Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jasper1

Northern Light Plotseling Overleden?

Recommended Posts

[excuses voor de grote afbeeldingen, het lukt mij niet om ze hier te uploaden :( ]

 

Uit het niets hing gisterochtend één van mijn planten compleet slap. Natuurlijk direct op onderzoek uitgegaan en ik trof bij alle vijf de planten op de stam/wortels wat schimmel(?) aan. In de eerste foto is de stam van de slaphangende plant te zien.

 

20160702_152328_zpsdgmwt47z.jpg20160702_155146_zps4tdowvxf.jpg20160702_155156_zpshkf9uign.jpg20160702_155207_zpsdpakvmxt.jpg20160702_155215_zpsmr9hslxf.jpg20160703_141509_zps7woyqf2g.jpg

 

Zoals jullie ongetwijfeld hebben meegekregen is hier in het zuidoosten van het land een ongelofelijke hoeveelheid neerslag gevallen. De planten hebben de afgelopen weken dus veel te nat gestaan. Nu is natuurlijk de vraag wat er precies met mijn planten aan de hand is en of er wat te redden valt. Kan ik de stammen bijvoorbeeld ontsmetten met chloorwater of is de schimmel de doden met azijn? Wel heb ik direct de grond geharkt om het water hopelijk wat beter te laten zakken. Dit zal ik de komende dagen ook blijven herhalen.

 

De rest van de planten staat er momenteel nog wel vrolijk bij.

20160702_142151_zps09sezacp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm, echt zeker weet ik het niet, maar als ik kijk naar de foto's dan denk ik het volgende:

 

Het weer heeft hierin zeker parten gespeelt, natuurlijk zijn de dames verzopen. Misschien kan je hier in het vervolg iets voor bedenken waarbij je de grond kan afdekken tijden hevige regen. Verder zie ik inderdaad wat schimmels op de stam. Dit is waarschijnlijk ook een gevolg van de grote hoeveelheid water. De grond lijkt mijn ook erg nat en misschien wat zanderig.

 

Het vreemde is alleen dat juist die ene dame slap hangt. Waarom, geen idee. Misschien heeft ze net even te diep in het glaasje gekeken. :innocent:

 

Mijn advies is om vooral even niets te doen naast bidden op zonneschijn. Maak wel even een schild voor de regen dan voorkom je verdere problemen. Schildje er dan alleen op leggen als het regent, als het droog is haal je het schildje weg. Dan kan de grond mooi drogen.

 

v.w.b. de schimmels zou ik me niet al te veel zorgen maken. Dit hoort bij het natuurlijke bodem leven. Gebruik alsjeblieft geen azijn en chloorwater. Je maakt dan het hele bodemleven kapot. naarmate de grond droger wordt trekken deze schimmels ook weer weg.

 

Zoals altijd, kijk het even aan. Doe wat je kan om water tegen te houden. Beetje bidden op zon en het komt vast weer goed.

 

Succes :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...