Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
waterpijp73

santa's

Recommended Posts

ze zijn vanuit stekken.

 

santamaria.JPG

 

santamaria%20(2).JPG

 

santamaria%20(1).JPG

 

santamaria%20(3).JPG

 

santamaria%20(4).jpg

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi ziet die er wel uit die top.

Het blad is erg mooi groen ,en toch issie wel goed aan het afrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Santa maria's? Hoe veel heb je der staan op wat voor een opp? Wat voor een lamp gebruik je? Zien der mooi uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Santa maria's? Hoe veel heb je der staan op wat voor een opp? Wat voor een lamp gebruik je? Zien der mooi uit.

36 stuks op 120x240cm...3x600watt erboven...blumat-systeem

Edited by waterpijp73

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de kenners: foto's zijn genomen met een canon eos 10d / canon 100mm makro / 420ex flitser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen zo te zien best nog langer dan 1 weekje staan ,ik denk dat het de moeite loont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week 6,5 weken en nu reeds laatste week ???

 

Moeten die niet 12/15 weken staan.

 

'k Heb namelijk net 2 santa's op 12/12 geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

santa's staan normaal 8 weken....er zijn er ook wel 's die eerder klaar zijn....

 

de tijd van de foto's komt niet helemaal overeen met de tijd dat ik ze gepost heb :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
No mercy zegt zelf 8 of 9 weken voor santa's.

dat wil niet zo veel zeggen.....hier staat ook dat ze 8 weken moeten staan....

 

maar 't ligt ook een beetje aan de overige omstandigheden, en hoe lang ze voor hebben gegroeid.

 

met langer voorgroeien moeten ze ook iets langer bloeien heb ik 't idee......als je ze bijna meteen in de bloei zet, kunnen ze wel eens in 7-8 weken klaar zijn. (als de rest van de omstandigheden ook goed is)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No mercy zegt zelf 8 of 9 weken voor santa's.

dat wil niet zo veel zeggen.....hier staat ook dat ze 8 weken moeten staan....

 

maar 't ligt ook een beetje aan de overige omstandigheden, en hoe lang ze voor hebben gegroeid.

 

met langer voorgroeien moeten ze ook iets langer bloeien heb ik 't idee......als je ze bijna meteen in de bloei zet, kunnen ze wel eens in 7-8 weken klaar zijn. (als de rest van de omstandigheden ook goed is)

Een langere groei periode zou niet echt uit moeten maken . Er is altijd wel verschil in bloei tijd ook bij 1 soort . De omstandigheden maken het verschil inderdaad .

 

Maar ik vertouw wel het meeste op de gegeven bloeitijd van de persoon waaraan we de Santa Maria te danken hebben . Cees is jarenlang met terugkruisen bezig geweest ,om het ras van de ondergang te redden.

 

Ik vind 8 weken bloei bijna altijd te snel . Men geeft het liefst lekker korte bloei periodes op, dat verkoopt goed !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind 8 weken bloei bijna altijd te snel . Men geeft het liefst lekker korte bloei periodes op, dat verkoopt goed !

ja......bij mij staan ze ook meestal 8.5 week, maar dat komt ook omdat 't een paar dagen duurt voor ze gaan bloeien vanaf dat je 't licht op 12 uur zet....

 

ik kijk eigenlijk helemaal niet naar de tijd, maar naar m'n planten :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze kan nog wel n paar dagen ja !

mijn santa (buiten) had ook 9 weken nodig ... maar geloof me santá is echt een super lekker wietje ! heerlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste paar dagen :|

Vanaf vandaag krijgen ze geen water meer.

 

santaweek8.6%20(1).JPG

 

santaweek8.6%20(2).JPG

 

santaweek8.6%20(3).JPG

 

santaweek8.6%20(4).JPG

 

santaweek8.6%20(5).JPG

 

santaweek8.6.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een leek dus ik kan mis zitten maar je trichomes(ofzo) zijn in mijn ogen nog 100%transparant..Die moeten toch voor ongeveer de helft wat paarsig worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben een leek dus ik kan mis zitten maar je trichomes(ofzo) zijn in mijn ogen nog 100%transparant..Die moeten toch voor ongeveer de helft wat paarsig worden?

ik was van plan om ze halverwege de week af te doen....maar het zou idd ook einde v/d week kunnen worden...

 

ik kijk eigenlijk meer naar de haartjes die bruin worden....en ze zijn al zeker 70% bruin

 

ps..volgens mij worden die troebel ipv. paarsig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...