Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Murdoch

Soler En Palau Td Silent Als Afblaas

Recommended Posts

5 standen schakelaars gebruik ik niet meer. Stand 1 vaak te hard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ook op zoek naar een variac boef, maar die hebben ze niet overal.

 

Blaas jij ook door een inline filter? Moet zeggen dat je op 20 procent dan iets te weinig onderdruk hebt met een 1660 zonder luchtinlaten imo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee gewoon alleen door filter zuigen. Moet zeggen dat ik deze in een 2.40 bij 2.40 tent gebruikt heb. Puur alleen voor onderdruk. Hij trok hem aardig vacuüm. Zelfs op lage stand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja..

 

Dan werkt het allicht, voor een grotere ruimte mwa.

 

Dubbel filteren vind ik wel een must met haze, dan heb je wel iets meer vermogen nodig. Uvonair doet volgens mij geen zak, heb m er tussenuit gehaald.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Wietefras zegt klinkt niet aannemelijk maar het is wel het geval :innocent:

Op standje 1 en dan 60% draait de fan meer richting optimaal dan op standje 2 met 40% waar de motor meer geremd wordt dan op standje 1 en dus meer zal tegen gaan sputteren, lees meer lawaai maken.

 

Dat staat los van 'dimmen' en heeft te maken met de constructie van een buis afzuiger.

 

Als ik mijn 385m3 Sventje op vol laat draaien tov de Maxfan pro op standje 1 en dan zeg 60% is die 385m3 een keer zo stil :search:

Zet ik ze beide aan dan ontstaat er een soort van gelijke toonhoogte en gaat geluid van de 1 in de ander op.

 

Nu kweek ik in tentjes en niet in een kast oid en als ik test of de afzuigers teveel herrie maken dan sta ik niet in de kamer waar de tent staat maar in de deur opening op de overloop waar ik ivm de akoestiek veel meer mee krijg van wat er nu werkelijk aan 'lawaai' geproduceerd wordt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja..

 

Dan werkt het allicht, voor een grotere ruimte mwa.

 

Dubbel filteren vind ik wel een must met haze, dan heb je wel iets meer vermogen nodig. Uvonair doet volgens mij geen zak, heb m er tussenuit gehaald.

 

Mwa. Ruimtes t/m15 m2 gebruik ik 500kuub. T/m 25m2 700 kuub. T/m 35 1000m2

 

Etc etc maar wel zwaar gedimt met een variac/ frequentiecontroler. Wel zitten mijn hokken helemaal dicht, gekit en alles. Alleen de ingang zitten wat kieren.

Dan blaas ik vaak nog het riool in wat ook aardig wat tegendruk geeft. En gebruik eigenlijk altijd softbox. Toch heb ik behoorlijke onderdruk. Dus of je ruimte moet nog een stuk groter zijn dan bovengenoemde of ??

 

Heb hem tot nu toe alleen tijdelijk in een tent gebruikt is dan wel een kleine tent van 2,4 bij 2,4 en zelfs met flappen open trok hij helemaal vacuüm.

Maar denk dat ik hem voortaan ook in mijn hok(ken) ga gebruiken. Of die isomax.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isomax 870 op de laagste stand(290kub) gaf aardig wat meer onderdruk dan deze max fan pro op de laagste stand(333kub). Wellicht doordat ik nu zuig door een filter en blaas door een inline.

 

Precies hetzelfde als bij jou, alles dicht alleen bij de deur wat kieren natuurlijk.

 

Als je de ruimte hebt voor een isomax, zou ik daar altijd voor kiezen..

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke duidelijk. Bedankt voor de tip. Zal ook eerder voor die kiezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 5 standen schakelaar is niet hetzelfde als een variac murdoch

 

als je nog nooit een variac heb gebruikt dan gaat er straks een wereld voor je open

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht....

 

Zowel een variac als deze 5 standenschakelaar zijn trafo gestuurd.

 

Enige verschil met een variac is dat je meer keuze hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...