Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blowmonkey

delta9 -> delta8 thc

Recommended Posts

kijk jongens. ik maak er absoluut geen problemen van dat hij iets zegt van dat zuig je uit je duim. ikzelf zeg juist ook vaak zulke dingen ik vind dat wel grappig. daarom zeg ik ook ik zuig nooit wat uit duimen. wat ik wel erg vind is dat hij zegt dat je van delta 9 geen delta 8 kan maken. ik wil niet zeggen dat de delta9 echt veranderd in de delta 8 maar waar normaal delta 90 zou zijn komt dan delta8. en dat is zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waar blijft de feitelijke informatie dan.die moet dan toch makkelijk te delen zijn met ons?

Dus pro?laat eens wat meer weten, vind het allemaal heel interessant, maar weet nu niet meer hoe of wat.

De hele discussie lijkt nu te gaan over wie wie beledigd heeft, maar ik zou zo graag wat info zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil niet zeggen dat de delta9 echt veranderd in de delta 8 maar waar normaal delta 90 zou zijn komt dan delta8. en dat is zo.

Je wilt niet zeggen dat het zo is maar het is zo? :verrygood

 

THC betekent eigenlijk delta 9 tetrahydrocannabinol. atomen naam delta 9, er zijn manieren om van delta 9, delta 8 te maken waardoor je het perentage CBN en CBD heel erg versterkt en daar door van wiet kan hallucineren.

 

Je beweerde dit, wat dus niet klopt. Delta 8 thc wordt inderdaad gevormd door isomerization, maar het leuke is dat ze pharmacologisch gezien precies hetzelfde doen; ze hebben precies dezelfde sterkte en psychoactiviteit, etc etc en daarom verwijst "THC" ook gewoon naar de THC-8 en de THC-9. Isomerization vindt plaats in de plant zelf, je kan er zelf niet veel aan doen. Daarom ook posten dat "er manieren zijn om de THC-8 in THC-9 te veranderen" en dan posten dat dit proces "isomerization" is slaat nergens op. Het isomerization proces dat mensen vaak toepassen is hetgene dat ik in deze thread al heb gelinked.

 

Conclusie: Als men het heeft over "THC" verwijst men naar Delta-8 en -9 THC. CBN is een oxidatie product van THC en is 5 tot 10x minder potent als "THC" (versterkt bepaalde aspecten aan de high; e.g. duizeligheid, iets meer "couchlock", met veel CBN kan je wachten op de "piek" die nooit komt en je slaperig achter laat, etc), CBD zit al in de plant zelf maar kan ook een degradatie product van THC zijn (versterkt vooral het physieke gedeelte van de high; e.g. "couchlock", "body-high", etc). CBD en CBN doen niet veel aan de psychedelische aspecten van de high, dat is toch echt de THC.

 

Om het helemaal ff leuk te maken, het volgende;

70% dikke witte wazige trich's,

10% transparant kleurige trich's en

20% amber kleurige trich's.

..kan geheel liggen aan de soort plant. Verschillende planten hebben verschillende harsvorming door de verschillende percentages aan cannabinoiden, dit staat dus niet vast voor alle verschillende strains.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry vriend want ik heb alleen de eerste regel van je bericht gelezen want daar ga je de mist in. ik zei delta 9 veranderd niet in delta 8 maar waar zich normaal delta 9 zou vormen vormt zich dan delta8

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry vriend want ik heb alleen de eerste regel van je bericht gelezen want daar ga je de mist in. ik zei delta 9 veranderd niet in delta 8 maar waar zich normaal delta 9 zou vormen vormt zich dan delta8

Muggezifter, geef gewoon eens een keer je bron prijs zodat andere daar ook de info kunnen lezen.

 

Schijnbaar niet mogelijk.

Zeker toch fout gelezen of ooit ergens horen vallen en voor waar aangenomen :| :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zei delta 9 veranderd niet in delta 8 maar waar zich normaal delta 9 zou vormen vormt zich dan delta8

Uhu.. Wat je beweerde was het volgende.. IK HERHAAL VOOR DE 5E KEER (!);

THC betekent eigenlijk delta 9 tetrahydrocannabinol. atomen naam delta 9, er zijn manieren om van delta 9, delta 8 te maken waardoor je het perentage CBN en CBD heel erg versterkt en daar door van wiet kan hallucineren.

 

HOE, in vredesnaam, versterk je de percentages CBN en CBD door isomerization waarbij; waar normaal Delta-9-THC zich zou vormen, zich Delta-8-THC vormt..? EN, jij beweert dat dit een hogere hallucinogene werking heeft als "normaal", wat dus ABSOLUUT NIET klopt, want Delta-9/8-THC zelf zorgt voor die hallucinogene werking..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De isomerisatie van delta 9 thc naar delta 8 thc , is geen oxidatie reactie - De vorming van CBN en CBD zijn wel oxidatiereacties . De oxidatie reacties hebben echt invloed van betekenis op het effect van de wiet , het isomerisatie proces heeft dat maar heel erg weinig . Daarom ook is het niet nodig/overbodig om onderscheid te maken tussen die delta 9 en delta 8 THC.

 

De vorming van CBN en CBD daar kunnen we zelf wel wat aan doen door vroeger of later te oogsten . Onder invloed van licht vormt zich meer CBN en CBD ,de mate waarin is voornamelijk afhankelijk van de duur van dit proces.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef nooit mijn bronnen prijs maar eh wie me niet geloofd denk je dat ik nu wakker lig??

 

ik heb veel kwekende kennissen en vele daar van doen expertimentjes en ik heb zelf dingen gezien en gerookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geef nooit mijn bronnen prijs maar eh wie me niet geloofd denk je dat ik nu wakker lig??

 

ik heb veel kwekende kennissen en vele daar van doen expertimentjes en ik heb zelf dingen gezien en gerookt.

Dat slaat wel werkelijk nergens op.

 

En dan wil je het hier als waarheid neerzetten.

Voel je je aangevallen als ze om bevestiging vragen.

Zeker in een trip blijven hangen :| dan zie je ook vanalles :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ben ik toch benieuwd hoe je nu in "kweektaal" , dit om kan zetten .

ik bedoel , wat kan ik nu aan mijn planten doen om verandering te krijgen aan het THC / CBN / CBD percentage, laten we daar verder over gaan.

 

hoe kan je nu meer delta8 krijgen ipv delta 9, of is dit niet mogelijk?

 

wat voor experimenten zijn er al gedaan dan?

 

groet fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk denk ik niet dat je via een bepaalde kweekmethode de verhouding van die stoffen veel kan wijzigen in een bepaalde soort. Ik denk eerder aan plantenveredeling waarbij nieuwe soorten met andere verhoudingen kunnen worden bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat het geval was, hadden we geen verschillende soorten wiet met verschillende percentages aan werkende stoffen, want dan konden we zelf maar ff lekker snel uitmaken wat er in ons wietje zou gebeuren.. Qua oogsttijd kan je het zelf een beetje bepalen, maar das geheel een natuurlijk proces.. De verschillende percentages ligt geheel aan de genetica van de plant, het is erfelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En veel harsen op de plant zegt ook nog weinig over de hoeveelheid THC die er in zit. Dus met het blote oog valt er weinig te bepalen denk ik ,alleen grof .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je niet volledig volgen, ik maak er het volgende uit op. Je zegt dat dat je aan de hand van het oogsttijdstip de verhouding werkende stoffen ongeveer kan bepalen. Dat is juist volgens mij. Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat als je je wiet iets vroeger oogst eerder highe wiet krijgt, iets later eerder stonede wiet. Maar ik denk dat de high-of stonedheids factor eerder afhankelijk is van de soort en dat je dus de verhouding van werkende stoffen kan wijzigen over de soorten heen, maar minder binnen 1 soort door kweekprocedure aan te passen. Met behulp van veredeling kan men hele nieuwe soorten ontwikkelen en wordt er meestal gestreefd naar een bepaald kenmerk. Ik denk eerder op populatieniveau terwijl jij eerder -denk ik- op individu-niveau bezig bent. Kan je me volgen, kben een beetje zat :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soo flink gedisst hier! haha :)

Ik vind terrecht wanneer mensen kritiek geven, maar soms is het misschien net te. Maar wel heel toftof dat mensen er zo erg in verdiept zijn.

Succes verder.

peace out :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wel duidelijk is , is de afbraak/oxidatie van THC die plaatsvind naarmate de tijd verloopt ,onder in vloed van licht met name . Hiedoor veranderd de werking van de wiet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...