Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey growers & smokers :wave:

 

ik ga hier mijn ervaringen en foto's van mijn allereerste kweekje met jullie delen.

 

mijn set up:

secret jardin ds90

China made, no brand 120 x 3watt led lamp

4 x philips tornado 23 watt cfl's

can-lite 150pl + 125 mm buis ventilator voor de afvoer

100mm buisventilator + nylonkous voor aanvoer

2 x tafel ventilator voor extra lucht circulatie

 

het geheel trekt 0.35kW/u uit de muur.

 

Momenteel hangen de cfl's net boven de plantjes en de led helemaal boven aan in de tent.

Heb het op dit moment een beetje moeilijk om de temperatuur onder de 30 graden te krijgen, maar hoop hier verandering in te krijgen door de interne fans van de led te vervangen high end pc fans die meer lucht verplaatsen over de koelblokken. (scythe slip stream's, 150m³/u)

 

nog wat foto's van hoe het er nu voor staat, de plantjes zijn nu 11 dagen oud

 

gallery_46412_18984_468618.jpg gallery_46412_18984_1883145.jpg

 

gallery_46412_18984_300099.jpg gallery_46412_18984_2395441.jpg

 

gallery_46412_18984_1265905.jpg gallery_46412_18984_106721.jpg

 

gallery_46412_18984_265842.jpg gallery_46412_18984_1478299.jpg

 

Nog vragen of opmerkingen, post ze gerust hieronder :dribble:

Edited by justmike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor soortjes zijn het?

 

Probeer je foto's onder elkaar te zetten goos.

 

Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de soortjes staan in de tags, maar som ze graag nog eens op.

 

2 x white widow ( royal queen seeds)

2 x og kush ( zamnesia seeds )

3 x northern lights ( zambeza seeds)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes!ik lees af en toe mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft geen zin die clf's zo, kun je beter nog een tl buis nemen die je recht boven je plantjes hangt, misschien dat het daarom zo heet is

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft geen zin die clf's zo, kun je beter nog een tl buis nemen die je recht boven je plantjes hangt, misschien dat het daarom zo heet is

of de cfl's nut hebben, dat weet ik niet (niet genoeg ervaring daarvoor). maar de warmte komt puur van de led, de cfl's hebben amper invloed op de totale temperatuur in mijn tent

 

edit: een cfl en tl buis zijn eigenlijk net het zelfde. de ene is recht de ander gedraait, maar beide zijn fluorescentielampen/gasontladingslampen die volgens het zelfde proces werken

Edited by justmike

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, tl buis heeft echter een 20x groter opp, je kun je dus boven meerdere plantjes hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, tl buis heeft echter een 20x groter opp, je kun je dus boven meerdere plantjes hangen

 

maar een tl beschijnt alleen de bovenkant van je planten, een cfl kan je tot tussen de planten hangen.

anyway, ik ga hier geen discussie starten over de voor en nadelen van cfl's en tl, de verschillen tussen beide zijn toch verwaarloosbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag zijn mijn nieuwe fans voor de led lamp toegekomen :D

 

de oude er uit:

gallery_46412_18984_594034.jpg

 

en de nieuwe erin

gallery_46412_18984_1268559.jpg

 

het verschil is duidelijk merkbaar, de nieuwe verplaatsen minstens dubbel zoveel lucht

 

 

toen ik daarnet mijn tentje opende merkte ik ook dat er al een licht subtiele wiet geur aanwezig was, dat was een aangename verassing :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met je eerste kweek, ik zou ff kijken hoe je lucht circulatie voor de rest is.

 

Als het nu al 30 graden in je tent is met ledlampen dan als het hartje zomer is dan schiet je daar zo overheen.

 

Ik ben net mijn eerste kweek aan het knippen, het ging redelijk goed tot alles omviel. Maar dat het goed ging was mede denk ik omdat het klimaat goed was geen gekke uitschieters. Hangt er ook nog vanaf waar je de temp meet natuurlijk maar dat zal je ook wel weten.

 

Draai je snachts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met je eerste kweek, ik zou ff kijken hoe je lucht circulatie voor de rest is.

 

Als het nu al 30 graden in je tent is met ledlampen dan als het hartje zomer is dan schiet je daar zo overheen.

 

Ik ben net mijn eerste kweek aan het knippen, het ging redelijk goed tot alles omviel. Maar dat het goed ging was mede denk ik omdat het klimaat goed was geen gekke uitschieters. Hangt er ook nog vanaf waar je de temp meet natuurlijk maar dat zal je ook wel weten.

 

Draai je snachts?

zomer ???, gaat die er dan nog komen dit jaar ??? :rolleyes:

 

momenteel draait alles nog 24/24, maar ik denk er aan om het aantal uren licht toch te gaan verminderen.

 

op gebied van lucht circulatie is er nog ruimte voor verbetering, mijn tent staat in een klein berghok (2 x 3) en heb geen afvoer naar buiten toe. er valt misschien nog wel wat te fixxen, maar ik moet ook rekening houden met mijn buren ivm geluid en geur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas je op voor schimmel in je berghok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar haal je frisse lucht vandaan en waar gaat de vuile lucht dan heen? Ik hoop niet dat het allebei in dezelfde ruimte is, want dan maken een paar fans in de tent ook niks uit. Inderdaad dan mag je zeker gaan oppassen voor schimmel. Zou toch iets met de aan en afvoer gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zomer in NL is niks bijzonders maar het kan toch nog warm en broeierig worden. Als jij nu al op 30 graden zit dan ga je met een warm weekje niet blij worden en je plantjes helemaal niet en dan kan het snel verkeerd gaan. En het niet kunnen afvoeren van vuile lucht is waarschijnlijk waarom

Ik maakte precies dezelfde fout :rofl kocht ook al mijn kweekspul met het idee ik zet het gewoon in een kamertje raam op een kiertje deurtje dicht en komt wel goed maar luchtcirculatie, dus verse lucht aan en vieze lucht af is een must. Zeker die vieze lucht wegwerken... Dan kan je gewoon lucht uit de ruimte aanzuigen anders wordt het een broeinest.

 

Ik kweek dan met 2x 1000w en 50 planten dus ik was nog dommer als jij ;)

 

Maar hier moet je iets op verzinnen. Kweken in een berghok waar buren langslopen lijkt me ook wel kut hoor. Gelukkig ben je klein bezig maar al met al is het een hoop werk dus ik zou nog ff goed kijken naar dat lucht verhaal. Als je straks 5 weken bezig bent en de boel gaat mis omdat je planten de hitte niet trekken ben je niet blij. En idd het is ook nog vragen om schimmel en rot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag met met een restje spiraalbuis de afvoer door getrokken naar het uitvoer gat van de droogkast. ik zit nu wel met bijna 4 meter buis van tentje naar de buitenmuur, hopelijk trekt mijn fan dat.

Binnen een paar uurtjes eens kijken of het verschil maakt .

 

bij wijze van update nog een foto van de dames. groeien doen ze alvast nog :D

 

gallery_46412_18984_641770.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het temperatuur probleem lijkt onder controle. De lampen hebben de hele dag gebrand en het is nu 28 graden. De airco lijkt wel de LV de hoogte in te duwen 65% nu.

 

Voor zover ik het kan zien hebben de dames er momenteel weinig last van, ze groeien nog steeds als kooltjes :rolleyes2: .

 

Enkele pics ( en vragen ) om af te sluiten:

gallery_46412_18984_1272414.jpg

gallery_46412_18984_1272414.jpg

 

de steeltjes hebben een wat rode kleur, niet zo erg als het op de foto lijkt. kan dit op een tekort duiden, fosfor volgens google, of maak ik me zorgen om niets ?

 

 

gallery_46412_18984_431298.jpg

 

Gisteren eerste keer getopt, boven de 4de internode. de plantjes zijn nu 10/15cm hoog en 18 dagen oud. Hoe lang wacht ik nog om op bloei over te schakelen ? Zelf had ik gedacht om dat komend weekend te doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus zaterdag of zondag zit dan wel goed ? nu zijn het wel indica dominante soorten, maar ik wil natuurlijk niet dat ze tegen het einde van de bloei uit mijn tent groeien.

mijn tent is 1.7 meter hoog, min de potten en lamp+filter blijft er +/- 1.2 meter aan groeiruimte over

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor nog eens een update van mijn dames . ben gisteren overgeschakeld op 12/12.

 

gallery_46412_18984_793174.jpg

 

 

doe ik er goed aan om er nog eens de schaar in te zetten ? de onderste takken weg knippen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor nog eens een update van mijn dames :wave:

 

gallery_46412_18984_680760.jpg

 

ondanks dat volgens mij de temperatuur en LV nog steeds aan de hoge kant is zien ze er toch redelijk gezond uit

 

gallery_46412_18984_1420886.jpg

 

heb onlangs een parrot flower power cadeau gekregen, ik weet niet hoe accuraat die metingen zijn ( en de app suckt redelijk hard :thumbsdown: ), maar ik geef de data toch maar eens mee

 

gallery_46412_18984_20404.png

gallery_46412_18984_10018.png

gallery_46412_18984_52430.png

 

van de licht sensor geen gegevens, aangezien die al volledig onder de bladeren zit en dus nog weinig meet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...