Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Colubedy

Royal Bluematic Op 60 Watt Philips Cpo-Tw

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Op dit moment heb ik een autoflower royal bluematic van Royal Queen seeds staan onder een 60 watt hps lamp(je). De vorige diesel autoflower van RQS is mij erg bevallen dus ik ben benieuwd. De lamp waar ze onder staat is een 60 watt hps lampje van philips. Schijnt erg zuinig te zijn (120 lumen/watt) en is voor 60 watt erg fel. Het is toevalligerwijs ( :whistle: ) dezelfde lamp die op sommige plekken boven trambanen hangen in Amsterdam. Voor details: http://www.lighting....5127_EU/product

De plant vind ik echt achterlijk groot geworden voor een 60 watt lampje, stam is iets van 3 cm in diameter en moest de hoofdtop helemaal buigen om niet tegen de lamp te groeien. Achteraf liever getopt, maar had gewoon nooit rekening gehouden met hoeveel ie ging groeien... Is de eerste draai op deze lamp overigens. Genoeg ge-emmert, nu foto's (ook een testje van de camera van mn nieuwe chineze telefoon):

 

 

 

Lp2FoEz.jpg?1

 

Dit is dus de opgebonden hoofdtop. Staat sinds een week of anderhalf te bloeien.

UdsrCub.jpg?1

 

De totale plant meet zo'n 60-70 cm

 

 

 

q4LKtk6.jpg?1

 

Dit is het lampje, mooi helder lichtgeel licht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hangen die hps lampen ALTIJD schuin onder die kapjes???

Daar zou ik de kriebels van krijgen :likken:

 

 

Wel een leuk lampie voor de micro maar misschien de verkeerde kleur?

Ze strekken er behoorlijk onder, hoe hoog had je de lamp erboven hangen in het begin?

 

Als een 1000 W op een meter, 600 W op 60cm, 400 W op 40cm 'moeten' hangen, dan mag deze op 6 cm??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hangen die hps lampen ALTIJD schuin onder die kapjes???

Daar zou ik de kriebels van krijgen :likken:

 

 

Wel een leuk lampie voor de micro maar misschien de verkeerde kleur?

Ze strekken er behoorlijk onder, hoe hoog had je de lamp erboven hangen in het begin?

 

Als een 1000 W op een meter, 600 W op 60cm, 400 W op 40cm 'moeten' hangen, dan mag deze op 6 cm??

 

Dat van dat schuin hangen is deels gezichtsbedrog door de spiegel denk ik, maar ook omdat ie door het gewicht langzaam beetje doorzakt? Is natuurlijk gewoon dun aluminium waar het aan hangt. De kleur weet ik ook niet zeker, is wel aan de witte kant wellicht. Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn vorige plant totaal niet strekte dus neig meer naar de genetische aanleg dan de kleur. Volgens de product specificaties van philips zelf: Kleurcode: 728 [ CCT of 2800K]

De plant kan zelf tot ongeveer 15-20 cm tot de lamp, heb de temperatuur gemeten met een infraroodthermometer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man. Interessant lampje. Hoe ziet de rest van het kastje eruit? Al ergens eerder resultaten onder deze lampjes gezien?

 

Gr Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man. Interessant lampje. Hoe ziet de rest van het kastje eruit? Al ergens eerder resultaten onder deze lampjes gezien?

 

Gr Jay

 

De kast is iets van 60 bij 50 bij 110 ongeveer. Heb deze niet zelf gemaakt, maar alleen de lamp er in gedaan. Hiervoor zaten er spaarlampen er in. Ik heb nergens anders resultaten gezien met deze lampjes, en ik denk ook wel te weten waarom. Naast dat ze een beetje moeilijk te krijgen zijn en dan met name de eVSA's, zijn ze ook nog eens erg duur. Dit lampje was 60 watt en 60 euro, dat is wel veel voor een lampje met dat vermogen. Erg goede kwaliteit, dat wel. eVSA is iets van 140 euro of iets dergelijk. Heb hem zelf gekregen van iemand. Voor 200 euro zijn er volgens is er al iets van 2000 watt "normale" HPS te krijgen dus niet echt logisch normaal gesproken. Excuses voor het late antwoord trouwens, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Even een update: Ik denk dat het niet heel erg lang meer gaat duren allemaal.

Twijfel of ik verder ga met voeding geven, ik denk dat ie nog anderhalve week moet. Afijn, een microscoop is hier voorhanden dus dat zien we vanzelf wel. Ik ga voor alle trichomen melkwit en een paar amber. Over de grootte van de toppen ben ik niet echt te spreken, maar het is helemaal prima als ik me bedenk dat er maar 60 watt boven hangt... Weet niet of ik de 30 gram ga halen maar dat zou helemaal mooi zijn. Hier de foto's:

 

Gk7wpK7.jpg?1

 

 

W6lw50c.jpg?1

 

rMNTz2R.jpg?1

 

Tips of vragen zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen grote toppen, maar wel mooi! Zou van een gram of 15 uitgaan; genoeg ruimte voor verbetering!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan het zien heren, over een paar dagen gaat de schaar erin. De hoeveelheid wiet is voor mij eigenlijk een bijzaak omdat het groeien van de plant hetgeen is waar ik het meest plezier uit haal... Zal over een paar dagen wat foto's van (en voor) het knippen laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen grote toppen, maar wel mooi! Zou van een gram of 15 uitgaan; genoeg ruimte voor verbetering!

 

Ik denk dat onder de 30 gram idd reëlere schatting is, echter had mijn diesel auto hiervoor (die een stuk kleiner was, maar wel dikkere toppen had) 26 gram opgeleverd. Laten we hopen dat het iig daar in de buurt is. Zag jouw orange hill net even, ziet er heel goed man! Hoeveel verwacht je uit die drie plantjes? Ik gok een gram of 60?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg me nog wel het volgende af: Ik zie onder de microscoop dat de trichomen een paar clear zijn en ~95% melkwit is. Dit terwijl de haren 40% bruin zijn en de rest wit. Ik zou hem eigenlijk wel willen oogsten als ik de trichomen moet geloven, maar heb dit nog nooit gedaan terwijl zoveel haren nog wit zijn?

 

Hier een topje ter verduidelijking:

KtTMVlX.jpg?1

 

En een microscoop screenshot:

 

Rd0kWBK.png

 

 

Ik zeg oogstklaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik denk dat onder de 30 gram idd reëlere schatting is, echter had mijn diesel auto hiervoor (die een stuk kleiner was, maar wel dikkere toppen had) 26 gram opgeleverd. Laten we hopen dat het iig daar in de buurt is. Zag jouw orange hill net even, ziet er heel goed man! Hoeveel verwacht je uit die drie plantjes? Ik gok een gram of 60?

 

Denk dat deze ronde niet meer dan 50 gram wordt, maar wel lekker! Je plant lijkt mij ook klaar. Lekker oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat onder de 30 gram idd reëlere schatting is, echter had mijn diesel auto hiervoor (die een stuk kleiner was, maar wel dikkere toppen had) 26 gram opgeleverd. Laten we hopen dat het iig daar in de buurt is. Zag jouw orange hill net even, ziet er heel goed man! Hoeveel verwacht je uit die drie plantjes? Ik gok een gram of 60?

 

Denk dat deze ronde niet meer dan 50 gram wordt, maar wel lekker! Je plant lijkt mij ook klaar. Lekker oogsten

 

Ja dankje! Heb hem net geoogst. Was toch wel een mooi stapeltje voor een 60 watt lampje al zeg ik het zelf.

 

Foto van vanmiddag:

 

 

HPjMHqq.jpg?1

 

 

En nu:

 

l04FQLu.jpg?1

 

XDzwZ40.jpg?1

 

 

Zal het laten weten hoeveel het droog is. Alles boven de 20 gram ben ik sowieso blij mee. Dit zou wel eens meer kunnen zijn denk ik. Beetje moeilijk inschatten omdat mn vorige plant alleen 7 erg grote toppen had, en deze veel kleine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de toppen wel hard?

Ziet er fluffy uit.

 

Beetje er tussen in eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige plant zo onder een 60w lampje :yummy:

 

Ik zou wel nog een weekje of twee gewacht hebben met oogsten,

Ze heeft duidelijk nog veel witte haren en je toppen zwellen vooral de laatste 2 weekjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piercing

 

Dankje!

 

@Crimson

 

Een dag of vier voor de oogst zag ik de toppen en calyxen aardig opzwellen. Ik heb gewacht tot oogsten tot ik dit niet meer kon waarnemen. Het aantal witte haren baarde mij niet echt zorgen als ik naar de trichomen keek, daarnaast meen ik ergens gelezen te hebben dat het per plant erg verschilt wanneer de haren bruin werden. Zo had ik twee planten geleden een plant met bijna allemaal bruine haren maar nauwelijks witte trichomen. Hoop dat ik dit goed heb begrepen, en in de juiste ''window'' heb geoogst.

 

Voor de liefhebbers een plaatje van de plantjes die ik in mn oude kastje heb staan:

 

6huQ84I.jpg?1

 

Nu nog maar 2x 23 watt cfl. Ben van plan ze in maart buiten te zetten. Het zijn adjuma pepers overigens.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Na een weekje gedroogd te hebben heb ik het geheel even gewogen:

 

CDvZVek.jpg?1

 

Met een ruime 25 gram ben ik tevreden. Heb er een topje van gerookt en moet zeggen dat het een lekker wietje is met een verrassende high, nu al voor het curen. Deze laat ik 3 weken met rust, dan word ie alleen maar beter. Achteraf ben ik blij dat ik gekozen heb voor het moment van oogsten, weer wat geleerd.

 

De pepers gaan ook snel de breedte in nu, en onder de CPO tw lamp staat nu een AK-74 (?) autoflower van growers choice:

 

 

Deze plant heb ik bij de 3e node getopt bij wijze van experiment. Ik weet dat autoflowers niet echt getopt moeten worden of wat dan ook, maar ik heb liever allemaal gelijke toppen op een gedrongen plantje dan die gekkigheid van de royal bluematic waarbij alle toppen enorm verspreid waren over de plant.

 

peb3fFT.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes laat het je smaken.

 

:vape:

Edited by piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten groen houden lukt zo te zien wel.

Je pepertjes staan er ook lekker bij maar je gaat ze laten groeien tot in maart ?

Gaan serieuze struikjes worden dan.

 

Ik heb hier een aantal maand geleden ook voor het eerst pepers gezaaid.

Uiteindelijk is het me gelukt om toch één zaadje te kiemen. Is nu toch net wat moelijker dan canna-zaad kiemen

maar heb nu wel een leuke struik op m'n dak staan. Ik zal eens wat foto's schieten voor in m'n topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten groen houden lukt zo te zien wel.

Je pepertjes staan er ook lekker bij maar je gaat ze laten groeien tot in maart ?

Gaan serieuze struikjes worden dan.

 

Ik heb hier een aantal maand geleden ook voor het eerst pepers gezaaid.

Uiteindelijk is het me gelukt om toch één zaadje te kiemen. Is nu toch net wat moelijker dan canna-zaad kiemen

maar heb nu wel een leuke struik op m'n dak staan. Ik zal eens wat foto's schieten voor in m'n topic.

 

Nou ben niet van plan om ze tot maart in dat kastje te houden, maar idd ik hoop dat het flinke struiken worden. Binnenkort heb ik een tuin tot mijn beschikking waar deze twee ook in gaan staan. Ik hoop op een flinke berg pepers want ik ben een sambal grootverbruiker.. Inderdaad ontkiemen en groeien ook gaat allemaal een stuk trager dan onze wiet vriendjes. Heb deze zaadjes gewoon gedroogd en in vochtige aarde gestopt. Op een warme vochtige plek laten staan, en 2 weken later zijn er plantjes. Wat voor pepers heb jij staan?

 

Zal het topic niet teveel misbruiken met irrelevante flora, maar toch:

 

GnzXjdW.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pepers mogen altijd joh! Ak-tje ziet er goed uit hoor en je uiteindelijke opbrengst is zo slecht nog niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...