Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NVRBRKN

Klimaatregeling In Kast

Recommended Posts

Nou weet ik niet zeker of het de bedoeling is om te reageren op mijn bestaande topic betreffende mijn kweekkast, of om een nieuw topic te maken. Heb gekozen voor een nieuw topic; mocht dit niet juist zijn - excuses.

 

Ik heb nog wat vragen vwb klimaatregeling in een kast van 1 x 1 x 2.

 

Als ik een 400 Watt lamp heb, is een 400m3 afzuiging voldoende om de temperatuur rond de 26 graden te houden? Draait deze dan op vol vermogen of kan hij dan lager?

Ook wil ik dat de afzuiging tijdens de nacht cyclus op de laagste stand draait, om vervolgens door middel van de budget kachel de temperatuur boven de 21 graden te houden.

Kan de afzuiger dus lager draaien in de nacht, gemiddeld overdag en op vol vermogen als de temperatuur boven de 26 graden komt?

Ik begrijp dat de kachel aanslaat als hij detecteert dat de temperatuur onder een bepaalde waarde komt te liggen, maar wanneer schakelt deze dan weer uit?

 

Excuses voor de vele vragen, maar ik wil het graag duidelijk hebben voordat ik zo'n grote investering maak.

 

Bij voorbaat dank & met vriendelijke groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Je kan een afzuiger kopen met ingebouwde thermostaat of een losse kopen. Ik heb er 1 met ingebouwde thermostaat (G-tools) en die bevalt prima.

Hierop kan je instellen hoe hard de thermostaat 'standaard' moet draaien. Bijv. 30%. Dit is dus ook de stand 's nachts. Als de temperatuur in je tent te hoog wordt gaat hij vanzelf op 100% blazen totdat de gewenste temperatuur weer bereikt is.

 

Jouw oplossing met een goedkope kachel voor 's nachts werkt prima met een plug in thermostaat (zie link). Kacheltje slaat dan gewoon aan als het te koud wordt. Als de temp weer bereikt is slaat hij af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor uw antwoord! Wat is de inhoud van uw kweekkast en welke afzuiger heeft u daarbij?

 

Met vriendelijke groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor uw antwoord! Wat is de inhoud van uw kweekkast en welke afzuiger heeft u daarbij?

 

Met vriendelijke groet

 

Hoi,

Ik (die geen u is ;) ) heb een tent van 2 kuub (1x1x2) en heb een setje met een ventilator van 400m3 en een filter van 480m3.

De ventilator draait standaard op 30% maar hij gaat regelmatig naar 100% omdat het anders te warm wordt. Tot nog toe lijkt deze setup goed te werken.

Inmiddels overweeg ik om na deze kweek een iets grotere tent te kopen en denk dat ik dan misschien ook een andere afzuiger nodig heb. M.a.w. misschien is deze setup niet de beste keuze geweest en had ik direct een iets krachtigere ventilator moeten kopen.

 

Let wel, ik ben slechts een amateur die net komt kijken en ook maar wat zit aan te rommelen.

 

Grtz Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter geen buisafzuigert kopen om hem op 100% te laten draaien. Je wilt je buren ook nog wat nachtrust gunnen.

 

Geef wat meer uit en pak een box met wat overcapaciteit, dan draaien ze lekker en wie weet heb je het nodig op de warme dagen...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, ik heb dan toch besloten om te gaan voor een softbox van 500m3. Dit is dus stiller, aangezien ik hem op lager vermogen kan laten draaien. Ook handig dus op warme dagen voor extra power. Bedankt voor de tips!

 

Hiervoor heb ik echter wel nog een fan controller nodig.

 

Ik zat te denken aan de DV-11 6A / 1350W:

 

http://www.greensell.nl/a-41304197/fan-controllers-van-davin/fan-controller-dv-11-max-6amp-1350watt/#description

 

Is dit een goede keuze of weten jullie nog een goedkopere/betere?

Ook vroeg ik me af of de controller dan IN de kast moet. Ik dacht dat het een NO-NO was om elektrische componenten in de kast te hebben hangen?

 

Met vriendelijke groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik zat te denken aan de DV-11 6A / 1350W:

 

http://www.greensell.nl/a-41304197/fan-controllers-van-davin/fan-controller-dv-11-max-6amp-1350watt/#description

 

Is dit een goede keuze of weten jullie nog een goedkopere/betere?

 

Een duurdere/betere Ken ik er Wel een paar opnoemen maar goedkoper en beter niet.

Zelf heb ik een climate frequentie controller en een s-vent trafe controller en ben er beide zeer tevreden over.

Als je het goedkoper wilt moet je een variac nemen die is wel enkel simpel dus geen luxe met temperatuur regeling maar met het handje harder of zachter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...