Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Weedlover020

Vraag Over Tent In Slaapkamer

Recommended Posts

Yoo.

 

Ik ben van plan om een kweektent te kopen. Er is maar 1 plek waar de tent mag staan en dat is mijn slaapkamer.

Mijn vraag is is het mogelijk om te slapen in de zelfde kamer als waar een tent staat?

 

Het gaat om een complete kweektent.

1x Growcabin 120 x 120 x 200 cm

 

1x VSA Ph 600w

 

1x Spiegelkap met kroonsteen

 

1x Lamp 600w PH Ralight

 

1x Buisventilator s-vent 125 mm 350w

 

1x Empire 350m3 flens 125

 

1x combiconnect 5m - 127

 

1 Thermo/hygrometer

 

1x Ventilator met klip

 

3x Slangklem 060-135mm

 

2x Stekker met snoer 2 meter

 

1x 5m aansluitdraad

 

1x Bolster zaden naar keuze

 

Maakt dit heel veel geluid? Mijn kamer is best groot dus staat niet vlak naast mijn bed. Ben van plan 5 tot 10 planten (PP) te kweken. Is deze tent daar geschikt voor?

 

Thanks alvast voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hangt er maar van af hoe vast je slaapt :rolleyes: ik zou het alvast niet in mijn slaapkamer willen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

word gewoon een tering herrie hoor.

buiten dat je tenten wat licht gaan lekken, waardoor je kamer verlicht word

 

 

denk ook niet dat je het met een 350m3 afzuiger gaat redden kwa hitte

die moet dan op volle toeren draaien en heb je nog een KUT klimaat met dit weer(dus kut wiet)

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

slaap lekker.....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je je tijdschakelaar van het licht niet op 12/12 zetten? 12 uur licht 12 uur donker, dan heb je overdag licht en s'avonds is ie dan uit. Dan heb je in ieder geval geen last van het licht

Weet verder niet of er enige kans op kortsluiting is anders lijkt me een kweektent op je kamer nogal gevaarlijk ivm. brandgevaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het nou op je slaapkamer staat of ergens anders.. Zolang je het goed en veilig aansluit heb je geen (extra) gevaar. Daarentegen raad ik je het wel af, voornamelijk mbt het geluid..

 

Trusten

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga lekker op de bank slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik in Zwitserland woonde, heb ik twee jaren een darkroom tent gehad juist naast mijn bed, gezien de huurprijzen voor woonst daar... Het is wel zo dat het brommen van magnetische vsa en het geluid van de afzuiger goed te horen zijn. Als je een evsa gebruikt, met afzuiger torin in box en gebruikt maakt van sonoslangen is dit wel te doen.

Als je een goede tent koopt, heb je geen lichtlekken. Soms door de ritsluiting, maar dat los je makkelijk op door zwartwit folie nog eens extra aan te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha. In mijn optiek is dat gewoon geen optie. Heb in de goede oude FXP board muziek share tijden nog wel is met 2 rackservers in mijn studentenkamer geslapen. Dat werkte ook niet. Dus kan me niet voorstellen dat je een oog dichtdoet met een softbox in je slaapkamer. om nog maar te zwijgen over de clipfans, VSA's en andere meuk die je in je tentje moet hebben. Vooral die zoemende resonerende geluidjes. Daar wordt je gegarandeerd helemaal PARA van lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 400w in dr120 kun je prima overdag draaien. Tijdens je slaap staat alles uit.

 

Anders gewoon met lumatek, softbox, variac, sonoconnect en zonder clipfan draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buurman die kon het. Kamer was studio van ongeveer 35 vierkante meter. 600 watt, tent was 120x120 dacht ik en hij heeft zich toen verdiept hoe die het zo stil mogelijk kon krijgen.

 

Misschien een evsa inplaats van vsa nemen. En aansluiten met een kroonsteentje is not done...

 

suc6

 

Bolster zaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softbox en geen clipfan inderdaad en je draait een dikke oogst door de extra CO2 (dus juist 's nachts draaien!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel een lijstje van 123 Alkmaar....

 

Buisfan vervangen voor (gedimde) softbox, clipfan weglaten en de vsa vervangen voor een goedkope evsa en t zou wel moeten lukken als je niet supergevoelig bent voor geluid.

Vroeger kon ik overal slapen, zelfs naast een draaiend dieselaggregaat als t moest, maar tegenwoordig helaas niet meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan je bed verkopen en daar een kweektent van aanschaffen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien domme vraag, Maar hoezo niet met kroonsteen aansluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen tent maar een G-Tools kweekkast op m'n slaapkamer staan, ik draai overdag dus 's nachts kan ik er prima naast slapen.

Clipfans gaan gewoon uit 's nachts en de Ruck 4-standen buisafzuiger gaat op standje 1 dus die hoor je amper. Softbox zou beter zijn maar ik slaap al 5 jaar probleemloos dus tsja :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks iedereen voor de reacties.

Ik slaap al niet zo makkelijk dus dan gaat het helaas niet door.

Voorlopig houd ik het dan maar op wat buitenplantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer is het zeker, maar is een microkweekje geen optie dan? Klein kastje paar pc fannetjes. En CFL of LED erboven. Kun je toch een beetje rommelen met plantjes binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of zoek een vriendin, gooi je eigen slaapkamer vol en slaap bij haar

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem ook op mijn slaapkamer (ongeveer 1 meter van mijn bed) gaat perfect moet ik zeggen. En ik gebruik ook nog eens led die vennetjes op deze lamp zijn wel iets gehorige! Gewoon een dikke jonko smoken en pitte maar ;)

Edited by Skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook zelf een goed geïsoleerd hok kunnen bouwen en dan de softbox in het hok hangen.

En je kan nog altijd oordoppen in doen als je gaat pitten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach gewoon doen alsof het een grote mug is... BZZZZZZZZZZZZZZZZ

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een kamer van 17m2 met tent en kan gewoon lekker slapen hoor :)

Heb wel LED verlichting wat behoorlijk wat warmte scheelt waardoor mijn buisventilator niet zo veel geluid maakt.

In de tent heb ik de monkeyfan van secret jardin, en deze maakt amper geluid! Hoor hem niet als de tent dicht zit.

Het is dus mogelijk, alleen heb ik geen idee hoe een vsa klinkt etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er ook tegenaan te hikken om in mijn slaapkamer te gaan draaien met een 120 x 120 tent, waar ik echter voor vrees is de hitte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...