Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dries_grower

Spint & Varenrouwmug

Recommended Posts

Het is wat met die spint en dan zeggen ze dat je er gemakkelijk van af komt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je er makkelijk vanaf komt moet ik nog mee gaan maken :D ga er iig wel alles aan doen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een leger roofmijten uitgezet, als die een plaag weten te voorkomen dan is het mij best. Er helemaal van af komen zie ik niet gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede gefeminiseerde zaden zijn net zo goed/uniform als stekken en resistenter tegen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een leger roofmijten uitgezet, als die een plaag weten te voorkomen dan is het mij best. Er helemaal van af komen zie ik niet gebeuren.

 

Zo iets?

 

gallery_6585_16083_2959293.jpg

 

 

Foto is van Sjaak.

 

 

http://www.wietforum...-1/page__st__40

Er zijn altijd bazen boven bazen, ik heb er 1000 uitgezet en relatief vroeg. ;)

 

Goede gefeminiseerde zaden zijn net zo goed/uniform als stekken en resistenter tegen spint.

Dat is helaas niet mijn ervaring en ik zie veel te vaak ballen bij zaad kweekjes wat erger is als spint vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook zeker niet meer terug naar zaadplanten.. Dat duurt mij te lang.

Ik wil er toch wel 2000/3000 uitzetten en idd ook heel erg vroeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het nog een keer proberen uit zaad, je moet me van uur tot uur bekijken. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe snel plant een varenrouwmug zich eigenlijk voort??

Ik heb sinds het weekend een vliegenlamp in de tent hangen en ik hoor elke 2/3 seconde wel wat knetteren en er liggen al honderden vliegen in het bakje..

Ben benieuwd of ik op deze manier wel van die zooi afkom.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de spint en varenrouwmug heb ik toch nog 2596 gram onder 2400 watt vandaan gehaald :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

varenrouw mug plant zich zo snel voort als jij mogelijk maakt Dries.

bedek je de toplaag van de potten met zand (in geval aarde) dan maak je het ze al een stuk lastiger en als je je aanleert om niet zo nat te kweken zul je er ook minder last van hebben, ze doen overigens goed werk, ruimen rottend organisch afval op en dat is er zat aan einde bloei rond de wortels..

 

als ik ze hier heb (zoals nu bij de mamma's, ze kwamen vanuit mijn tuin die een puinhoop was, nu gelukkig op orde) is het zand en droger kweken en degene die ik zie killen omdat ik te lui ben om die vangstrip op te hangen om de volwassenen te vangen.

 

deed ik niets van die maatregelen dan had ik er dagelijks zeker een stuk of 50 in de DP90, vervelende vliegjes benne ut en het duurde deze keer 3wk om er af te komen :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees de meest gekke dingen hier boven

spint aanpakken is toch een standaard iets? niet dat het nog een keer moet uitgevonden worden

roofmijt als het niet werkt bio spul spuiten als dat niet werkt het zwaardere spul erbij ( maar is mijn aanpak zal verschillen)

varenrauwmug niet veel ervaring mee maar je kan pychlorex 5g strooikorrels gebruiken en van die vliegenstrips ophangen

is maar een idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fata

waarom roofmijt als je met lagere temperaturen en een hoge lv zo een hele spint populatie het loodje kan laten leggen zonder inzet van wat voor middel (vergif in alle vormen en maten) dan ook?

 

varenrouwmug bestrijden met een middel waarvoor je de bodem vochtig moet houden wat juist varenroumug weer aantrekt (meer rottend organisch materiaal) beetje zoals die (Steinerberg?) Aaltjes die ook niet echt werken

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de spint en varenrouwmug heb ik toch nog 2596 gram onder 2400 watt vandaan gehaald :)

Wat een goeie score! Hoe groot is je tent en wat voor lampen gebruik je?

 

En je kweekt toch op kokos als ik het mij goed herinner?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik moet nog maar ff zien of ik er vanaf kan komen dan haha...

 

Ik heb een 150x300 tent met 2 dimlux 1000 wat lampen en ik kweek op Cocos idd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is prima reclame voor de lampen! Hoe kom je dan op 2400watt, door de Dimluxen te boosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja een 1000watt dimlux armatuur kan je boosten naar 1100 en 1200watt

 

Bij dimlux heb je stappen dus met de 1000watt armatuur is het.

600

700

800

900

1000

1100

1200

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Dries ,

Terugkomend op jouw vraag kan zo'n elektrice vliegenvanger best wel werken tegen die mug , heb ik geen ervaring mee .

 

Over spint moet je niet vergeten dat je met verhitten of koelen en de lv verhogen misschien wel de spint doodt maar niet de eitjes , deze komen gewoon na een week uit en je hebt weer spint .

Dus het beste lijkt mij na een ronde de tent goed ontsmetten , daarna de tent koelen en de lv flink verhogen voor een paar dagen , dit na een dag of 10 herhalen .

Meestal is dan alle spint plus nazaten de pijp uit .

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga iig alle suggesties hier proberen en hopen dat ik er of vanaf kom of de plaag flink verlaag, thnx iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...