Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenTomato

Vreemde Geur Uit Afzuiger (Phresh Filter)

Recommended Posts

Beste wf'ers,

 

Gisteren ofzo of een paar dagen geleden, merkte ik dat er een enigzins zoete geur uit de afzuigert kwam.. Ruik het nu niet meer echt, maar er was blijkbaar een duidelijk verschil met de (muffe) lucht van eerst, aangezien ik niet zomaar een constatering doe :P

 

Nu is mijn vraag dus hoe kan dit? Of ligt het gewoon aan mij :P

Heb de slang gisteren nagekeken, kon geen gaatjes of iets vinden, wel een schrampje van wss een bamboestok(of mss ook nie ::$).

Wel heb ik de filter gister een kwartslag gedraait, en mss dat ik daarom niet meer ruik.

Ik snap er iig geen hol van :P

 

Nu is de geur te beschrijven als enigzins zoet, in zo'n mate dat ik het niet erg vond om de lucht te ruiken. Maar niet echt dat ik dacht wooowww wat een wietlucht.

Filter is nieuw btw. En merkte op dat, als het licht net aanging, de zoete geur dan iets meer was. Heel vaag.

 

Hoor het graag wat jullie ervan vinden/denken!

 

Grtz!

 

enbtw combiconnect van zuigert naar filter, sono van zuigert naar buiten.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht vochtigheid aan de hoge kant, dan wil er wel eens wat geur door het filter komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>OH sorry man vergeten te posten/niet aan gedacht..

LV is echt heel laag, rond de 50% a 40%

Nu hangt er wel even geen meter meer (is nat geworden-.-) gaat er vandaag/morgen weer in.

Wel staat er een bak met 10L water in de tent, maar dat is pas sinds 1 of 2 dagen als ik me niet vergis.

Dat kan de LV niet zoveel omhoog brengen denk ik toch?

 

Btw is het niet zo dat als je een lek hebt, je hele huis gelijk meurt als de vagizus? Bij buitenplanten namelijk(veel ervaring) ruik ik ze al vanaf 100meter afstand als de wind goed staat :P

Ow het het is iets van begin week5bloei fso.. :D Grtz!

 

Thanks voor je (snelle)reactie Bosrand!<p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen je dat nou joh? Meer dan 100hits en 1 reactie?

Manman... :lol:

 

thanks he! :D

edit; Ik kwam een (oud) topic tegen, waarin Lostchild sprak over drukval (bij iemand anders die last had van geur o.i.d., al ben ik nog niet 100% overtuigd dat het echt wietlucht is, wel dat de geur anders is dan eerst))Kan dit hier ook aan de hand zijn? Tent + 2500 softbox + 2000kuub Presh..Zolang tent naar binnen bol staat moet je toch goed zitten?

 

Enige andere optie is een (evt. miniscuul) gaatje in de slang. HEb al gekeken maar het is volgensmij onmogelijk om alle (eventuele) gaatje te ontdekken...Nu is de slang vervangen denk ik geen optie, omdat je dan met een echt meur zit toch? Afzuiger moet dan min. 5min uit ...

Heb voor de afzuiger (afz-filter) 2 bochten, 1 vrij scherpe (kon niet anders, bij de afzuiger) en 1tje moderaat en naar beneden(vanaf de filter)

Ik denk zelfs dat als ik het bv. snachts rond 3-4u doe, je nog steeeds met een intense meur zit? fniet? :P

 

Hoor het graag!

mvg, GreenTomato

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik begrepen heb heeft een filter zowel een minimum als maximum airflow. Kom je daaronder of boven kan ie geur doorlaten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is ook iets waar ik aan zat te denken, maar dat is nergens terug te vinden?

Niet op de verpakking, niet bij de fabrikant (website), nergens op internet (zover ik heb kunnen vinden/zoeken)...

Wat is volgens jou (ongeveer) de minimum airflow dan?

 

Wat ik denk is dat ik veel vermogen verlies door een heftige bocht net na de aanzuigkant van de afzuiger..

Kan even niet anders op dit moment, maar volgensmij heb ik daardoor een praktisch vermogen van 1000m3, waar dat theoretisch iets van 1300-1500 zou zijn. Kan dit kloppen?

 

Heb namelijk nu En een Phresh filter in de tent EN een empire filter op de uitlaat, en als ik me neus echt bijna in die filter stop zegmaar (:lol: :P ) Dan ruik ik nogsteeds die geur die ik eerst rook, hetzij wel een stuk minder.

 

Vraag me echt af whatskeburt :P

 

Lijkt me sterk dat allebei die filter niet goed zijn.

Nou hoor ik wel eens mensen over een specifieke geur die uit de afzuiger komt, hoe ruikt die? En veranderd die ook naarmate de bloeifase begint? mvg gt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen je dat nou joh? Meer dan 100hits en 1 reactie?

Manman... :lol:

 

:withstupid: hoe zou dat nou komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, met haze kom je nooit van die aparte geur af als je binnen afblaast.

 

Enige wat helpt is dubbel filteren. Filter -> afzuig -> inline filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo is een Phresh 2000 ook 2000 M3?

KLIK

 

Je hangt een 2500 softbox met wat verlies door bochten aan een 1500M3 filter.. 100% afzuigen?

 

Weten wat je in huis haalt kan je een boel gezoek en problemen schelen.

 

Net zoals goed letten op hoe je eea beste in je setup kwijt kan..teveel bochten dan de filter buiten de tent bijvoorbeeld of op een staander of een verticale constructie of dan toch maar via een te maken flens in 1 van de zijwanden van de tent, zomaar wat dingen die je van te voren had kunnen bedenken denk ik dan.

 

Hoezo stinkt haze altijd wel?

Ik ruik de s5 alleen als de tent open gaat (door de clipfans) en als er iets met de filter aan de hand is, bij mij was doordat de slang niet ondersteunt werd tussen filter en softbox (ik blaas uit via) er een miniem kleine opening onstond op de flens vd softbox waar de slang met een dikke slangklem op vast gemaakt zat .. ene moment rook je wel wat andere niet, verholpen en nu ruik je..

 

niks meer en ik heb s5 begin week 8 en een s5x AMG kruising staan die buiten de tent in 2min een hele verdieping laten meuren

gebruikte filter is een Prima Klima Industrial omdat Phresh niet meer te krijgen is en ik een Can niet kan handlen

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de uitblaas in de verte altijd een beetje ruiken naar versgebakken broodjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, met haze kom je nooit van die aparte geur af als je binnen afblaast.

 

Enige wat helpt is dubbel filteren. Filter -> afzuig -> inline filter

ja wel hoor de ouderwetse zware can filters gebruiken en je hebt nergens meer last van je ruikt echt helemaal niks meer ook geen vers gebakken broodjes :lol: zit namelijk een koolstof bed in van 6,5 cm met zware steenkool, ik geloof dat empire ook een speciale filter daar voor heeft haze killer heet die geloof ik, heeft ook een bed van 6,5 met zware steenkool, nooit de lite filters pakken al die carbon filtertjes hebben allemaal een te dun bed van meetsal tussen de 3 en 4 en te lichte koolstof om het gewicht minder te maken laten allemaal geur door de laatste weken ,maar op de uitblaas een extra filter kan natuurlijk ook. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo is een Phresh 2000 ook 2000 M3?

KLIK

 

Je hangt een 2500 softbox met wat verlies door bochten aan een 1500M3 filter.. 100% afzuigen?

 

Weten wat je in huis haalt kan je een boel gezoek en problemen schelen.

 

Net zoals goed letten op hoe je eea beste in je setup kwijt kan..teveel bochten dan de filter buiten de tent bijvoorbeeld of op een staander of een verticale constructie of dan toch maar via een te maken flens in 1 van de zijwanden van de tent, zomaar wat dingen die je van te voren had kunnen bedenken denk ik dan.

 

Hoezo stinkt haze altijd wel?

Ik ruik de s5 alleen als de tent open gaat (door de clipfans) en als er iets met de filter aan de hand is, bij mij was doordat de slang niet ondersteunt werd tussen filter en softbox (ik blaas uit via) er een miniem kleine opening onstond op de flens vd softbox waar de slang met een dikke slangklem op vast gemaakt zat .. ene moment rook je wel wat andere niet, verholpen en nu ruik je..

 

niks meer en ik heb s5 begin week 8 en een s5x AMG kruising staan die buiten de tent in 2min een hele verdieping laten meuren

gebruikte filter is een Prima Klima Industrial omdat Phresh niet meer te krijgen is en ik een Can niet kan handlen

:popcorn: :whistling Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

zware steenkool

Ben geen expert, maar deze heb ik nog nooit gehoord.

Kan me ook haast niet voorstellen dat lucht door de vaste massa van steenkool gaat.

Maar wie weet.

 

Edit: Net op hun site gekeken en daar staat het inderdaad ook.

Edit 2: En op Wikipedia staat inderdaad ook dat steenkool als basis kan worden gebruikt.

 

Dus dank Jack White: weer wat geleerd vandaag.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

zware steenkool

Ben geen expert, maar deze heb ik nog nooit gehoord.

Kan me ook haast niet voorstellen dat lucht door de vaste massa van steenkool gaat.

Maar wie weet.

 

Edit: Net op hun site gekeken en daar staat het inderdaad ook.

Edit 2: En op Wikipedia staat inderdaad ook dat steenkool als basis kan worden gebruikt.

 

Dus dank Jack White: weer wat geleerd vandaag.

wist ik eerst ook niet maar toen ik een geur overlast kreeg zelfs na het vervangen van de filter ben ik me erin gaan verdiepen, ;) dit weten heel veel mensen niet zetten haze neer en hangen zo maar een filter op en blazen via een raam ergens naar buiten :thumbsdown: heb echt met ze te doen Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, met haze kom je nooit van die aparte geur af als je binnen afblaast.

 

Enige wat helpt is dubbel filteren. Filter -> afzuig -> inline filter

ja wel hoor de ouderwetse zware can filters gebruiken en je hebt nergens meer last van je ruikt echt helemaal niks meer ook geen vers gebakken broodjes :lol: zit namelijk een koolstof bed in van 6,5 cm met zware steenkool, ik geloof dat empire ook een speciale filter daar voor heeft haze killer heet die geloof ik, heeft ook een bed van 6,5 met zware steenkool, nooit de lite filters pakken al die carbon filtertjes hebben allemaal een te dun bed van meetsal tussen de 3 en 4 en te lichte koolstof om het gewicht minder te maken laten allemaal geur door de laatste weken ,maar op de uitblaas een extra filter kan natuurlijk ook.

 

Ben ik het niet mee eens.

 

Gebruik altijd de zware can filters, zelfs met uvonair blijft haze rieken in week 8,9 als je binnespands afblaast. Niet echt die wietgeur maar wel muffig.

 

Daardoor zijn heel veel mensen inline filters gaan gebruiken.

 

Buiten heb je daar geen last van, lucht vermengd zich meteen.

 

Toch blijft dubbel filteren het beste.

Edited by Murdoch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Uvonair heb ik sowieso slechte ervaringen mee.

Geplaatst na het filter en nog steeds konden de buren de Cheese ruiken.

Nou weet ik niet of er tegen Cheese ueberhaupt tegenop te filteren valt...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, doet weinig die uvonair imo..

 

Geldklopperij

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Zware steenkool?

 

KLIK

 

Granulaat en hoe gebruikt gaat het meer om en de meeste filters (lees Lites) hebben een granulaat waar je U :thumbsdown: tegen zegt met onze hobby

 

@jack

dubbel filteren is niet echt een goed advies omdat je daarmee je afzuiger wel heel erg zwaar gaat belasten, neem dan 1 zware filter, neemt je afzuiger je in dank af :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jackwhite; Neeman, Lemonskunk van the GH..

 

@LC; Ik begrijp je niet goed man.

Wel vind ik het heeel frappant dat die link die je deelt (officiele site van phresh) aangeeft dat ze geen 2000kuub filter hebben, terwijl bij mij op de doos (originele verpakking phresh), staat toch echt duidelijk 2000kuub, en geen minimum of recommended airflow :P

 

Mijn afzuiger draait nooit op 100, nu staat ie toevallig even op; 161V, maar dat is puur omdat ik wou testen of dat verschil maakte qua geur. Zoals je wel kon aannemen(vanuit vorige zin) werk ik dus met een variac.

Afzuiger nooit op 100 man... Reden dat ik hem maat groter heb gekocht is;

1. Overcapicteit en de mogelijkheid om de afzuigert niet de hard te laten (hoeven) werken = stiller

2. Uitbreidingsplannen, kan nu gewoon met de zelfde afzuiger, anders moest ik weer een nieuwe box gaan halen. Hey lostchild, hoe bevalt die PrimaKlima filter eigenlijk? Best benieuwd naar de kwaliteit

 

En qua inrichting ja... Ik zag geen andere optie dan hoe het nu staat. Als je naar buiten blaast is het duidelijk zichtbaar voor de helictopter. En gaten in de tent maken gaat 'm sowieso niet worden. :P

 

@Sok; hhahahah :lol: :lol:

Ik denk dus dat het inderdaad de standaard afzuiggeur is en dat ik een beetje para ben.. :P Kan idd die geur wel relateren aan wat jij zegt, alleen met een licht zoet vleugje erbij haha. Herkenbar?

 

@Jackwhite; thx voor je reactie! Can filter (ruggenbreker) heb ik idd ook goeie ervaringen mee, maar kan me niet herinneren of die ook zo'n geur uit de uitlaat had. Wel nooit geen probleem gehad.

Jammergenoeg is die filter 1 niet voldoende groot en2 heeftie ie in een vochtige schuur gestaan dus die ken ik denk wegkiepen :P

En qua filters dat is 't m juist jackwhite, Ik heb nu EN een filter op de inlaat EN een filter op de uitlaat en je ruikt het nog (wel stuk minder)

hoe the fukc kan dat haha :lol:

 

@ Murdoch; lol... Dat doe ik nu dus al en nog ruik je het haaha

Nu heb ik een ionisator erbij gezegd en je ruikt echt niks meer of je moet je neus boven dei filter houden.

 

@Kees A & Murdoch; Ben ik het niet mee eens man(ookal heb ik dat specifieke apparaat vn specifieke fabrikant nooit geprobeerd), Waarom?:

KeesA: Zo'n Uvonair ding (ozongenerator toch?) filtert niet echt, maar verrijkt de lucht met zuurstofradicalen, ookwel o3 genoemd of ozon.

Ozon is een zeer agressieve molecuul die gevormd wordt door 3 zuurstofmoleculen, en reageert met alle andere (bepaald negatief/positief geladen) deeltjes in de lucht, onder andere geur.

In principe, als je apparaat goed werkt, zou je dus niets maar ook niets meer mogen ruiken bij het geruik van ozon, hetzij de ozon zelf (bij de uitlaat).

Zo'n uvonair is als hhet goed is niet meer dan een apparaat die lucht blootstelt aan hoogspanning, waardoor een extra zuurstofmolecull gecreert wordt (of zoiets, ben geen expert :P )

Om een voorbeeld te geven, Ik heb nu dus een ionnisator staan, en dan verschil merk je dus echt wel degelijk.

Nu is een ionisator niks minder dan een lichte versie van een Ozongenerator, alleen produceert deze geen ozon maar alleen negatieve zuurstof ionen (de goeie dan).

Ja lang verhaal maar door de verrijking van de lucht met negatieve zuurstof ionen haal je geuren, schimmels, pollen, rook etcetc. uit de lucht in notime. Best interessant om je een keer in te lezen, is ook goeed voor het algemene leefklimaat van ons mensen.

Bij het genereren van die negatieve ionen komt wel enigzins ozon vrij, maar de goeie apparaten blijven altijd onder de 0,05ppm wat geldt als de strengste grens (US) van de wereld op dit moment.

Bij ozon (generatoren) moet je eigenlijk altijd de moeite nemen om bij de uitlaat te meten, gezien ozon gewoon schadelijk (kan) zijn bij blootstelling aan bepaalde concentraties voor een bepaalde duratie.

 

 

Hey iedereeen bedankt voor de reacties jongens! Echt super veel nuttige reacties hier.

Thanks daarvoor!

 

grtzGT

 

edit; @ LostChild, Dus je zegt dat ik eigenlijk beter 1 van de filters (de phresh dan, die in de tent hagnt) kan afkoppelen?

HOor het graag man

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A & Murdoch; Ben ik het niet mee eens man(ookal heb ik dat specifieke apparaat vn specifieke fabrikant nooit geprobeerd), Waarom?:

KeesA: Zo'n Uvonair ding (ozongenerator toch?) filtert niet echt, maar verrijkt de lucht met zuurstofradicalen, ookwel o3 genoemd of ozon.

Ozon is een zeer agressieve molecuul die gevormd wordt door 3 zuurstofmoleculen, en reageert met alle andere (bepaald negatief/positief geladen) deeltjes in de lucht, onder andere geur.

In principe, als je apparaat goed werkt, zou je dus niets maar ook niets meer mogen ruiken bij het geruik van ozon, hetzij de ozon zelf (bij de uitlaat).

Je kan het er wel niet mee eens zijn, maar - met alle respect - je bewering snijdt geen hout.

Ik zeg dat de Cheese nog steeds te ruiken was nadat de lucht door een filter en daarna langs/door een Uvonair was gegaan.

En jij bent het er niet mee eens....

Fijn, ik zal het tegen de moleculen zeggen de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom kwam ik hier al een tijd niet meer.

 

Mensen die het zogenaamd altijd beter weten, terwijl ze het nog nooit hebben uitgeprobeerd. Twee man geeft hier aan dat zo n uvonair niet goed werkt, iemand die hem niet heeft is het er niet mee eens.

 

Ken vele mensen die zo n uvonair de deur uitgeschopt hebben.

 

De inline filters doen dit wel naar behoren.

 

Phresh en empire zou ik niet nemen, can moet je hebben. Zit het meeste kool in.

 

Can heeft ook inline filters.

Edited by Murdoch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand er goede ervaringen mee heeft, en met ons deelt, dan is dat ook goed.

Of als iemand aangeeft dat ik hem verkeerd gebruikte en aangeeft hoe dan wel.... graag zelfs.

Maar als ik zeg 'Als ik koffie drink dan heb ik daarna altijd last van mijn maag' en iemand zegt 'daar ben ik het niet mee eens' dan slaat dat een beetje als Kut op Dirk.

Ik denk dan ook dat GreenTomato iets anders bedoeld.

Want aan zijn posts te zien is het zeker geen eigenwijsneus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kees A, Nee, ik bedoel dat het theoretisch gezien niet kan en het dan wss aan het aparaaat lag.

 

Waarom voelt iedereen zich zo snel aangevallen man..

 

@ Murdoch; idem

@ Kees 2: Gast... Wat een voorbeeld man..

Ah super kijk je begrijpt mij!

Je ziet dus dat ik het zo niet bedoelde als ik het goed begrijp? :P

Heb met iedereen het beste voor hoor maat, tenzij ze dat niet met mij hebben.

 

Kijk theoretisch gezien (en eigenlijk ook praktisch gezien, maar blijkbaar toch niet in het geval van uvonair :P) Hoor je niks meer te kunnen ruiken. Alle zwevende delen (pollen, geur, noem het maar op) Reageert met de O3 waarna het opsplitst in 2 stoffen, die gewoon op de grond vallen omdat ze zwaarder zijn dan lucht. (Zoiets, weet ik veel hoe het precies zit, lekker boeiend toch :P)

 

Grtz Gozahs!

 

Haha btw @ cees wat is Kut op Dirk? :lol: hahahaha ga stuk

 

GT

 

EDIT; Waar haal je die Cans murdoch? EU? Meeste hebben ze namelijk niet meer omdat ze niet meer geproduceerd worden fso (meestal weet alleen de baas waarom :lol:)

Maar heb vaker gehoord dat ze niet kopen omdat bij 1 groothandel... Mja de redenatie daarachter snap ik ook niet als ondernemer :P

 

EDIT2 @ KEES; Pas wel op he als je met die moleculen gaat communiceren... Gaf net al aan dat het agressievelingen zijn he hahahahahah :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kees A, Nee, ik bedoel dat het theoretisch gezien niet kan en het dan wss aan het aparaaat lag.

 

Theorie en praktijk liggen vaak ver uit elkaar. :likken:

Waarschijnlijk is de uvonair (of hoe heet dat ding?) nog niet helemaal perfect.

Dat het principe werkt, dat weet ik. Na rookschade of andere stankoverlast worden soortgelijke apparaten ook succesvol ingezet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...