Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hobbert

Dimlux 600 Vs 1000 Advies Gevraagd

Recommended Posts

Goeiemiddag Kwekerts,

 

Mijn naam is Hobbert, en na een tijdje hier op het forum rondgezworven te hebben om informatie op te nemen word het tijd om zelf te gaan knutselen.

 

Ik koop mijn wiet al jaren niet meer bij coffeeshops, en dit koop ik dit bij bevriende kwekers. Echter een jaar geleden ben ik de voordelen van wietolie in gaan zien, dus mijn gebruik is nogal wat gestegen. Ook Is mijn leverancier van plan te stoppen binnenkort.

 

De bedoeling is om 1-2 keer per jaar te draaien, waarschijnlijk eerste jaar 2x om de investering terug te verdienen en me te voorzien van een voorraad, en daarop alleen als ik door de voorraad heen dreig te geraken.

Ik ben nogal een Pietje Precies, en wil graag alles optimaal hebben, vandaar mijn vragen in dit topic

 

De setup die ik in gedachten heb:

Kweektent homebox evolution 2.40x2.40

4x Dimlux extreme 600w 400volt

2500m3 softbox

2500m3 koolstoffilter

Maxicontroller met temp sensor, plant camera en rh sensor

Philips greenpower EL 600w lampen

Cli-mate fancontroller frequentieregelaar

100 liter vat

4 buizen met spoeiers

Pro-top voeding

2x clip ventilator 20cm

Een grote waterdichte aardebak in de tent

2 mabo brandblussers, 1 in de tent en 1 buiten de tent

 

Een optie is, om in plaats van van een tent van 2.40 bij 2.40 een tent van 3x1.50 te nemen, en hier 2x1000 watt Dimlux extreme in te hangen

 

Mijn berekening hierin is als volgt, de greenpower lamp levert op 600w 1120 Micromol. Als ik deze boost naar 690 watt kom ik op 1288 micromol perlamp, dus 5152 in totaal op 5.76 meter

De 1000w lamp is efficiënter, 2.07 umol per watt dus op boost 4968 op 4.5 meter

 

Mij lijkt het verschil in umol verwaarloosbaar, en de 2x 1200 watt met 2evsa's zal zal minder stroom trekken dan 4x690 met 4 evsa's. Stroom is een factor aangezien deze gewoon over de meter gaat, en Ik door mijn hobby's thuis al over de 8000 kw zit

Ook denk ik dat ik met de kleinere tent met 1100 umol per meter nog aan de goede kant van het spectrum zit, echter betwijfel ik dat de 1000w 1.5x1.5 optimaal zal belichten. De 600w voor 1.20 bij 1.20 zal dit waarschijnlijk wat beter doen, en hoeft minder hoog.

 

Welke opstelling zouden jullie kiezen en waarom?

 

-hobbert

Edited by Hobbert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je maar 1 rondje per jaar wilt doen, waarom dan niet de setup halveren, 120x240 tentje met 2x600w dimlux... daar rolt na 10 weken ook wel een dikke K uit vandaan.

Scheelt ook een berg gezeik mocht je ooit gepakt worden als je maar 18 plantjes hebt staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook een optie ja, ik dacht eigenlijk dat gepakt worden met 2 lampen en 18 plantjes een beetje hetzelfde zou zijn als met 4 lampen, als het maar onder de 50 planten bleef? En maakt het nog uit of je gepakt word met 2x1000 of 2x 600 watt? Of ziet justitie dat gewoon als twee lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je hier in de buurt maar onder de 20 planten blijft valt t wel mee, ga je daar overheen loop je kans dat je je huis kwijtraakt of 3 maanden op slot gaat.

Denk niet dat het justitie wat scheelt of je 2 600 of 1000's hebt hangen.. aantal planten is het belangrijkste voor de strafeis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor Gorilla tent van 240 cm hoogte gaan mits budget toelaatbaar. 4 x 90 liter of meer ..monster scrogg , 2 x 1000 boost..minimaal gezeik..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Azarias.

 

Ik had die tenten gezien, en die zijn idd 40 cm hoger maar op die manier kan ik mijn softbox nIet meer op de tent zetten, en moet de afzuiging dus in een paar bochten en dat was eigenlijk de reden dat ik die optie had laten vallen.

 

Of zou ik die hoogte absoluut nodig gaan hebben met 2 x 1000?

 

Is er trouwens iemand die de actieve afzuiging hiervan gebruikt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2500M3 afzuiger is een beetje te veel van het goede.

2000M3 afzuiger en filter is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat het altijd beter was om wat overcapaciteit te hebbe?

 

Ik kan de box met de climate instellen dat hij niet boven de 80 procent komt, en dan zou de 2500m3 max 2000m3 afzuigen toch?

 

Het verschil in prijs is verwaarloosbaar, of is er een andere reden die ik over het hoofd zie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem ligt meer bij de filter. Als je daar te weinig lucht doorheen trekt gaat hij geur lekken.

Ik zou voor een 2000M3 filter gaan,afzuiger kan je idd dimmen.

En dan een actieve inblaaa van 500 of 750M3 erbij voor een betere luchtverdeling

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, een iets kleinere afzuiging word het dan ja, want als de lichten uit zijn wil ik hem zo stil mogelijk laten draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks growwiththeflow!

 

Ik heb er ook zin in.

 

Kan iemand advies geven over welke optie beter zou zijn, de 2.40x 1.20 met 4x600 of de 3.00 x 1.50 met 2x1000

 

In termen van het onder controle houden van het klimaat en opbrengst?

 

Alvast bedankt!

Edited by Hobbert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen Gorilla 270x150x240 , 2 x 1000 boost, genoeg afzuig dus altijd overcap., goede klimaatcontroller, 4 planten met zoveel mogelijk aarde , heel veel aandacht ,liefde, verzorging geven kan wonderen verrichten. Over je afzuiging er is tegenwoordig genoeg op de markt om in een tent te plaatsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had die tenten gezien ja, zijn iets hoger en een stuk dikker.

 

nog kleiner als de 3x1.50 echter, ga ik dan met bijna 1250 umol per meter niet iets te ver?

 

Hoe lang zou ik moeten voorgroeien met vier plantjes, en gaat de opbrengst niet drastisch achteruit met 4 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook twijfel ik over de climate fancontroller.

 

Ik had zelf de aux/fanbox van Dimlux in gedachten, en deze de met de maxicontroller de ventilatie laten regelen. Dit kan volgens de gebruiksaanwijzing op temperatuur, tijdstip en luchtvochtigheid waar de climate alleen temperatuurgestuurd is.

 

Mijn verkooppunt verteld mij echter dat de climate superieur is aan de fan/aux box omdat deze het aantal hz verlaagt en hiermee bromvrij is, en veel verder kan dimmen. Dimlux reageert niet op mail, en er is nergens uitgebreide info te vinden over de fan/aux box.

 

Mij lijkt het makkelijker om alles met 1 kastje (de maxicontroller) te regelen, maar volgens de shop is de climate echt een stuk beter (en ongeveer 120 euro duurder )

 

Iemand ervaring met de fan/aux box van Dimlux?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...