Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

beginner 123

Plant Spoelen

Recommended Posts

Dag forum vrienden.

 

Ik heb sinds vorige week mijn eerste plantje staan. Het is een auto maria 2 van paradise steeds. Ik kweek ze op in grond van dcm voor groenten en kruiden. Nu is het plantje nog klein en ziet het er super gezond uit. Indien nodig zou ik het plantje wat kippen paarden en koeienmest geven van dcm als dat nodig zou zijn. Het zijn kogels dus denk gewoon wat oplossen in water en bij het plantje gieten. Van deze producten is alles bio.Nu vraag ik mij af als alles bio is of je de plant dan nog moet spoelen? Of is dit enkel voor speciale voeding?

 

Met vriendelijke groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien nodig zou ik het plantje wat kippen paarden en koeienmest geven van dcm als dat nodig zou zijn. Het zijn kogels dus denk gewoon wat oplossen in water en bij het plantje gieten. Van deze producten is alles bio.Nu vraag ik mij af als alles bio is of je de plant dan nog moet spoelen? Of is dit enkel voor speciale voeding?

 

Geschikt voor consumptie door de mens nadien die mest en niet vergeven van metalen en de rest?

Dat er bio op staat zegt helemaal niks, enne bio is helemaal niet veilig mocht je dat denken als je zomaar wat 'bio' voeding aan je planten geeft.

 

Kogels oplossen in water?

Informeer je goed want lijkt mij dat je ze in de toplaag drukt en dan gewoon water geven, in water oplossen geeft mogelijk EC spike.

 

Spoelen is niets meer en minder dan de laatste 10 dagen ongeveer alleen maar water geven, ga niet overvloedig water geven aan het einde vd bloei om zgn de zouten uit de plant te spoelen want dat neemt je plant (en navenand de oogst) je niet in dank af, spoelen is een hydro ding.

 

Op internet kom je genoeg tegen dat spoelen met 3x de potinhoud bij aarde goed zou zijn, ja om je plant zwaar te stressen en de aarde in een heel belangrijke periode zwaar te verarmen me het UITSPOELEN ipv spoelen wat je dan doet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...