Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Herbderb

Toprot Help!

Recommended Posts

Hi!

 

Ik ben net bij 1 topje wat rot tegen gekomen. Alleen het zit niet alleen op het topje maar ook een stuk op het steeltje van de top.

 

Kan ik de top incl een stukje van het steeltje gewoon afknippen zonder mn plant te vermoorden ofzo ? Is een redelijk grote plant dus denk dat ie het wel aankan.

 

Moet ik verder nog iets doen naast alleen de top verwijderen ? Had iets gelezen over azijn op de plant doen. Is dit waar ?

 

Thanks alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me de beste oplossing, want die rot wordt meestal alleen maar erger, voor je t weet kan je hele plant de kliko in.

Dat azijnverhaal... hmmm, dat weet ik nog niet zo.

Heb wel gelezen dat mensen rotte plekken insmeren met melk of afwasmiddel om te voorkomen dat t zich verspreid.

 

Ben geen buitenkweker, dus als ik ergens de plank volledig missla, corrigeer me gerust...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk als je maar genoeg azijn op je plant flikker je geen last meer zult hebben van toprot.

 

Ook niet van je plant overigens.

 

Rot gewoon verwijderen, en zodra er meer wegrot als er aankomt, oogsten! Ook af en toe een top open pulken om binnen in te kijken is raadzaam, vaak begint het daar.

 

In smeren heb ik nog nooit gedaan of gezien, maar ik heb lang niet alles al gedaan of gezien, dus wie weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...