Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jurze

Mars Hydro 2 Vraagje

Recommended Posts

Waarom zou je ze er dichter op willen hangen? Het ontwerp van die lampen dwingt je gewoon om ze er op flinke afstand boven te hangen. Anders heb je gewoon geen goede lichtverdeling. Plus dat dat paarse licht enorm snel oversturing van de fotosynthese geeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha aha, nou ik heb vandaag wat kweekverslagen gelezen en zag daar dat mensen met dezelfde lamp hem er veeeel dichter op hebben zitten.

En ze kregen mooie grote planten. Maar als ik ze er zo dicht op zet worden mijn blaadjes gebleekt.

Maar dan laat ik hem gewoon zo hangen als ie hangt met beide standen aan :)

 

Nog even een vraagje over mijn afzuiging trouwens. Is het normaal dat ik bij het koolstoffilter geen aanzuiging voel?

Uit de buis die mijn tent uit komt voel ik ook maar een heel klein beetje lucht komen. Ik zag dat sommige mensen hun filter ook andersom gebruiken.

Dus fan -> buis en dan uitblazen via het filter. Is het de moeite waard om dit te proberen?

 

Heb een garden high pro buisfan 200m3/uur en een canlite filter (weet even niet wat de m3 daarvan is, heb het als set gekocht en dat doosje heb ik niet meer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die 200m3/uur fan nog wat gedimd hebt dan zul je daar wel niet veel van voelen nee. Hou er anders een A4tje naast. Die zal er toch wel tegenaan gezogen worden.

 

Als je temperatuur en luchtvochtigheid maar in order blijft dan zal het wel voldoende zijn. Als je niet (voldoende) afzuigt dan lopen die heel rap op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hem niet gedimd, voel wel een luchtstroom als ik met mijn hand in het buisje ga.

De luchtvochtigheid blijft aan de lage kant. Kan hem met moeite rond de 40% houden.

Echter denk ik dat mijn thermo hygro meter niet goed werkt. De temperatuur (met afdakje) staat altijd rond de 30, en in mijn woonkamer geeft ie aan dat het 26 graden is. Het zou hier echter 21 a 22 graden moeten zijn.. Vandaag komt er een nieuwe binnen dus eens kijken wat die aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucht moet ook wel hard blazen eer je het voelt met je hand, met beetje rook kun je prima zien hoe hard het 'trekt'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook word er prima naar toe gezogen, bedankt voor de tip!

Nieuwe thermo/hygro meter is binnen, LV standaard rond de 50% en temp 27 a 28 graden.

Ik merk trouwens dat als ik mijn fan aan heb staan voor luchtcirculatie, de temperatuur in de tent oploopt?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook een Mars II 400 en draai tijdens groei enkel het "groei"-circuit, tijdens bloei draai ik beide. Met mooie resultaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...