Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
steendct

Kweektent Budbox 300X150X200Cm

Recommended Posts

Goedenavond!

 

Ik ben van plan om een complete kweektent + lampen en al de bijbehorende apparatuur aan te schaffen.

 

Het gaat om de volgende producten:

 

 

1x Budbox Silver 300x150x200cm

 

4x Mari 600w VSA

 

4x 600w GE Lucalox bulb

 

4x spiegelkap

 

4x Aansluitsnoer met stekker 2m

 

4x 5m aansluitdraad 3x1,5

 

1x Relaiskast 4x600w (schakelkast)

 

1x Stalen softbox geïsoleerd 1200 m3 (hangend in rubbers. Stilste op de markt!!)

 

1x Empire filter 1000 m3

 

1x combiconnect 203mm

 

3x slangklem

 

1x thermo/hygrometer

 

1x klimaatcontroller met thermostaat

 

1x Klipventilator

 

Voordat ik deze aankoop ga doen heb ik een aantal vragen.

 

Vraag1

Zijn dit de juiste producten die ik nodig zal hebben te kweken?

 

Vraag2

Zo ja, hoeveel planten zouden in deze tent passen?

 

Vraag3

Wat zouden de energie kosten zijn om deze producten te laten draaien? (Zijn een aantal formules voor, helaas geen reken held)

 

Vraag4

En als laatste, wat zouden de opbrengsten zijn uit deze tent? 1500/2000 gram zou heel mooi zijn.

 

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!

 

Fijne avond toegewenst!

 

GrtZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Vraag1

Zijn dit de juiste producten die ik nodig zal hebben te kweken?

1x1200 kuub is te weinig. 2x1500 of 1x2500 komt meer in de buurt.

 

Vraag2

Zo ja, hoeveel planten zouden in deze tent passenm

momenteel draai ik ook ergens met 4x600 in een 150x300

hier staan 36 getopte hazeplanten

 

Vraag3

Wat zouden de energie kosten zijn om deze producten te laten draaien? (Zijn een aantal formules voor, helaas geen reken held)

1kwh = 0,22 euro

0,65 kwh (600w+overhead) x 4 lampen x 12 uur x 65 dagen x 0,22

 

Vraag4

En als laatste, wat zouden de opbrengsten zijn uit deze tent? 1500/2000 gram zou heel mooi zijn.

 

eerste run mag je blij zijn met 1 kilo, ga uit van minder

na ervaring opdoen is 2000 gram of meer best mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evsa nemen ander koolstoffilter.

Brandblusser? Zie ik nergens.. MABO!

Greenpower lampen.

Koop op zn minst fatsoenlijke kappen.

Tent secret jardin of mammoth.

 

Bespaar a. U. B niet op brandblussers en dergelijke koop meteen iets goeds anders krijg je later spijt.

 

Lees je ook even in m. B. T. Kweken.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evsa nemen ander koolstoffilter.

Brandblusser? Zie ik nergens.. MABO!

Greenpower lampen.

Koop op zn minst fatsoenlijke kappen.

Tent secret jardin of mammoth.

 

Bespaar a. U. B niet op brandblussers en dergelijke koop meteen iets goeds anders krijg je later spijt.

 

Lees je ook even in m. B. T. Kweken.

 

Hartelijk dank voor jullie reacties!

 

Ik zal nog even wat meer onderzoek doen naar het materiaal. Ik ga natuurlijk ook een brandmelder/brandblusser halen.

 

Maar kosten 4x600w niet teveel energie, de bedoeling is om uit de eerste kweek gelijk de inverstering te halen, ik inversteer ongeveer 2000 euro in alles. En niet dat ik na de eerste 10 weken de energie centrale met politie voor de deur heb.

 

En als ik de energie kosten bereken kom ik op 450/550 uit komen nog zaadjes en voeding bij. Dan gaan we al richting de 800/900 euro. Ik meende dat je met wiet kweken veel meer winst behaalde?

 

Ik vind het leuk om te doen en natuurlijk wil ik er wat mee verdienen. Heb wel gelezen dat de mannen die het voor het geld doen slordig te werk gaan, zo ben ik uiteraard niet. Wil alles gewoon goed en zorgvuldig uitvoeren en zeker wel winst pakken.

 

 

GrtZ steendct

Edited by steendct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon stekken halen tegen spint voorbehandelen en afwisselen met 2 soorten gif.

 

En preventief roofmijt uitzetten na 1 week

 

Weet niet of je op de hoogte bent wat je per kilo kan pakken... Kan geen prijzen noemen is verboden op het forum.. Maar 1 ding is zeker winst maak je wel! ..

 

Geen tovermiddeltjes als voeding..

 

Gewoon standaard a+b

Ph min om af te zuren.

 

Gebruik fatsoenlijke aarde zoals growmix van plagron eerste weken geen voeding nodig..

 

Amnesia haze 9.5 week laten staan (stekken). En omkappen.

2 weken drogen en hop klaar ben je..

 

 

Toen ik begon had ik trouwens B.A.L evsa armaturen hangen deden het prima :)

 

Filter van can original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In zo'n tent zou ik meer voor 2x 1000w evsa gaan. Beter rendement en je hebt een boost en kan ook dimmen ingeval van warmte en bijvoorbeeld het begin van de groei.

 

Met één klipventilator kom je er niet. Beter goede zwenkventilators op voet.

 

Je bent nog enkele honderde euro's kwijt aan grond en potten.

 

Je moet minstens het aantal kub afzuiging nodig hebben als wattage, zeker in de warme zomermaanden.

 

Investering haal je er zeker uit, zolang dat je stapwijs evolueert kweek na kweek en niet te ingewikkeld te werk gaat in het begin.

 

Als je voor maximale stilte gaat, neem dan die geisoleerde slangen en een demper, doet je geluid serieus dalen.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon stekken halen tegen spint voorbehandelen en afwisselen met 2 soorten gif.

 

En preventief roofmijt uitzetten na 1 week

 

Weet niet of je op de hoogte bent wat je per kilo kan pakken... Kan geen prijzen noemen is verboden op het forum.. Maar 1 ding is zeker winst maak je wel! ..

 

Geen tovermiddeltjes als voeding..

 

Gewoon standaard a+b

Ph min om af te zuren.

 

Gebruik fatsoenlijke aarde zoals growmix van plagron eerste weken geen voeding nodig..

 

Amnesia haze 9.5 week laten staan (stekken). En omkappen.

2 weken drogen en hop klaar ben je..

 

 

Toen ik begon had ik trouwens B.A.L evsa armaturen hangen deden het prima :)

 

Filter van can original.

 

 

Stekken kan je toch alleen halen in het criminele circuit? Dit heb ik gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer n gevalletje: ik wil snel rijk worden, en wiet kweken is zo simpel dat de euro's haast vanzelf binnenrollen...

 

Ga daar maar niet van uit, reken er maar op dat t eerste halfjaar meer kost dan opbrengt.... mocht je geluk hebben verdien je er bakken geld mee vanaf dag 1, maar als je nog nooit gekweekt hebt is de kans heel groot dat je de eerste 2 rondes weinig of niks verdient..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In zo'n tent zou ik meer voor 2x 1000w evsa gaan. Beter rendement en je hebt een boost en kan ook dimmen ingeval van warmte en bijvoorbeeld het begin van de groei.

 

Met één klipventilator kom je er niet. Beter goede zwenkventilators op voet.

 

Je bent nog enkele honderde euro's kwijt aan grond en potten.

 

Je moet minstens het aantal kub afzuiging nodig hebben als wattage, zeker in de warme zomermaanden.

 

Investering haal je er zeker uit, zolang dat je stapwijs evolueert kweek na kweek en niet te ingewikkeld te werk gaat in het begin.

 

Als je voor maximale stilte gaat, neem dan die geisoleerde slangen en een demper, doet je geluid serieus dalen.

 

Greetz,

H.

 

Thanks voor je reactie! Lijkt me verstandig om even een lijstje te maken met alle spullen die ik nodig heb.

 

Is het niet beter om alles los te kopen dan ivm. zo'n complete set met alles erop en eraan. Ben nogal nieuw in dit wereldje. Mijn vader heeft in zijn jongere jaren wel eens gekweekt maar die ga ik niet vragen. Hoe minder mensen die het weten hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste zinnetje is heeeeeel belangrijk...

 

NIEMAND MAG ER VANAF WETEN!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer n gevalletje: ik wil snel rijk worden, en wiet kweken is zo simpel dat de euro's haast vanzelf binnenrollen...

 

Ga daar maar niet van uit, reken er maar op dat t eerste halfjaar meer kost dan opbrengt.... mocht je geluk hebben verdien je er bakken geld mee vanaf dag 1, maar als je nog nooit gekweekt hebt is de kans heel groot dat je de eerste 2 rondes weinig of niks verdient..

 

Geen disrespect, maar ik doe het niet alleen voor het geld. Heb jaren geleden buiten gekweekt vind het geweldig om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar waarom dan gelijk zo groot? Begin eerst eens met bv 1 of 2 lampjes en een kleiner aantal plantjes...

Als t dan de eerste paar keer misgaat ben je niet gelijk honderden euro's aan stroom, grond en stekken achter de wagen.

Zodra je t spelletje een beetje doorkrijgt gebruik je de opbrengst van 1 rondje om een goeie grote installatie te bouwen met spullen waarvan je weet waarom je ze koopt, in plaats van te gokken en hopen dat t werkt.

Die bovenstaande setup is echt zo'n goudzoekers setup die garant staat voor grote ellende, zeker voor beginners..

(Ik vind het advies om gelijk 1000 watters te hangen in een lage tent trouwens ook erg enthousiast, dat is ook geen beginnersopstelling. 1000watters hebben liever meer hoogte nodig om echt prettig te werken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je doet t ook voor t geld..

Ff serieus he je vraagt of stekken in t criminelen circuit worden afgenomen..

 

Denk je dat met wat je nu doet niet crimineel word gezien ?

 

Ik kweek alleen tomaten net zoals boefje030

 

Succes jongen plaats een verslag zou ik zeggen.

En apart is zoiezo beter dat samengestelde spul is rotzooi.

 

 

Idd 1000 watters ideale hoogte 220+ liefst 250cm

 

T kan wel alleen als beginner ga je gigantishe stress krijgen omdat je de temp niet onder controle kan krijgen.

 

En de planten je door de tent groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

En als ik de energie kosten bereken kom ik op 450/550 uit komen nog zaadjes en voeding bij. Dan gaan we al richting de 800/900 euro. Ik meende dat je met wiet kweken veel meer winst behaalde?

 

Ik vind het leuk om te doen en natuurlijk wil ik er wat mee verdienen. Heb wel gelezen dat de mannen die het voor het geld doen slordig te werk gaan, zo ben ik uiteraard niet.

Ik verheug me op je kweekverslag :popcorn: :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als IK de keuze zou hebben tussen 4x600w VSA of 2x 1000w EVSA dan kies ik toch voor het laatste. Je kunt deze dimmen zodat je de warmte aankunt, en het feit dat je met de superlummen, -boost, etc. ben je bijna op gelijke wattage. Een digitale ballast is veiliger en beter dan die oudere magnetische technologie. Als je toch direct goed wil investeren, investeer in nieuwe, betere en veiligere technologie.

 

Jaren geleden werkte ik met een hok van 2x2x2m met een 1000w magnetische ballast en Adjust-a-Wing large met spreader, afzuiging van 1000 kub en lucht rechtstreeks van buiten door een oude koolstoffilter. Dit waren mijn beste oogsten. Is goed te doen en ik kweek haze.

 

Nu ben ik genoodzaakt om in een 120cm tent te kweken, en heb dan ook voor een evsa gekozen, maar dan in 600w. Ik vind die evsa zo makkelijk omdat ik kan dimmen en dan ook een 400w MH lamp gebruiken voor de voorgroei en ingeval van warmte tijdens de bloei kunnen dimmen indien nodig.

 

In zijn geval is het beter om te dimmen dan één of twee lampen moeten uitzetten. Ook het gebruik van een betere reflector zoals Azerwing of Adjust-a-Wing

 

Maar dat is mijn mening, en enkel gebaseerd op wat IK :dribble: zou doen.

 

Wel vind ik het verstandig zoals Sirocco aangaf, dat je beter klein begint en zo stap per stap evolueert. Je weet nog weinig van kweken, laat staan welke soort, welk medium, ... Je kunt makkelijk met één kleinere tent beginnen, en daarna een tweede kopen als het goed verloopt. Geconcentreerd kweken met aandacht voor de plant en het kunnen aflezen van hun noden is belangrijk voor een leuke oogst.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van de grote voordelen die hier vaak over het hoofd worden gezien van een 1000watter =

 

dat je minder fluff hebt, en je toppen onder ook kneppel hard zijn doordat de 1000watter veel meer diepte straling heb

 

en wiet verkopen is voor koekebakkers vooral die het hier vermelden

ik rook ALLES zelf op ;)

 

 

Oke, maar waarom dan gelijk zo groot? Begin eerst eens met bv 1 of 2 lampjes en een kleiner aantal plantjes...

Als t dan de eerste paar keer misgaat ben je niet gelijk honderden euro's aan stroom, grond en stekken achter de wagen.

Zodra je t spelletje een beetje doorkrijgt gebruik je de opbrengst van 1 rondje om een goeie grote installatie te bouwen met spullen waarvan je weet waarom je ze koopt, in plaats van te gokken en hopen dat t werkt.

Die bovenstaande setup is echt zo'n goudzoekers setup die garant staat voor grote ellende, zeker voor beginners..

(Ik vind het advies om gelijk 1000 watters te hangen in een lage tent trouwens ook erg enthousiast, dat is ook geen beginnersopstelling. 1000watters hebben liever meer hoogte nodig om echt prettig te werken)

 

 

hoeft toch niet persee?

mijn eerste kweek 1200watt was ook bijna 1 op 1, en dat met 5 planten

1 plant of 50 planten verzorging blijft het zelfde

denk dat voor mij gewoon planten in 11 liters makkelijker is als wat ik nu doe

 

met minder planten is het nog moeilijker in mijn ogen omdat je dan 275gram van een plant moet trekken IPV 30

ik ben het wel eens met je dat je huiswerk goed moet doen

 

ik heb eerst iedereen 6 maanden lopen irriteren met me vragen voordat ik uberhaubt een extra groep had aangelegd

met als resultaat dat ik in me eerste kweek van 5 planten vaak nog meer afhaalde dan andere gasten met 36 planten

 

ik was voor me eerste ronde 3500 euro kwijt. en dat voor 5 planten

 

moet zeggen als ik jouw voorbeeld van de topic starter lees. dat rodja je vragen goed heeft beantwoord

ik zou de adviesen volgen

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...