Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jwz104

Arduino Dimmer Afzuiging

Recommended Posts

Ik wil graag mijn eerste kweekkasje gaan bouwen en deze volledig automatiseren.

Ik heb bijna alles uitgedacht maar heb 1 ding wat ik niet weet.

 

Ik heb heel weinig verstand van elektriciteit en wil graag een afzuiger dimmen met mijn arduino.

Zou dit kunnen met deze module?

https://www.tindie.com/products/bugrovs2012/ac-dimmer-module-controller-board-arduino/

Als deze niet goed is heeft iemand anders een linkje?

 

En waar moet ik om denken als ik niet wil dat mijn afzuiging gaat brommen?

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als dit klaar is kan ik beginnen met het programmeren en bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Misschien offtopic maar ik ben erg benieuwd wat je allemaal regelt met je arduino.

Heb er zelf een rondslingeren die nu niets doet.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar moet ik om denken als ik niet wil dat mijn afzuiging gaat brommen?

Dat je geen triac gebruikt, zoals bijvoorbeeld die waar je naar linkt. Is dus niet geschikt. Een variac kan wel geschikt zijn maar lijkt me sterk dat je die als arduino module kan kopen. Verschilt ook weer per afzuiger. In het ideal geval zou die een aansluiting voor externe dimming hebben. Ik heb dezelfde wens maar nog niet genoeg in verdiept. Verkeerd manier kan gevaarlijk zijn en de motor slopen. Ik overweeg of mijn ruck (4 standen op basis van thermostaat) open te maken, of met een step motor en een rubber vingerhoedje de thermostaatknop op de ventilator te besturen. Die is moeilijk bereikbaar dus zou sowieso geen overbodige luxe zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een pwm fan dimmer gemaakt met Arduino. Voor fans met een EC motor is dat een prima optie. Absoluut geen brom. Staat in mijn Arduino knutsel thread wel ergens een foto van een prototype.

 

Ik heb ook een 4-standen buisfan open gemaakt. Dan kun je met relais de standen kiezen. Ding maakte me alleen teveel herrie.

 

Heb ook nog een variac voor een kleine softbox op de led tent en daar wil ik eigenlijk nog een keer een servo of stappen motor op zetten. Aan de andere kant het lukt daar zonder controller ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar koop je die Lemmens softboxen eigenlik? Staat daar dan bij of het een TAC is of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...