Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Soma's Nycd X Ms. Universe Onder 1200Watt

Recommended Posts

Ga je er uiteindelijk 1 beste pheno stek van overhouden voor later?

 

Of bloei je ze allemaal in 1 keer af de volgende ronde?

 

Ik lijk net een 6 jarige zoveel vraag ik :huh: lekker irritant haha.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment kan ik nog geen selectie maken op basis van beste phenotype omdat de moeders nog niet klaar zijn. Daarom bloei ik ze allemaal af en zal t.z.t. ook hier weer stekken van nemen en die met hetzelfde nummer als de oma's nummeren. Een selectie kan je pas maken als er oma's zijn zo blijkt in de praktijk.

 

En ik ben ook net een zesjarige dus vraag maar raak! ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er super uit!

heb de diesels van crimson hier ook staan en ze gaan als een speer!

vanaf de hoeveelste week bloei heb je ongeveer het geslacht kunnen spotten?

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment kan ik nog geen selectie maken op basis van beste phenotype omdat de moeders nog niet klaar zijn. Daarom bloei ik ze allemaal af en zal t.z.t. ook hier weer stekken van nemen en die met hetzelfde nummer als de oma's nummeren. Een selectie kan je pas maken als er oma's zijn zo blijkt in de praktijk.

 

En ik ben ook net een zesjarige dus vraag maar raak! ;)

 

Je kan ze ook onder een TL houden tot de mamas zijn afgebloeid. Dat heb ik toen ook gedaan bij mijn kweek en je kunt ze gewoon kort te houden door ze af en toe een knipbeurt te geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er super uit!

heb de diesels van crimson hier ook staan en ze gaan als een speer!

vanaf de hoeveelste week bloei heb je ongeveer het geslacht kunnen spotten?

 

grtz

Volgens mij na een week of twee tot drie bloei.

 

Je kan ze ook onder een TL houden tot de mamas zijn afgebloeid. Dat heb ik toen ook gedaan bij mijn kweek en je kunt ze gewoon kort te houden door ze af en toe een knipbeurt te geven.

Ja dat zou ook kunnen maar meteen een nieuwe ronde er mee draaien zal ik me geen buil aan vallen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn inderdaad wat aan de lichtgroene kant maar wat belangrijker is... Je dames zijn al lekker aan het bouwen :showoff:

De verschillende pheno's zullen intussen ook al wat makkelijker te onderscheiden zijn..

 

Benieuwd hoe dit verdergaat :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben ook erg benieuwd, het lijkt wel een witsoortje zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met wat geluk vind je een gekleurde MsUniverse pheno, en aangezien je 19/21 scoorde zit je wel okay :whistle:

Zijn echt een plaatje om te zien (foto komt van Dynasty)

Ms.Universe-dynasty-seeds-3.jpg

Edited by Crimson Fart
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten een plaatje, dank! :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eergisteren heb ik de lekbak van mijn 120x120 tent gevuld met een laag gebruikte rfx-1 en heb hier dertien van de negentien stekken in geplant. Vervolgens heb ik ze ingewaterd met 30 liter en een Ec van 0.8 en een pH van 5.4. Zonet heb ik er nog 30 liter ingegoten met een gieter waarbij ik de stekblokjes goed nat heb gemaakt.

 

Twee van de dertien blijven nog een beetje achter, maar voor hetzelfde geld worden dat later de mooiste planten.

 

gallery_1211_374_324300.jpg

 

gallery_1211_374_145108.jpg

Edited by dilago
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handmatig watergeven is niet ideaal op Big Blocks, maar verder gaat het kweken uitstekend. Indien ik nog eens een kweekje doe op dit medium dan niet zonder druppelaar.

 

gallery_1211_374_234866.jpg

 

gallery_1211_374_13141.jpg

 

gallery_1211_374_146277.jpg

 

De planten krijgen meestal hetzelfde als de Amnezen en dat is voor hen iets te karig maar zolang ze toppen bouwen en de bladeren niet laten hangen vind ik dat niet zo erg.

Edited by dilago
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze lusten wel iets meer dan de amnees dil. Verder ziet het er goed uit. En je weet het he. Als je een mooie mama vind SMASH die PM ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, ze lusten wel wat meer maar helaas lukt het in deze setting niet om ze te voeden naar behoefte. En naar verluid brengen gele planten meer op dan donkergroene dus we zullen het zien. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is de geur van deze soort Dil?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is de geur van deze soort Dil?

Zoet en uitnodigend maar zodra ze klaar is en gedroogd krijg jij post! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed op de bigblocks.

 

Mbt water geven: ik had een 1.5ltr gietertje met een stukje tuinslang op de schenktuit en kon zo heel egaal het blok van boven bewateren (langzaam) tot aan klein stroompje drain en dan stoppen.

 

Zo ga ik het weer doen want slabs met verschillende soorten in 1 onderbak werkt niet lekker, gewoon gieteren :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, door jou kwam ik op het idee van de bigblocks en het kweken an sich er op gaat probleemloos.

Met de gieter is zeker wel een handige methode, zo doe ik het nu ook. Bij de voorste twee rijen gaat dat prima maar ik kan erg slecht bij de achterste twee rijen komen. Daar heb ik nu een opengesneden slab onder gezet die ik ook nat maak zodat ze wat langer nat blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel goed, ik zal straks wel even een paar kiekjes nemen. Echter is het niet ideaal om negentien stuks op Bigblocks met de hand water te geven. Dus ik vrees dat ze niet allemaal genoeg te drinken krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij dan de beloofde foto's van gisteravond. De planten maken het goed, maar ze mogen de volgende keer wel een iets hogere Ec dan 1.3 zoals te zien is. Dit had ik al eerder gezien maar wegens gemakzucht heb ik ze steeds uit hetzelfde vaatje gevoed als de Amnezen die juist niet hoger blieven.

 

gallery_1211_374_8261.jpg

 

gallery_1211_374_88770.jpg

 

gallery_1211_374_333169.jpg

 

gallery_1211_374_164451.jpg

 

gallery_1211_374_165969.jpg

 

gallery_1211_374_96526.jpg

 

gallery_1211_374_25638.jpg

 

Zoals reeds opgemerkt is negentien planten handmatig bewateren erg lastig met deze blokken, je weet nooit of ze allemaal genoeg hebben en om bij de achtersten te kunnen is een pest. Dat doe ik de volgende keer sowieso anders. Maar de topontwikkeling gaat oké.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eb en vloed werkt ideaal met bigblocks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wil ik wel geloven, misschien maar eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen ze de hele kweek op van die big blocks doorbrengen? :o

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...