Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Twiet

Gemengd Zwemmen, Sannie Meets Mr. Nice

Recommended Posts

Slim dat hek.

 

Ik wil ook osmose gaan gebruiken. Werkt dat vlottertje een beetje veilig? Heb je nog extra beveiliging op? Van wat voor materiaal is dat osmose apparaat? Veilig kwa gassen denk je ?

 

Veel vragen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osmose is flauwekul in Nederland, je hebt die calcium nodig in je water want elke voeding is afgestemt op hollands water.

 

Als je hogere ec wilt moet je er meer a en b ingooien. De kalk/calcium buffer heb je nodig omdat dat de eerste secundaire voedigsbehoefte is van snelgroeiende marijuana, ik heb t zelf ook gedaan maar gaf veel gebreken.

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje Ja, dat hek is handig, ook om touwtjes aan vast te knopen om planten overend te houden. Dat vlottertje is een gewoon vlottertje zoals dat ook in de stortbak van de wc zat, maar dan in mini-formaat. Geen extra beveiliging. Zo'n filter druppelt echt, daar komt geen straal uit hoor, in 24 uur +/- 200 liter. En ik woon hier dus kan het in de gaten houden. Het is gewoon een filter, met een actieve koolfilter en een osmose membraan. Een soort ingewikkelde koffiefilter zegmaar, niks geen gedoe. Deze kostte me 69 euris.

 

Ik ben hem gaan gebruiken omdat ik merkte dat ik aan mijn kraanwater met een Ec van 0.6 haast geen voeding kon toevoegen zonder dat mijn hazen teveel gingen krijgen. Door mijn basiswater Ec te verlagen kan ik meer voeding geven zonder hoog in de Ec te zitten. Ik kan nu gerust 1.1 aanhouden zonder dat er iemand tekort komt.

 

@Poldergrower Ik hou graag een lage Ec aan en weet ook graag wat er in mijn water zit. Uiteraard moet je zorgen voor voldoende Ca, dat doe ik dan ook met CalMag bovenop de basisvoeding. Dit totdat mijn fles FloraMicro voor hard water op is. Daarna koop ik een fles FloraMicro voor zacht water en dan zou er geen extra CalMag meer nodig zijn.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah op die fiets, mooie set up man!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond heb ik de Indica-achtigen gezaaid. De sativa-achtigen moeten nog even wachten. Vanwege de te verwachten hoogte-verschillen wil ik de indicas wat voorgroei geven, de sativas wil ik vanaf het moment van ontkiemen op 12/12 zetten.

79 zaden, 19 Master Kush en 19 Master Kaze van Mr. Nice, 20 Anesthesia van Whazzup/Sannie, de Indica-mix van Sannie, allen regulier en daarnaast nog 8 fem-freebies C99:

gallery_45199_19063_189475.jpg

 

Het mooiste zou natuurlijk zijn om de Hazen al een tijdje voor te bloeien voordat de indica's ook in bloei gezet gaan worden. Dan zou alles min of meer tegelijk klaar zijn. Nu ik dit tik bedenk ik me dat ik dan beter de hazen ook nu al kan gaan zaaien en die dan een week of misschien wel 2 weken kan voorbloeien in een apart hok. Dat ik dat niet eerder bedacht heb eigenlijk. Moet ook aan zoveel dingen tegelijk denken met dit nieuwe hok en de nieuwe manier van kweken...

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Twiet, ik hoop dat je wat ervaring heb met zaad? Verschillende strains hebben totaal andere behoeftes in bepaalde tijd schema's.

 

De kushes groeien zeer traag bijv en de sativa's gaan enorm strekken meteen op 12/12, ze gaan enorm hun kindertijd inhalen door te sprieten zeker op hydro. Krijgen ze allemaal uit dezelfde tank of mix je per strain dan heb t pas echt druk, anders gaan ze op zeker uit de pas lopen...

 

Mooi hok man dat zeker!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch de hazen ook nog maar even gezaaid, 21 Super Silver Haze, 20 NL5xHaze, beiden van Mr. Nice en 10 Kronocaines van Whazzup/Sannie.

 

@PG Ze gaan allemaal uit dezelfde tank drinken. Ik ga proberen er het beste van te maken, hoe dat uit gaat pakken met zoveel verschillende soortjes samen in bad zullen we gaan zien hier. Ik hoop bovenal enkele bijzondere planten te kunnen ontdekken, de kans dat dit zal lukken lijkt me redelijk aanwezig met zoveel badgastjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel ook twee verschillende strains in dezelfde bak, Koeskoes en Amnees en ik merk dat de Kushjes wel wat hoger in de Ec hadden gemogen want die zijn ondertussen aardig geel. Maar goed, dat gaat dus niet i.v.m. de Amnees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes, echt benieuw naar het resultaat.

 

NL5Haze van Mr. Nice staat ook op mijn lijst, heb de selectie gedaan van NL5 Haze van SensiSeeds, en Mr.Nice zou een andere NL5 gebruikt hebben in zijn kruising.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dus precies waarom ik ook osmose wil gebruiken. Mijn start ec is al 0.8 dus om lage totaal EC te houden moet ik het gewoon mijn start EC terug brengen.

 

Alleen durf ik het niet zo goed in mijn gesloten hok te hangen ivm eventueel "gassen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie en nette ruimte Twiet !

Benieuwd hoe dit kweekje verder gaat.

 

lol 79+ zaadjes in pluggen steken.. ik zou me bij de 10e al ergeren :P

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boef

 

Twiet zei dat hij op de maan zat lol dus daarom osmose gebruikte, ben jij niet bang dat je onbalans krijgt omdat elke voeding hier op kalkrijk leiding water zijn afgestemd?

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dus precies waarom ik ook osmose wil gebruiken. Mijn start ec is al 0.8 dus om lage totaal EC te houden moet ik het gewoon mijn start EC terug brengen.

 

Alleen durf ik het niet zo goed in mijn gesloten hok te hangen ivm eventueel "gassen"

Ja, je moet gewoon een deel osmose-water toevoegen, de juiste verhouding zoeken om op de gewenste basis-Ec uit te komen.

 

Er zijn helemaal geen gassen man, het is gewoon een soort filter, wat ik al zei, net een koffiefilter, alleen ietsje ingewikkelder. Het water wordt eerst dooreen voorfilter geleidt die vuildeeltjes verwijderd, daarna door een actieve koolfilter, die onzuiverheden filtert en tot slot door een membraan geperst. Dat membraan is gewoon een heel fijnmazig filter, zo fijnmazig dat bvb kalk-moleculen er niet doorheen kunnen maar zuivere water moleculen wel.

 

Waar jij die gas-paranoia vandaan haalt is mij eerlijk gezegd een raadsel, meneer kweetniet. :)

Ga je gewoon eens informeren bij een bedrijf dat zich bezig houdt met water filteren voor huis-, tuin- en keukengebruik. Osmose-filters worden veel gebruikt door aquariumliefhebbers, er zijn veel soorten vissen en planten die heel zacht water nodig hebben om te kunnen leven. De meeste osmose-filters hebben een drukvatje, een voorraadvat van 10 liter, en een kraantje. Wij hebben geen vat en geen kraantje nodig, enkele de voorfilter, koolfilter en het membraan. Een basisfilter dus, en daarmee ook een stuk goedkoper dan een filter met vat en kraan.

 

Op deze site kun je veel info vinden. Aan een filter als dit heb jij zat denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boef

 

Twiet zei dat hij in het buitenland zat dus daarom osmose gebruikte, ben jij niet bang dat je onbalans krijgt omdat elke voeding hier op kalkrijk leiding water zijn afgestemd?

 

Pg

 

Nee ben ik niet bang voor. Ik ga niet totaal op osmose. Ik ga mijn water iets minder hard maken. (van 0,8 naar 0,4 ofzo)

Dat is dus precies waarom ik ook osmose wil gebruiken. Mijn start ec is al 0.8 dus om lage totaal EC te houden moet ik het gewoon mijn start EC terug brengen.

 

Alleen durf ik het niet zo goed in mijn gesloten hok te hangen ivm eventueel "gassen"

Ja, je moet gewoon een deel osmose-water toevoegen, de juiste verhouding zoeken om op de gewenste basis-Ec uit te komen.

 

Er zijn helemaal geen gassen man, het is gewoon een soort filter, wat ik al zei, net een koffiefilter, alleen ietsje ingewikkelder. Het water wordt eerst dooreen voorfilter geleidt die vuildeeltjes verwijderd, daarna door een actieve koolfilter, die onzuiverheden filtert en tot slot door een membraan geperst. Dat membraan is gewoon een heel fijnmazig filter, zo fijnmazig dat bvb kalk-moleculen er niet doorheen kunnen maar zuivere water moleculen wel.

 

Waar jij die gas-paranoia vandaan haalt is mij eerlijk gezegd een raadsel, meneer kweetniet. :)

Ga je gewoon eens informeren bij een bedrijf dat zich bezig houdt met water filteren voor huis-, tuin- en keukengebruik. Osmose-filters worden veel gebruikt door aquariumliefhebbers, er zijn veel soorten vissen en planten die heel zacht water nodig hebben om te kunnen leven. De meeste osmose-filters hebben een drukvatje, een voorraadvat van 10 liter, en een kraantje. Wij hebben geen vat en geen kraantje nodig, enkele de voorfilter, koolfilter en het membraan. Een basisfilter dus, en daarmee ook een stuk goedkoper dan een filter met vat en kraan.

 

Op deze site kun je veel info vinden. Aan een filter als dit heb jij zat denk ik.

 

Misschien beetje onduidelijk maar het gaat met om de behuizing en de leidingen van het apparaat, Ik heb het liefst zo min mogelijk plastic in mijn hok. Maarja misschien gewoon proberen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie en nette ruimte Twiet !

Benieuwd hoe dit kweekje verder gaat.

 

lol 79+ zaadjes in pluggen steken.. ik zou me bij de 10e al ergeren :P

Ik ook, helemaal omdat ik dichtbij niet goed zie, vandaar de loep.

 

Maar toch ook wel leuk hoor, dankzij die loep kan ik ieder zaadje echt goed bekijken en het is verbazingwekkend om te zien hoe perfect veel zaadjes er uit zien. Met name de zaden van Mr. Nice zijn stuk voor stuk perfecte juweeltjes.

 

Misschien beetje onduidelijk maar het gaat met om de behuizing en de leidingen van het apparaat, Ik heb het liefst zo min mogelijk plastic in mijn hok. Maarja misschien gewoon proberen.

Inderdaad, gewoon proberen, dit soort filters zijn gemaakt om drinkwater te produceren, lijkt me stug dat de kwaliteit van het apparaat dusdanig is dat het giftig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, hèhè, eindelijk tot en materiaal voor een update. Ik ben druk bezig geweest met zorgen voor de vele plantjes en het werken aan het hok. Had eerder al fotos gemaakt maar door problemen zijn die verloren gegaan.

 

De stekken zijn redelijk geaan, wat trager als andere keren, de Critical Skunk een stuk sneller als de G13 Skunk. Ik heb deze keer geen bladvoeding gegeven maar wel vanaf +/- dag 6 voeding met een gieter, Ec 0.4. Of het hierdoor komt weet ik niet maar ze zijn heerlijk groen gebleven. Wel veel uitvallers, ik vermoed door het gebruiken van een niet perfect ontsmet schaartje bij het maken. Want de uitvallers hadden allemaal last van rottend stammetje. Gelukkig wel nog voldoende overblijvers en bovendien had ik van de 39 moeders slechts 9 mannen, mede hierdoor heb ik zat stekken staan, meer dan 100.

gallery_45199_19063_322996.jpg

 

Wat dichterbij, is goed te zien dat het allemaal hele kleine plantjes zijn met een gezeonde hoofdscheut en verder niets, de groei begint er aardig in te komen, hoewel er wel wat achterblijvers zijn. Ga ze later vandaag sorteren op grootte en probeer dan de kleinsten wat meer licht te geven in de hoop dat ze hierdoor bijtrekken.

gallery_45199_19063_372683.jpg

 

gallery_45199_19063_326612.jpg

 

De zaailingen:

gallery_45199_19063_14014.jpg

 

De opkomst van de zaden is erg ongelijk geweest, van bvb de freebees, C99, heb ik 7 van de 8 zaden aan de gang en dit zijn degenen die tot nu toe het beste gaan. Daarentegen heb ik van de Anesthesia helaas slechts 1 gede en 2 ieniemienies over, de overige 17 zijn wijlen. Evenals alle 4 de K.o. Kush, geen enkele ontkiemd. Van de Master Kush 17 van de 20 goed, de Kaze de helft, de hazen staan in een ander hok onder 12/12, daar heb ik nu geen foto van, dus daarover later.

 

Vanwege de tegenvallende opkomst heb ik nog 20 Shit en 20 Shark Shock van MNS gezaaid, 39 opgekomen. De eerste lading zaad had ik direct in de pluggen gestopt, de laatste 40 uit voorzorg eerst tussen keukenpapier en na ontkiemen in de plugjes gefriemeld, misschien dat dit te maken heeft met de deels slechte opkomst... Hoewel sommige van de eerste soortjes prima gegaan zijn en anderen juist niet.

 

Al met al heb ik in elk geval voldoende planten klaar staan, gisteren en vandaag zijn ze voor het eerst gevloedt, binnen enkele dagen gaat de klok om en begint het wat interessanter te worden in het zwembadje.

 

Heb ook besloten CO2 te gaan toevoegen, dit wordt binnenkort geïnstalleerd en tzt aan de gang gezet. Mijn bedoeling is om laag te blijven in de ppm en eens voorzichtig te gaan ontdekken hoe dat gaat, aan het gas gaan. :) Ik wil vooral zorgen dat er een constante voldoende hoeveelheid aanwezig is, rond de 400, en langzaam op +/- 600 gaan zitten.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

rotte stamentjes bij stekken heb ik ook wel is gehad door te veel stekpoeder of verkeerd percentage stekpoeder.

 

dat stammetje te zacht word zeg maar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze keer geen stekpoeder of gel oid gebruikt, 100% natuurlijk. Ook niet teveel water gegeven lijkt mij. Volgende keer gebruik ik een vers en goed ontsmet scheermesje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gebruik ik chloor tijdens het stekken snijden, Boef?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er mooi en schoon uit allemaal en de plantjes ogen gezond. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, nieuw hokkie hé, zal proberen het spik en span te houden. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat, maar ook ik schuif aan!

Ziet er allemaal interessant uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ontkiem je Twiet?

Zaadje in de stekplug en maar zien of 1st in een glas/ tussen schoteltjes met tissue?

Hier sinds glas methode 99% ontkiem score incl. ontkiemen vd zaden zelf.

Er kan in een glas met laagje water niet zoveel mis gaan (lees te warm/nat/koud) op het overpoten met een pincet na dan, dat vergt enige oefening.

 

Mooi veldje gelijke stekken, zijn die lange stammetjes een gewoonte of heeft dat een doel?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha LC,

 

Het staat er allemaal al hoor, maar ik wil het best nog eens uitleggen. ;)

 

Ik heb alle 3 de manieren die jij noemt al geprobeerd. De eerste 79 zaden van deze topic heb ik direct in de pluggen gestopt en afgewacht. Deze pluggen waren enkel ingewaterd met afgezuurd water, verder niks. Het resultaat hiervan wisselde deze keer nogal ernstig per soort, van vrijwel 100% tot vrijwel 0%. Waar dit verschil nou aan ligt?

 

Daarna nog eens 40 zaden tussen ongebleekte koffiefilters gelegd, en na ontkiemen in de pluggen gefriemeld, opkomst 95%.

 

Andere keren heb ik ook het glas gebruikt en ook hier had ik hele goede kiempercentages. Al met al denk ik dat direct in de pluggen zaaien mij het minste resultaat geeft en zal dit denkelijk niet zo snel nog eens doen.

 

De lengte van de stekken heeft te maken met het feit dat ik graag een internode onder de grond stop en de moedertjes waren deels een beetje uitgerekt ivm veel plantjes onder relatief weinig licht. Bovendien heb ik alle groei van de stekjes weggesnoeid om slechts de bovenste groeischeut en daaronder hoogstens 1 enkel blad te laten zitten.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...