er enorm last van en jullie ook dus? misschien toch maar eens kijken of ik daar wat aan kan doen dan want misschien vaker zo (verhaal apo wiet te duur/niet werken jouw smoes om zelf te kweken danwel wiet in te slaan via andere weg dan apotheek of de CS) en dan zul je al snel merken dat men het voor lief neemt en er niet eens meer over klaagt omdat men de achtergrond vd overlast kent en het geen overlast meer is maar de zieke buurman met zijn wiet ding.

Een heel ander beeld en daar kan je zelf veel aan doen, zo wisten al mijn buren al voordat ik hier ging wonen dat het best naar joints ed kon ruiken want ik blow vd pijn, ze vragen me zelfsof het nog helpt en ik nog niet aan de 'echte' medicijnen hoef :withstupid:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...