Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Daar gaat wat moois uitkomen.Ook leuk om te lezen dat er wat kruizingen opkomst zijn met skunk. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, die lichtverdeling is toch een stuk beter geworden. Wat een paar centimeter schuiven al niet kan doen.

 

Qua meten van de temperatuur van de behuizing, als je op die FLIR foto's kijkt dan ziet het hele ding er wel ongeveer even heet uit.

 

Als je een zwenkfan in de ruimte hangt zou je die eventueel wel over de pin koelers heen kunnen laten blazen. Dat schijnt flink te schelen. Al zou ik zou me er verder niet zo druk over maken. De temepratuur blijft toch prima binnen de perken. Ik ben waarschijnlijk die 15W wel kwijt aan het draaien van de fans op die CPU koelers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij!

 

Zijn dit nou ook Cree leds?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi verzorgd uit,ik ben niet vd led's maar ik kijk met een leerschierig oog mee.

 

Suc6 de ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi

 

Aan de genetica/stekken zal het niet liggen. Hoop dat de kruising gaat lukken en daar iets moois uit zal komen, doel is iets meer geur en smaak invloeden van skunk te krijgen. Zal niet echt een stabiele batch (lees pheno verschillen) worden aangezien dit een multi hybride gaat worden.

 

@wietefras

 

Yep verdeling is een sprong vooruit gegaan, had op een iets betere spreiding gehoopt maar neem hier ook genoegen mee. Trouwens toch wel een uitvinding zo´n smartphone met allerlei apps, hoef in elk geval geen luxmeter te kopen om te zien hoe de verdeling is.

 

Hebt gelijk mbt meten van de temperatuur heatsinks en cobs, zolang alles binnen de veilige zone blijft maak ik mij niet meer druk. Een ventilator in kleinere set ups geeft bij mij altijd verdampings problemen en klauwblad, daarbij nog een paar weken mooi weer en dan wordt het weer wat koeler en is directe koeling niet meer nodig dus laat ventilator voorlopig achterwegen.

 

@dilago

 

Thanks!

 

Yep dit zijn Cree Cob leds.

 

@Kamihaze.

 

Was eerst ook erg sceptisch mbt leds maar na paar verslagen van wietefras, cabis, slablaadje en boel andere toch overstag gegaan om ze eens te proberen. Heb in 7,5 jaar aardig wat set ups versleten van mirco tl, hps in het klein en groot en nu dus led. Het is ook leuk om af en toe wat anders te proberen anders wordt het kweken ook maar een saaie bedoeling.

 

 

 

De plantjes gaan super hard, ook hebben de takken meer scheutjes dan ik gewend ben. Ze hebben het duidelijk naar hun zin onder de cobs. Vandaag de eerste takken weer terug onder het net geduwd.

 

+- 3 weken 20/4 fluo

7 dagen 18/6 led

 

Dag 1 12/12

 

Temp 21°C - 28,5°C

Lv 65% - 55%

 

Pica

gallery_20993_18701_86558.jpg

 

 

:spliff:

Edited by Worm
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaad ook wel wat klauwblad met een fan in de tent, maar zonder fan krijgen ze van die natte plekken op de bladeren. Heb je daar dan geen last van? Chocolope is ook nogal rotgevoelig. Dus zonder fan vind ik dat wel een beetje eng. Misschien dat het bij andere soortjes beter gaat.

 

Ja die smartphones zijn handig. Geen idee hoe nauwkeurig die lux meters zijn, maar voro dit soort toepassingen maakt dat niet uit. Ik heb ook wel de waterpas app gebruikt om het armatuur af te stellen :)

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix mis mee !

hoeveel lumen is dat vanuit lux omgerekend ?

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras

 

Wie had dat 10 jaar geleden gedacht dat je zoveel kon met je mobiele telefoon. :D

 

Heb zo nu en dan wel wat zweet plekjes op de bladeren maar heb daardoor volgens mij nooit echt last van rot gekregen. Laatste keer dat ik echt een hoop rot in een plant had was +- 3 jaar geleden, rot komt bij mij bijna alleen maar voor in sativa kaarsen. Selene heeft in meerdere set ups gestaan en ben bij haar gelukkig nog nooit rot tegen gekomen.

 

Laatste keer dat ik een ernstige vorm van rot had was bij the one x chronic / nycd, heb daar toen de helft van de hoofdbud weg kunnen pleuren. Ook in de afgebloeide stekken van de shack F2 moeder die ik destijds had kwam ik wel eens rot tegen, dit was ook een sativa dom kaarsen plant.

 

Rotte tony

gallery_1295_3853_776443.jpg

 

@macerror

 

De app is gebruikt om een idee te krijgen hoe het licht verspreid is. Zou niet weten hoeveel lumen het vanuit lux omgerekend is. Net als wat wietefras aangaf is zo´n app niet echt betrouwbaar, hoeft hem maar iets scheef te houden en je hebt een hele andere waarde. Als je beter en wat betrouwbaarder wilt meten zou je een lux of par meter moeten hebben.

 

Volgens mijn berekening heeft het armatuur een output van ongeveer 630 umol/s op de planten. Dat delen door het vloeroppervlak (0,64 m2) maakt dat er ongeveer 985 umol/s/m2 op de planten komt . Dat is om en nabij evenveel umol/s/m2 als met de Gavita 750w DE in de dr120 maar wel met minder watt/m2.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel lumen is dat vanuit lux omgerekend?

lumen is de totale hoeveelheid licht die de lamp produceert (staat doorgaans in de specificaties van de lamp vermeld)

lux is de hoeveelheid licht die op een bepaald punt valt.

 

Je kunt uit de lux meting dus niet de lumen bepalen. Of je moet dat voor alle punten doen waar het licht op valt en dat dan optellen.

 

@Worm, Ja 10 jaar geleden had ik nog een telefoon en een PDA los. Die PDA kon dat soort dingen overigens toen ook wel allemaal al. Voor de eeuwwisseling begon dat al met de Palm Vx. Geweldig apparaatje was dat voor die tijd. Dat (en de plastic voorgangers) heeft de hele revolutie in gang gezet.

 

Die Jeff Hawkins van Palm was echt geniaal. De iPhone is eigenlik gewoon een copie daarvan net zoals de Newton een copie was van Jeff Hawkins' eerste tablet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selene is idd niet echt een stabiele soort, dus ben benieuwd naar de uitkomst.Is die Skunk een RKS toevallig??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat Selene net in de shop verkocht werd omdat ze stabieler is dan de Madonna die Sannie had.

Madonna wou al eens ballen geven...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras

 

Ik heb nooit een PDA gehad, dat tijdperk is mij voorbij gegaan. Mijn eerste smartphone was, meen rond 2003, een SPV van Orange die liep op windows. Weet nog wel dat de mb´s ook een stuk duurder waren dan heden en i-net was super traag. Echte apps waren er toen nog niet, vond het al heel wat dat ik kon e-mailen en internetten met mijn telefoon :lol: .

 

 

@konopi

 

Ik ben ook zeer benieuwd. Nope het is Skunk 1 van sensi, de RKS is volgens mij ook alleen als fem te krijgen toch?

 

 

@crimson

 

Bedoel stabiel meer als in pheno verschillen. In de Selene´s die ik in het selectie rondje had kwamen veel pheno verschillen naar boven, van sativa naar indica en redelijk wat kleur. Ballen ben ik niet tegen gekomen in de Selene´s.

 

In de skunk 1´s die buiten staan zit vrij weinig pheno verschil, zelfs de mannen lijken aardig op elkaar. Dit zijn echte indca´s, korte basis met 1 hoofdtop en enkele lagere buds.

 

 

 

Vandaag de uitschieters weer onder het net geduwd en zo begeleid dat lagere scheutjes ook een plekje kunnen gaan vinden op het net. Tevens vandaag de benen van de plantjes wat opgeschoren. Volgende week krijgen ze een laatste scheer beurt zodat ze alle power in het maken van buds kunnen stoppen.

 

Wat plaatjes dag 3 12/12

 

Selene´s

gallery_20993_18701_634094.jpg

 

Onder het net geduwd

gallery_20993_18701_194201.jpg

 

Ongeschoren

gallery_20993_18701_271881.jpg

 

Geschoren

gallery_20993_18701_603849.jpg

 

:spliff:

Edited by Worm
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten lijken het perfect naar hun zin te hebben onder je led lampen. (complimenten over je bouwverslag trouwens)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi

 

Ik ben ook zeer benieuwd. Nope het is Skunk 1 van sensi, de RKS is volgens mij ook alleen als fem te krijgen toch?

 

Shoreline schijnt een RKS te zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Running water

Kan de temperatuur nu redelijk op een acceptabele hoogte houden, het iets te warm maar niet zo warm dat het de planten schaadt. Ben erg benieuwd wat de temperaturen in de winter gaan doen, ik heb het vermoeden dat de heatsinks zo warm worden dat ik de temp in de tent wel op een 25-26c kan houden zonder de in- uitlaat om te draaien.

 

Yep het is die gekleurde Selene (miss violetta), niet pimpel paars maar heeft paarsige invloeden. Rookt ook echt super lekker weg en effect is precies wat deze Worm apprecieert. Ga de genen wel verijken met wat skunk (sensi) voor wat meer skunk achtige invloeden/geur/smaak en hoop in die zaad batch wat moois en lekkers te vinden.

 

Ben een poos geleden voor Cooliance heatsinks wezen informeren, maar dat ging klauwen met geld kosten. Zag in je bouwverslag dat de prijs via 'Jerry' beter te behappen is. Al met al is het totaal gewicht van een armatuur met passieve koeling mij te zwaar. Miss Violetta vind ik sowieso een mooie opbouw hebben :)

 

Koester wat je hebt ... :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi

 

Ik ben ook zeer benieuwd. Nope het is Skunk 1 van sensi, de RKS is volgens mij ook alleen als fem te krijgen toch?

 

Shoreline schijnt een RKS te zijn.

 

Shoreline is very rare cone only cut. It's about 30 years old. It's a super stinky road kill skunk from Houston Texas. Like a gram of it will stink your house from inside a jar.

 

Clone only dus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt en in ons bezit maar niet bijster speciaal ofzo anders was er met de speciale cut wel meerdere crosses gemaakt...

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om de geur die het hem doet bij de liefhebbers net als met stinkende Franse kaas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crimson

 

Yep gaan aardig hard momenteel. mag ook wel want ze hebben een aardige voorgroei periode gehad. ;)

 

@Knakenpoetser

 

Ze hebben het inderdaad naar hun zin. Dames blijven ook vrij compact vergeleken met de planten onder HPS.

 

 

@Konopi

 

Dacht al kon er geen reguliere zaden van vinden. Heb nu wat stuif van een mooie stinkende Skunk 1 man van sensi die we gaan gebruiken om wat zaadjes te produceren.

 

 

@Running Water

 

De heatsinks zijn 150g zwaarder dan een actieve artic koeler, zoveel zwaarder zijn ze dus niet. Mijn Gavita 750W DE is om en nabij 3 kg zwaarder dan het cob armatuur en hangt met eigenlijk zijn volle gewicht aan 1 stang. Het cob armatuur is verdeeld over 2 stangen en hangt op 4 punten en gaat prima. Je kunt natuurlijk ook de drivers van het armatuur afhalen om gewicht te besparen.

 

Miss Violetta heeft een definitieve plek in de moeder tent gekregen en heeft zelfs de Elmonstre vervangen. Koesteren doe ik haar zeker!! ;)

 

@Poldergrower

 

Wel jammer dat jullie er geen cross meemaken. Het is toch niet zoveel moeite om een Shoreline´tje toe te voegen in een zaad run?? ;) :D

 

 

2 Pica´s

 

Dag 5 12/12

 

Kopjes boven het maaiveld

gallery_20993_18701_1175969.jpg

 

Kopjes weer onder het maaiveld

gallery_20993_18701_558300.jpg

 

 

:spliff:

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schrok wat van het gewicht van 7,25 kg voor het totale armatuur, maar die 6 x 150 gram extra is inderdaad het gewicht niet. Driver los ophangen scheelt al 1,88 kg :) Zo dat is al even geleden dat 'El Monstre' ter sprake id gekomen. Het zal mede de invloed van Blue Kronic zijn die je bevalt. Ik ben al eens zonder succes op zoek geweest naar Blue Kronic zaden van Motarebel.

 

Shoreline x Cheesetral zou een mooie aanvulling op de freebees in Sanniesshop zijn ... :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook smallere (L) profielen gebruiken om wat gewicht te besparen. Heb zelf gekozen voor bredere profielen om de stevigheid te borgen.

 

Yep originele plan was alles waar Blue kronic mee is gecrossed een keer te kweken. Helaas gaat dat niet lukken omdat Madonna en toxic blue al een tijdje niet meer verkrijgbaar zijn. Heb ooit gezien dat paffie een draai had gemaakt met shack x blue kronic, had graag gezien dat die Cross ooit nog eens gemaakt zou worden. Maar ja dat zal wel een utopie zijn nu sannie niet echt meer nieuwe soortjes produceert...

 

De Selene (Miss violeta) is net even wat lekkerder dan de Elmonstre en het kleurtje maak haar iets specialer. De afbloeitijd is nagenoeg hetzelfde. Miss violeta brengt iets meer op de weegschaal en commercieel gezien had ik ook niks te mopperen ;) .

 

Ik doe haar voor geen goud meer weg!!

 

Throwback saturday morning

 

Tentje vol jackberry x Blue kronic (Elmonstre)

 

gallery_1295_3853_1641086.jpg

 

gallery_1295_3853_2020492.jpg

 

:spliff:

Edited by Worm
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes staan er mooi bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke El Monstre knotsen ... :D Toxic Blue is via meduser.ca te verkrijgen, maar zou dan eerst informeren of ze nog voorradig zijn. Is trouwens de enige cross waarbij Blue Kronic als mama is gebruikt. Zag dat die zaden van paffie niet beschikbaar zijn geweest. Jammer maar aan de andere kant er is veel ander moois dat er qua bloeitijd 9/10 weken over doet ... :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

 

Thanks maat!

 

 

@running water

 

Dat viel wel mee hoor... :lol:

Zal eens een mailtje doen naar meduser.ca. Klopt dat ze nooit op de markt zijn gekomen, heb daar ook al eens een draadje aan gewijd op OG https://www.opengrow.com/topic/48860-shack-x-blue-kronic/ . Er zijn tegenwoordig zoveel soorten op de markt dat je bijna niet kunt kiezen en daarbij heb ik nog het e.e.a. aan zaden liggen wat eigenlijk ook al jaren een keer in de grond gestoken moet worden :mellow: .

 

@topic

 

De planten krijgen nu om de dag ongeveer 4L water per kuip. De dames blijven vrij gedrongen in vergelijk met kweekjes onder hps, ook de internode afstand is nu een stuk kleiner. Heb vooraan nog wat lege plekken op het net echte strek zit er dus (nog) niet in, ga de grootste schieters naar de lege plekken leiden dmv ty rips. Later deze week krijgen de dames nog een laatste scheerbeurt. Al het blad wat onder het net zit, scheutjes/takjes die het net niet halen of te klein zijn om een mooie bud te dragen zullen dan worden gekortwiekt.

 

Dag 7 12/12

 

Lege plekken

gallery_20993_18701_2836836.jpg

gallery_20993_18701_864856.jpg

 

Upskirt

gallery_20993_18701_823326.jpg

 

Korte internode afstand

gallery_20993_18701_236540.jpg

 

 

:spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...