Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NVRBRKN

Introductie Van Mijn Eerste Kweekkast.

Recommended Posts

Hallo gewaardeerde lezers!

 

Ik ben momenteel in het buitenland en bij terugkomst ga ik op mijzelf wonen: het perfecte moment om eens te starten met mijn eigen kweek.

 

Ik ben erg enthousiast om te beginnen, en wil jullie graag een erg net kweekverslag schenken - in ruil voor support en opbouwende kritiek.

 

Om te beginnen heb ik een lijstje gemaakt van de spullen die ik mijn kast wil hebben. Ik zou jullie willen vragen om jullie mening en eventueel aanpassingen.

 

Het gaat om een kast van 1 x 1 x 2. Waar ik vijf planten in wil hebben.

 

vfkyvk9vn8j2c.jpg

 

Electra heb ik nog weinig verstand van. Dat laat ik doen door een kennis (elektricien).

Verder staan veiligheid & stilte voorop.

 

Het lijkt me heel gaaf om met sensors het een en ander in grafieken te meten, maar dat is nu nog geen noodzaak.

 

Met vriendelijke groet

Edited by NVRBRKN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orca folie ipv radiatorfolie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orca folie ipv radiatorfolie

 

Bedoelt u zwart wit folie?

 

Ik hoopte dat radiatorfolie wat beter geluid isoleert, vandaar dat ik daarvoor koos.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen zwart wit folie, Orca folie. Dat is toevallig ook zwart wit, maar dan superieur wbt reflectie eigenschappen.

 

Voor geluidsisolatie heb je massa nodig, dus plaatmateriaal van voldoende dikte. Eventueel met een dubbele wand waartussen steenwol zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eens de discussie gelezen over ORCA folie hier op het forum. Het klinkt veelbelovend, maar is zeker prijzig.

 

De discussie over diffuse reflectie, en of dat dan wel zo goed, is lijkt oneindig.

 

Ik heb nu een idee: ORCA folie rondom met een spiegel als plafond in mijn kast.

 

Dan reflecteert de toch al het gediffuseerde licht rechtstreeks op de plant?

 

Ik moet nog even het totale kosten plaatje op orde maken, en kijken of zo'n dure rol folie er in past. Toch bedankt voor de tip!

 

Met vriendelijke groet

Edited by NVRBRKN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...