Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jandewietman

Hoe Krijg Je Een Grote Lekkere Oogst

Recommended Posts

Hallo mede-growers,

 

Ik zit hier met een grote vraag;

 

Hoe krijg je nou een grote lekkere oogst?

 

Hoeveel liter potten moet ik gebruiken?

Welke potgrond?

Welke eventuele extra voeding zou ik moeten gebruiken?

 

Ik wil graag een outdoor grow doen, ik kan grond van een bos kunnen gebruiken (privé grond dus geen problemen).

Mijn budget ongv,100 euries.

 

Ik hab namelijk wat 25 liter potjes en daar een paar planten ingekwakt (Amnesia haze auto, Northern light auto)en ik merk dat de planten een vrij kleine oogst hebben gegeven en niet echt een hele sterke lekkere wiet geven en dat vind ik best jammer, omdat ik er best veel geld aan heb uitgegeven ongv 55 euro.

 

Ik had plagron batmix gebruikt.

Ik had geen extra voeding gebruikt, alleen de zon en het water.

 

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de hulp :),

Sorry als ik wat foutjes in het topic heb gemaakt, ben een beetje stoned hihi :likken: :rolleyes2:

Jan de Wietman

Edited by Jandewietman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel gram wiet heb je gehaald van die 55 euro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet door een paar planten neer te kwakken, 100 euro is ook een best budget?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze geen zon krijgen en alleen regen,zoals in een bos dus........ krijg je niet genoeg goede oogst. ;)

 

Ze moeten volle zon hebben(hele dag),en een goede lucht doorstroming om op te drogen telkens na regen.

 

En 50 euro is niet veel als budget,maar het is mogelijk.

 

Kuilen graven van 20/25 liter per stuk,en vullen met 2/3e cocosgrond en 1/3e compost.

Plagron bio supermix naar gebruiksaanwijzing toevoegen in de grond,eventueel met een beetje extra guanokalong erbij. :rtfm:

 

2weken voor uitplanten kippenmestkorrel strooien op je gaten.

 

Autoflowers houden niet van overbemesten :thumbsdown: ook niet van regen...... en MOETEN volle zon,de hele dag..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn een paar goede oude topics over grond voorbewerken: dit is 1 van:

http://www.wietforum.nl/topic/36215-organisch-bemesten/

 

Kippenmestkorrels kun je veel eerder mee beginnen.... Omdat het lang duurt voor die worden omgezet in voedsel voor je plant. Dit allemaal staat in de wat oudere topics.. Je kan ook prima af met alleen kippenmestkorrels trouwens, maar dat is afhankelijk van je grond..

 

Dus in de volle grond en zon zoals @collie zegt

 

suc6 volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze geen zon krijgen en alleen regen,zoals in een bos dus........ krijg je niet genoeg goede oogst. ;)

 

Ze moeten volle zon hebben(hele dag),en een goede lucht doorstroming om op te drogen telkens na regen.

 

En 50 euro is niet veel als budget,maar het is mogelijk.

 

Kuilen graven van 20/25 liter per stuk,en vullen met 2/3e cocosgrond en 1/3e compost.

Plagron bio supermix naar gebruiksaanwijzing toevoegen in de grond,eventueel met een beetje extra guanokalong erbij. :rtfm:

 

2weken voor uitplanten kippenmestkorrel strooien op je gaten.

 

Autoflowers houden niet van overbemesten :thumbsdown: ook niet van regen...... en MOETEN volle zon,de hele dag..........

Ik heb stukken tuin waar geen bomen zijn en veel zon komt, dus dat is geen probleem. Dus ik moet gewoon wat gaten graven in de grond daar die aarde in stoppen en die extra dingen toevoegen. Dan het zaadje erin doen, en veel zon geven. Edited by Jandewietman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze geen zon krijgen en alleen regen,zoals in een bos dus........ krijg je niet genoeg goede oogst. ;)

 

Ze moeten volle zon hebben(hele dag),en een goede lucht doorstroming om op te drogen telkens na regen.

 

En 50 euro is niet veel als budget,maar het is mogelijk.

 

Kuilen graven van 20/25 liter per stuk,en vullen met 2/3e cocosgrond en 1/3e compost.

Plagron bio supermix naar gebruiksaanwijzing toevoegen in de grond,eventueel met een beetje extra guanokalong erbij. :rtfm:

 

2weken voor uitplanten kippenmestkorrel strooien op je gaten.

 

Autoflowers houden niet van overbemesten :thumbsdown: ook niet van regen...... en MOETEN volle zon,de hele dag..........

Ik heb stukken tuin waar geen bomen zijn en veel zon komt, dus dat is geen probleem. Dus ik moet gewoon wat gaten graven van 25 liter in de grond daar die aarde in stoppen en die extra dingen toevoegen. Dan het zaadje erin doen, en veel zon geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadje niet direct in de grond, maar gewoon in een klein potje ontkiemen en eff paar weken op laten groeien dan pas de plant in de grond...

 

Nog 1 keer. Als je alleen kippenmest gebruikt.

 

1 Gat graven...

2 kippenmestkorrels (somige gebruiken koemestkorrels) menen met de aarde uit het gat...

3 aarde terug in het gat

4 Dit kun je nu al doen, hoeft niet perse..

5 Lees eff wat oude topics hierover..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu een doos mestkorrels bij de action voor een euro halen, of twee, paar gaten graven, desnoods 40liter voor 2 euro zakken er in, mengen met die korrels, heb je volgend jaar een aardig gat met voeding, kun je tot die tijd er nog wormen, (fruit)compost, eierschalen etc bij gooien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadje niet direct in de grond, maar gewoon in een klein potje ontkiemen en eff paar weken op laten groeien dan pas de plant in de grond...

 

Nog 1 keer. Als je alleen kippenmest gebruikt.

 

1 Gat graven...

2 kippenmestkorrels (somige gebruiken koemestkorrels) menen met de aarde uit het gat...

3 aarde terug in het gat

4 Dit kun je nu al doen, hoeft niet perse..

5 Lees eff wat oude topics hierover..

Maar kan ik niet beter gewoon wat zakken aarde van bijv, plagron kopen en die zakken aarde in de gaten doen en dan de plant erin. Want de aarde die nu op de plek is waar ik het wil gaan doen is totaal niet goed vruchtbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie zonnige standplaats vinden. Paar zakken batmix in een gat gooien heeft mijn voorkeur, En niet een gaatje van 1 bij 1, maar lekker ruim uitgraven. Losjes erin gooien. of de mest korrels truck. Flesje bloeivoeding wil ook helpen. ff dat tikkie aan het einde van de rit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadje niet direct in de grond, maar gewoon in een klein potje ontkiemen en eff paar weken op laten groeien dan pas de plant in de grond...

 

Nog 1 keer. Als je alleen kippenmest gebruikt.

 

1 Gat graven...

2 kippenmestkorrels (somige gebruiken koemestkorrels) menen met de aarde uit het gat...

3 aarde terug in het gat

4 Dit kun je nu al doen, hoeft niet perse..

5 Lees eff wat oude topics hierover..

Maar kan ik niet beter gewoon wat zakken aarde van bijv, plagron kopen en die zakken aarde in de gaten doen en dan de plant erin. Want de aarde die nu op de plek is waar ik het wil gaan doen is totaal niet goed vruchtbaar.

 

nee!!

je moet de zakken eerst openmaken alvorens de inhoud er van aan de aarde te bestellen .

want plastiek is slecht voor het milieu .

ik weet wel het gaat maar om een stuk geleend bos van een ander maar wees er nou gewoon zuinig op .

als je in je eigen bos er een zooitje van wil maken moet je zelf weten of heb je zelf geen bos ?

:vape:

ps .waarom een vraag stellen hier en dan na zoveel respons zelf met de oplossing komen ?

is dat niet een bekende deur intrappen ?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jandewietman: eerst in kleine P-9 potjes voorkiemen en pas uitplanten als ze een goed kluitje hebben.

Jonge plantjes kunnen niet in aarde voor volwassen planten,dan verbranden ze of vertragen ze door de hoge EC waarde. :thumbsdown:

 

 

@ Mac error : klopt wat je zegt,ons bent zunig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadje niet direct in de grond, maar gewoon in een klein potje ontkiemen en eff paar weken op laten groeien dan pas de plant in de grond...

 

Nog 1 keer. Als je alleen kippenmest gebruikt.

 

1 Gat graven...

2 kippenmestkorrels (somige gebruiken koemestkorrels) menen met de aarde uit het gat...

3 aarde terug in het gat

4 Dit kun je nu al doen, hoeft niet perse..

5 Lees eff wat oude topics hierover..

Maar kan ik niet beter gewoon wat zakken aarde van bijv, plagron kopen en die zakken aarde in de gaten doen en dan de plant erin. Want de aarde die nu op de plek is waar ik het wil gaan doen is totaal niet goed vruchtbaar.

 

nee!!

je moet de zakken eerst openmaken alvorens de inhoud er van aan de aarde te bestellen .

want plastiek is slecht voor het milieu .

ik weet wel het gaat maar om een stuk geleend bos van een ander maar wees er nou gewoon zuinig op .

als je in je eigen bos er een zooitje van wil maken moet je zelf weten of heb je zelf geen bos ?

:vape:

ps .waarom een vraag stellen hier en dan na zoveel respons zelf met de oplossing komen ?

is dat niet een bekende deur intrappen ?

Nee hoor is mijn eigen stukje bos, dus een zooitje van maken is geen probleem haha. Ik wou alleen weten of mijn oplossing een goede oplossing is.

 

Bedankt voor alle reacties, Weet nu een beetje wat ik moet doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grote lekkere oogst voor 100 euri s.... ben je eigenlijk te laat .. als je voor 100 euro ui teelt heb je denk k voor het hele jaar genoeg zijn aardig wat kilo s.. suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...