Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dries_grower

Spint & Varenrouwmug

Recommended Posts

Hey all..

 

Ik heb deze ronde nog redelijk last van spint en varenrouwmug gehad en na deze ronde stop ik minimaal 2/3 weken.

Zou het de de das omdoen als ik een halve dag of hele dag de temp ff lekker naar 50 graden laat komen in de tent?

Ik neem aan dat alles wel uitgestorven is na 2/3 weken niks doen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ik ook zeker van plan als ik weer ga beginnen.

Maar voor ik dat doe gebeurt er ff een aantal weken niks in de tent hoop dan dat alles al uitsterft voordat ik em ga schoonmaken/ontsmetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het een grote en dure tent is, maar zoniet dan kun je 'm natuurlijk ook gewoon vervangen voor een nieuwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dettol haalt niks uit hoor bij spint..

En dingen vervangen domste wat ik ooit heb gehoord.

Enigste optie is hok wel eerst schoonmaken met dettol tegen schimmels en bacterieèn.

En dan volledig alle naadjes etc bespuiten met giffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap dat spuiten enzo allemaal wel maar ik vraag me af of ze niet allemaal dood gaan als er 2/3 weken geen planten in de tent staan??

Neem aan dat ze planten nodig hebben om te overleven?

Hoe lang kunnen ze overleven zonder??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgensmij vrij lang hoor die gaan lekker de winterslaap houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint overleeft zelfs de winter, ieder jaar weer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kapteijn had het juiste antwoord in bericht #6.

Van alleen Dettol gaat die spint hooguit wat frisser ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn idee is: accepteer het en probeer de plaag in bedwang te houden met roofmijt. Dat is momenteel het enige wat ik er nog aan doe want je komt er toch nooit helemaal van af. Daarvoor moet je karma omhoog volgens sommige hippies die niet goed tegen sativa's kunnen. :D

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg nooit nooit... ik ga ook nog een poging doen om spintvrij te blijven hier na de zomer.

Luchttoevoer ga ik veranderen/filteren, kweekruimte hermetisch luchtdicht maken dmv kit, purschuim en whatever nog meer nodig mocht zijn.

En in de 2 weken voordat ik nieuwe plantjes ga zetten alles een paar keer goed ontsmetten/schoonmaken.

Natuurlijk met nieuwe schone stekken van een spintvrije mama... nieuwe potten, nieuwe filters

Zodra de plantjes elkaar beginnen te raken nog een keertje roofmijten eroverheen voor de zekerheid, als t dan weer misgaat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zorgt dat er geen spint naar binnen kan komen moet het inderdaad kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dan ook wel wat gif halen ik ga ook zeker wel proberen van de spint af te komen ook al moet ik voor €500 tetrix bestellen hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scirocco mocht je met pur kit etc aan de gang gaan hou dan rekening met eventueele gasdampen/giffen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je met een stoomreiniger ook niet een heel eind komen? Neem aan dat ze niet immuun zijn voor de temperaturen van stoom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik wel eens gehoord dat het werkt. En ook kan je je tent in een bad met water en wat chloor laten weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga toch ook eerst de stoomreiniger is een keer gebruiken..

Met zoon ding is het natuurlijk wel veel makkelijker om elk hoekje en gaatje mee te pakken en neem aan dat ze niet tegen een paar honderd graden stoom kunnen.

En het voordeel is ook dat je 99% ofzo van de bacteriën dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook tegen de varenrouwmug zoon vliegenlamp hangen.. Het is net oud en nieuw in de tent hahaha hoor alleen maar geknetter dus hoop dat ik op deze manier ook van de varenrouwmug af kom de tent word 5 weken ongeveer niks meer in gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei niet dat je de hele teringzooi hoeft te vervangen :lol:, maar misschien alleen de tent. Ik beschouw dat als wegwerpmateriaal na een paar rondes.

 

Ik weet niet of je een zilveren of witte tent hebt, maar in het eerste geval kan de reflectie wel aardig achteruit gaan na een schoonmaaksessie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel een keer een andere tent halen.. De green qube dan kan ik tenminste me filter van 75kg in de tent ophangen..

Maar voorlopig vervang ik nog ff niks maak het wel schoon haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...