Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pope

2 x Santa Maria uit zaad

Recommended Posts

'k Was vastbesloten om het zo goedkoop mogelijk te doen.

En het ziet er voor zover voorwaar niet slecht uit, mijn gedacht :angry:

 

opstelling:

Hok van 70*70*160: recuperatiemateriaal (kostprijs: 0 €).

Natriumlamp 250 watt: geruild voor een CDRom-drive met een collega. :no (kostprijs: 40 €).

Dik aluminiumfolie: recuperatie verpakkingsmateriaal (kostprijs: 0 €).

Beveiligde stekkerdoos: wederdienst van Technische Dienst op het werk (kostprijs: 0 €).

Tijdschakelaar (kostprijs: 17 €).

 

Zaad: Santa Maria (gewonnen op No Mercy - site :| ).

Goede zaaigrond van de boerenbond (kostprijs: 5 €).

2 Plastiek potten van 4 liter (kostprijs: 3 €).

Voeding:

Bloedmeel (kostprijs: 5 €).

PK13/14 (kostprijs: 9€).

 

Alles samen (zonder verbruik): 79 €uro.

 

Aangezien ik maar 2 plantjes kweek heb ik géén afzuiging geplaatst.

Het hok is geïsoleerd met glaswol (restjes van op zolder :) ) waardoor het de warmte wel redelijk vasthoudt (kiertjes zijn voorzien). Temperatuur blijft tussen 17° & 28°.

 

Jullie worden via Hallelujah op de hoogte gehouden van mijn experiment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen female zaad , die heeft cees nooit in vrouwelijke versie gemaakt voor zover ik weet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's toegevoegd: grootste net getopt.

 

Pope's Indoor :)

 

Ps.: Knier Zwellever blijft, net als Joop Klepzeiker trouwens, een culturele aanwinst, mijn gedacht :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er mooi uit...ook typisch santa-maria met die grote bladeren...

 

wel zou ik onderop wat zijtakken wegsnijden....dan worden de toppen wat dikker, en onderop komt na een tijdje toch amper nog licht.

 

die flessen voeding zou ik ook niet onder de lamp laten staan als ik jou was :|

Edited by waterpijp73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zien er mooi uit...ook typisch santa-maria met die grote bladeren...

Wel zou ik onderop wat zijtakken wegsnijden....dan worden de toppen wat dikker, en onderop komt na een tijdje toch amper nog licht.

Morgen eerste werk.

die flessen voeding zou ik ook niet onder de lamp laten staan als ik jou was  :)

Heb dit gedaan om géén al te koud water te moeten geven.

 

Staan sinds de 26ste op 12/12. 'k Hoop algauw de eerste tekenen van bloei te zien :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang staan ze nu in totaal ? Reken op 2.5 week vanaf de 26 e , dan zal de bloei te zien zijn. Een zaailing heeft wat tijd nodig om volwassen te worden vandaar dat de omzetting naar bloei langer kan duren als bij stekken. Hebben je zaadplanten al 2 maanden of langer in de groei gestaan dan zijn ze al volwassen en zullen ze wel snel in de bloei gaan ,na omschakeling naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan staan ze op 10 januari ongeveer wel zichtbaar in de bloei verwacht ik , als het mannetjes zijn nog eerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een zaailing heeft wat tijd nodig om volwassen te worden vandaar dat de omzetting naar bloei langer kan duren als bij stekken.  Hebben je zaadplanten  al 2 maanden of langer in de groei gestaan  dan zijn ze al volwassen en zullen ze wel snel in de bloei gaan ,na omschakeling naar 12/12.

Dit merk ik nu ook bij m'n eerste kweek uit zaad (PP's). Weet je ook of de totale bloeitijd langer wordt of halen ze die achterstand in?

 

Volgende keer schakel ik wel eerder om naar 12/12, want ondanks toppen en buigen, groeien ze bijna de lampen in en hoger kan ik ze niet hangen. De hoogste toppen zijn 75 cm en de afstand tot de lamp (600W met adjust-a-wing) is zo'n 25 cm. Gelukkig zijn ze nu (na bijna 4 weken op 12/12) eindelijk gestopt met groeien en zie ik nog geen verbrandingsverschijnselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze maar 75 cm hoog geworden ?? Met groeiperiode had ik PP (voornamelijk sativa) langer verwacht! Mijne zijn gelijk op 12/12 gestart en zijn ook zo rond de 75 cm hoog . Toen ik een tijd geleden een sativa achtig ras 2 weken liet voorgroeien werden ze uiteindelijk 150 -160 hoog.

 

Volgens mij moet je in ieder geval een week extra rekenen voor de tijd dat ze op 12/12 staan . Misschien dat ze het nog gedeeltelijk inhalen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb foto's bijgeplaatst. Kunnen jullie eens naar de laatste foto kijken (en de rest ook, natuurlijk :| ). Ik vrees dat daar iets verontrustwekkend te zien is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de laatste foto bekijkt van de reeks van 1 januari lijkt er mij al een mannetje bij te zijn...

 

greetzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je de laatste foto bekijkt van de reeks van 1 januari lijkt er mij al een mannetje bij te zijn...

 

Volgens mij ook, 'k heb er nog een foto bijgeplaatst (laatste 2 van 1 januari).

Nog mensen van overtuigd dat dit een vent is? Dan haal ik hem er direkt uit!

Edited by pope

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die op de één na laatste foto is zeker weten een man. Maar hij produceert nu nog geen stuifmeel en je kan 'm nog wel ff laten staan als studie-object.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn ze maar 75 cm hoog geworden ??  Met groeiperiode had ik PP (voornamelijk sativa)  langer verwacht!  Mijne zijn gelijk op 12/12 gestart en zijn ook zo rond de 75 cm hoog . Toen ik een tijd geleden een sativa achtig ras 2 weken liet voorgroeien werden ze uiteindelijk 150 -160 hoog.

Ja, maar wel 75 cm na toppen en buigen. Als ik dat niet had gedaan waren ze zeker ruim een meter geworden.

 

Elk ras reageert toch weer heel anders blijkbaar. Ook binnen hetzelfde ras trouwens. Ik heb 5 plantjes uit gefeminiseerde PP-zaadjes, die zijn 75 cm hoog geworden. Daarnaast 3 plantjes van regulier PP-zaad van dezelfde leverancier (Dutch Passion) en die zijn een stuk lager, hebben veel kortere internodes, veel meer blad en vertoonden veel eerder bloeiverschijnselen. De omstandigheden waren verder 100% gelijk. Rara.....

 

Blijkbaar plakken ze er gewoon maar een PP-stickertje op als ze geen PP's op voorraad hebben, maar er toch een klant naar vraagt. Hetzelfde wat vaak in de coffeeshop gebeurt. De meeste growshops hebben maar 2 of 3 soorten stekken, terwijl een coffeeshop zogenaamd 20 soorten wiet heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook als je stekken koopt is het maar afwachten of ze wel zijn wat hun zeggen .

Maar voor zaden van hetzelfde ras geldt dat ze allemaal verschillend kunnen ontwikkelen, zelfs als ze van dezelfde moeder plant komen. Dus Ondanks de verschillen denk ik dat jouw zaden wel echt allemaal pp's kunnen zijn . Stekken hebben het voordeel dat ze allemaal van dezelfde moeder komen,en dus één en dezelfde plant zijn zonder grote verschillen.

 

Om echt goede stekken te maken moet je in feite zo veel mogelijk zaailingen laten opgroeien om de beste ervan te stekken . En het liefst ook nog van een 100 % vrouwlijke plant ,die niet reageert op licht/stress met het aanmaken van mannelijke bloemen.

 

Sommige zaadproducenten geven een percentage van stabiliteit op voor elk ras dat ze verkopen ,of ze de waarheid vertellen is weer een ander verhaal . Er kan worden geselecteerd op planten die zoveel mogelijk hetzelfde opgroeien en dezelfde lengte krijgen . Sommige rassen laten grote onderlinge verschillen zien ,andere weer minder . Dit onder andere verklaard dat sommige rassen ook terecht veel duurder zijn, en dan heb ik het dus niet over producenten die de boel naaien. Het kan jaren duren voor een ras de gewenste eigenschappen bezit .

 

Pfoe , alweer een aardig stukje tekst , maar daarmee vertel ik maar een klein deel van water over de hele genetica enzo te vertellen valt , dingen waar ik nog geen weet van heb . Er zijn ook niet veel mensen bezig met het veredelen van Cannabis, tís ook weer een vak apart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nog geen witte haren eigenlijk , alleen van die groene . Je hebt het mannetje al ondekt ,dus dit zal vrijwel zeker een vrouwtje zijn omdat die een stuk later in de bloei gaan .

 

Dat mannetje op de foto was duidelijk geen herma , en ik verwacht dat het vrouwtje ook geen herma verschijselen zal vertonen als ze normaal behandeld wordt (dus goed in het 'volledige' duister heel de nacht).

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...