Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LegitLars

Bladeren Hangen, Verkleuren Geel?

Recommended Posts

Geachte medekwekers,

 

Mijn Amnesia Haze heeft wat probleempjes. Ontdekte gister dat helemaal aan de onderkant 2 bladeren compleet geel waren gekleurd en heb deze zonder enige moeite eraf kunnen trekken. Mijn plant staat volgens mij al in de bloei, dus dacht dat dit niet ongewoon was. Nu werd ik vanmorgen wakker en zag dat mijn plant nogal erg hing en ook dat er meer bladeren beginnen geel te kleuren. Beetje Google afgespeurd, zag een foto van een plant die aan stikstof tekort leed en vond dit wel erg op de mijne lijken, dus heb wat mestkorrels op de aarde gegooid. Of dit iets oplost, geen idee.

 

Iemand een idee wat er mis is? Ik geef hem elke ochtend een klein bekertje water, en ik gebruik geen voeding behalve de mestkorrels die ik vanochtend pas heb toegevoegd.

 

Bloei is zichtbaar, aangezien er op de toppen al witte haren bevinden (of ik zit ernaast, 1e kweek). Hij staat binnen op mijn vensterbank, en is een Amnesia Haze Feminised Auto-flower van GreenLabel. De aarde blijft goed vochtig op de bovenkant. Het bekertje water is 200ml als hij vol is, geef d'r ongeveer 180ml elke ochtend.

 

Hier wat foto's zodat jullie de plant beter kunnen beoordelen, etc. (Sorry voor de gedraaide foto's, komt doordat ik ze verticaal met iPhone heb gemaakt.)

 

Alvast bedankt icon_e_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel liter is de pot? Ik denk dat je veel te weinig water geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er inderdaad een te kleine pot uit. Teveel water en te weinig voedsel volgens mij.

Anders eens verpotten in grotere pot met verse aarde en wat voeding erbij?

Grts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je gelijk hebt over het stikstof tekort, maar als je geen voeding geeft gaan er zeker tekorten beginnen te tonen. Waarom geen flesje voeding kopen, is maar een tientje en je bent dan zeker van een goed rokertje te hebben.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik heb hem toch maar goed water gegeven, en op dit moment is ze er weer helemaal boven op, bladeren wijzen zelfs omhoog! :D

 

Bleek dus te weinig water te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...