Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

Onderste Blad Word Geel/lichtgroen

Recommended Posts

Goedenavond mede liefhebbers.

 

Ik heb wat zaailingen staan onder een t-neon setje van 2 x55 watt.

 

Nu heb ik een vraagje duidt dit op voeding tekort of is dit wat anders ?

De zaailingen zijn waar het blad van verkleurt is op 5-7-2016 boven de grond uitgekomen en staan dus nu 2 weken.

Ze staan in de lightmix van plagron en hebben de eerste week wortel stimulator meegekregen ook van plagron en hebben nu een 50/100 ml water gekregen met een halve dosis groei voeding erin.

wat ik niet snap is als het voedingstekort hoe kan dit dan aangezien de lightmix voor 2 weken meststoffen bij zich heeft.

 

ik wil deze 2 een special queen en de shining silver haze gaan opkweken als moeders om daar straks zelf stekken van te maken maar hoe ga ik dit nou soepel laten verlopen en deze mooi groen te houden.

 

er staan nog 5 andere special queens in maar deze worden drek verkast naar de bonanza kast.

 

wat is er aan de hand met deze dames ?

 

gallery_27529_15909_2178786.jpg

gallery_27529_15909_556755.jpg

 

dit zijn de 2 waar het blad onderaan begint te vergelen.

 

dit zijn de andere 5 ze zien er allemaal hetzelfde uit en blijven tot nu toe nog mooi groen.

deze zullen waarschijnlijk volgende week ook overgepot worden naar 11 liters en deze komen dan uiteindelijk onder een 600 watt scrog te staan.

iemand ook tips vanaf wanneer ik deze al kan toppen ? wat het beste uiteindelijk is ?

 

gallery_27529_15909_583870.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent niet de eerste:

 

Je zoektocht naar de term geel blad gaf 707 resultaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed antwoord over je bladprobleem kan ik je niet geven. Waarschijnlijk te veel of te weinig water, een pH probleem of iets dergelijks. Misschien is er iemand die dit beter kan beantwoorden, want zelf heb ik dit ook vaker gehad.

 

Toppen doe je volgens mij na de vijfde internode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.

De plantjes zien er mooi uit, slechts het onderste blad, nou die kun je missen tzt.

niet extra gaan voeden dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent niet de eerste:

 

Je zoektocht naar de term geel blad gaf 707 resultaten

 

en dan moet ik die 707 met allen verschillende beschrijvingen door gaan lezen ?

elke situatie is toch weer anders of komt elk geel blad soort door een en hetzelfde ding ?

dacht dat dit een forum was waar je vragen kon/mocht stellen en hier dan een redelijk antwoord op kon verwachten en niet dat er een zoekmachine is.

 

@aquar water krijgen ze niet echt veel naar mijn mening en de ph van mijn kraanwater ligt gewoon goed. thnx

 

@groenvingers de planten zelf zien er goed uit idd en ik kijk het gewoon aan zal ze nu gewoon wat water gaan geven zonder groeivoeding.

 

bedankt voor je reactie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen tekort, probleem met water geven..

Denk te weinig (alleen bovenlaag vochtig makend) en onderin de pot kurkdroog?

Dat blad valt toch wel af idd maar is nu wel een indicator die je mooi kunt gebruiken:

volgende keer weet je precies wat er aan de hand is en hoef je geen topic te openen (wat dan nr 800 zal zijn denk ik :dribble: )

 

Ze lusten best een slokje met de warme dagen, voeding hebben ze nog niet echt veel nodig en beter wat minder zolang de temperatuur nog aan de hoge kant is door weer buiten :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

en dan moet ik die 707 met allen verschillende beschrijvingen door gaan lezen ?

 

elke situatie is toch weer anders of komt elk geel blad soort door een en hetzelfde ding ?

 

 

Als je er een paar doorleest vind je waarschijnlijk het antwoord.

er zijn geen 707 verschillende redenen voor.

en het is handig voor de toekomst om er alvast een paar meer te kennen dan alleen de oorzaak van je eigen actuele probleempje.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild thnx maar de temp is het probleem niet echt het word niet warmer als 28 graden.

ik geef ze van bovenaf water maar kan ook eventueel wel een plasje water vanonder geven.

 

@FoT

het is niet mijn eerste kweek hoor heb al een aantal keer gekweekt maar dan met stekken wat toch allemaal wat minder moeizaam ging. dit gaat ook wel goed en ik denk dat ik deze vraag meer stelde als gemakszucht (ipv een aantal topics door te lezen).

 

zal voortaan eerst de zm raadplegen haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doel ook niet zo zeer op de temperatuur met de lampen aan, eerder met de lampen uit dat deze (bij mij dan) ruim boven de 21C zit en de afkoeling maar langzaam gaat nadat de lampen afslaan.

 

Sowieso slimmer om ze vanaf begin water van onder te geven, stimuleert wortelgroei naar waar water binnen komt en jij zsm die penwortel en uitlopers wilt hebben zodat bouwen boven de grond kan beginnen :book:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...