Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Soma's Nycd X Ms. Universe Onder 1200Watt

Recommended Posts

Bedankt Sativied, nu we een paar dagen verder zijn zie ik het al beter. Volgens mij heb ik de mannen er uit, op een na ben ik er vrij zeker van. Dat zou betekenen dat er maar drie of hooguit vier van de eenentwintig mannen zijn.

 

gallery_1211_374_206536.jpg

 

gallery_1211_374_5317.jpg

Duidelijk een vrouwelijke plant.

 

gallery_1211_374_19959.jpg

Deze twijfel ik nog over, maar ik neig ernaar te denken dat het ook een vrouwtje is.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt inderdaad ook een vrouwtje te zijjn, die twee witte streepjes in het midden van de foto zijn waarschijnlijk twee stampers.

 

En veel vrouwen zeg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je er zoveel vrouwen aan overhoud,normaal is het 50/50 bij mij give or take 2 of 3.

 

Ik verwacht dat de kruising die ik ga maken met deze soort de pheno's in de volgende generaties wel op zullen delen in extra pheno's.

Chemdawg is voorvader van verschillende bekende soorten,en zal denk ik wel wat toevoegen aan het geheel.

Ik denk alleen dat je er wel meer moeite mee hebt de boel te stabiliseren,als er 3 soorten in 1 generatie schuilen zonder enige vorm van selectie.

Maar het kan een ware genetische treasure trove zijn.

 

Ik ben benieuwd hoe deze wiet gaat smaken Dilago ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ratio vrouw/man!

 

ZIjn wel aardige strekkers of niet D?

 

Is toch erg mooi vol gekomen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn mooie planten geworden!

 

Ben benieuwd naar hoe ze het in de bloei gaan doen.

 

Ik volg je op de achtergrond hoor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog eens goed gekeken en maar liefst negentien van de eenentwintig zijn dames!!

 

Die Crimson heeft superzaad, zoveel moge duidelijk zijn en dan is hij te bescheiden zichzelf een breeder te noemen, terwijl hij bijna alleen maar dochters voortbrengt! :P

 

Verder heb ik de planten onderin kaal gediefd en de achterste twee rijen op opengeknipte slabs geplaatst zodat ik er beter bij kan met water geven. Het is weer een lekker zootje maar dat is altijd beter dan een leeg hok en grootste plannen. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : dan heb ik vast alle mannetjes uit het zakje gekregen van Crimson :likken: haha.

Het heeft voor een groot deel met geluk te maken Dilago,je bent gewoon lucky of gewoon goed bezig(of alletwee).

Het ligt namelijk maar voor 50% vast in het zaadje he? de andere 50% word bepaald door externe factoren.

 

Ik had ook weleens Auto-ak47 opgestuurd naar iemand die een zadenkweek wou doen.

Had hij er alleen maar vrouwtjes uit gekregen,na het kiemen van een stuk of 20.

Mocht ik hem fijn nog wat nasturen uit hetzelfde zakje,en toen had hij wel 50/50 sexe ratio.

 

Soms gebeurt dat dus gewoon,en dat is niet altijd chill haha.

 

In dit geval wel,echt tof voor je Dil. :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : dan heb ik vast alle mannetjes uit het zakje gekregen van Crimson :likken: haha.

Hahaha, kennelijk heeft hij de zaadjes even opengemaakt om het geslacht te zien. :D

Het heeft voor een groot deel met geluk te maken Dilago,je bent gewoon lucky of gewoon goed bezig(of alletwee).

Het ligt namelijk maar voor 50% vast in het zaadje he? de andere 50% word bepaald door externe factoren.

Dan kan het niet alleen geluk zijn geweest want 90% is vrouw. :P

Ik had ook weleens Auto-ak47 opgestuurd naar iemand die een zadenkweek wou doen.

Had hij er alleen maar vrouwtjes uit gekregen,na het kiemen van een stuk of 20.

Mocht ik hem fijn nog wat nasturen uit hetzelfde zakje,en toen had hij wel 50/50 sexe ratio.

 

Soms gebeurt dat dus gewoon,en dat is niet altijd chill haha.

 

In dit geval wel,echt tof voor je Dil. :tu

Zeker tof en temeer omdat ik bijna nooit zaadkweekjes doe. Nu heb ik alweer 19 gewortelde stekken voor de volgende ronde, dus ik zal spoedig een hok voor de dames inrichten. 120 x 120 is eigenlijk wat te krap.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten worden daar duidelijk verwend.

Heel mooie dames hoor daar in je hok ;)

 

Cannagoden zijn jou wel goed gezind zo te zien.

Inderdaad een mooi ratio maar ik zou zeker nog eens kijken of er geen mannen meer tussenstaan.

Eens teveel kijken kan nooit geen kwaad.. Anders ben je wel erg lucky ja :D

 

Het overgrote deel reg's die ik kiemde waren hoofdzakelijk man (maar ik hobby nog niet zo lang natuurlijk).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten worden zeker verwend, gisteren heb ik ze de benen eens goed geschoren en nog eens goed gekeken of ik nog een man kon ontdekken. Stuk voor stuk heb ik ze door de handen gehad terwijl ik ze diefde en kon geen een mannelijke plant meer vinden. Vanavond heb ik weer gekeken en wederom kon ik geen man ontdekken. Morgen zal ik nog een keer goed kijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met meer dames kan je uiteraard ook een mooiere selectie maken wat nog mooier is.

Een mooie pheno vinden uit 19 dames moet wel lukken toch :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al druk aan het zoeken maat! ;)

 

De stekken zijn al een tijdje geworteld en de mannen hebben hun eindbestemming in de kliko gevonden. Zonet heb ik de vrouwen verpot naar kleine potjes met rfx-1 omdat ik nog maar twee startblokken had en geen zin om naar de Growshop te gaan. Wat een takkenwerk was dat, de volgende keer worden het weer allemaal startblokken. Sommigen wortels waren al zo'n 40cm dus die heb ik noodgedwongen afgescheurd.

 

gallery_6495_18670_8194.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortels afscheuren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat doe ik wel vaker als de wortels te lang worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooooh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht jij dan, dat ik mijn eigen stekken ff om zeep had geholpen? :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht idd dat als je 40cm wortel afscheurd van je lieve kleine poppedeintje dat ze je dat niet in dank afneemt..maar ik weet 't niet beter..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De knapen zijn exit, hoezeer ik ook zoek, ik kan er geen een meer vinden.

 

gallery_1211_374_186949.jpg

 

gallery_1211_374_245081.jpg

 

gallery_1211_374_45536.jpg

 

gallery_1211_374_69030.jpg

 

gallery_1211_374_12095.jpg

 

En dat is een goeie zaak! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En er zat inderdaad geen man meer tussen, het blijkt dus in de praktijk vrij gemakkelijk om het geslacht te herkennen zodat de mannen er tijdig uit kunnen.

 

gallery_1211_374_301942.jpg

 

gallery_1211_374_160729.jpg

 

gallery_1211_374_244514.jpg

 

En net voordat de lampen aangingen:

 

gallery_1211_374_226329.jpg

 

Ze lusten wel een iets hogere Ec vermoedelijk. Het kweken op Big Blocks gaat vooralsnog probleemloos, maar om deze blokken handmatig via de bovenkant te bewateren is elke keer een uitdaging.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe lichting staat klaar, ik stel aan u voor: negentien miss New York a.k.a. the Killer Queen zussen.

 

gallery_6495_18670_129242.jpg

 

Ze staan nu nog in kleine potjes rfx-1 en zodra ze nog wat meer wortelen verpot ik ze naar 18liters gevuld met gebruikte rfx-1. Dit schud ik los en doe het droog in de potten zonder te spoelen, want dat gebeurt wel als ik begin met bewateren. Derhalve start ik met een hele lage Ec van 0.8 en spoel op die manier de restzouten er uit voordat de wortels van de planten lang genoeg zijn om er bij te kunnen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif weer aan. 19 Misses............ Dat moet toch zeer gaan doen na een tijd??;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond hebben de dames een Ec van 1.55 gehad, iets hoger dan anders omdat ze wat tekorten vertoonden.

 

gallery_1211_374_217276.jpg

 

gallery_1211_374_218935.jpg

 

gallery_1211_374_37061.jpg

 

gallery_1211_374_244454.jpg

 

gallery_1211_374_42174.jpg

 

gallery_1211_374_10111.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 5e foto ziet er al goed wit uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poedersuiker!

 

 

Gaat lekker he Dil?

 

Mooie frisse groene jungle, gozert!

 

Heb je alle stekken van 1 moeder?

Of heb je van alle planten 1 tje gesneden?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van alle planten een stek gesneden en die staan nu onder 1 x 600watt.

 

gallery_6495_18670_129242.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...