Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

beginner 123

Is Mijn Zaadje Rot Of Niet?

Recommended Posts

Beste mede kweekers,

 

Enkele dagen terug starte ik met een nieuw zaadje te kiemen tussen papier. Als mijn zaadje een kiempje had van een 3 tal millimeter stopte ik het in de aarde in mijn pot zo 1 cm diep. Dit alles deed ik op 29/06 nu komt mijn zaadje nog steeds niet op. Is dit normaal of is mijn zaadje aan het roten?

 

Hopelijk kan iemand me snel duidelijkheid geven vriendelijke groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat duurd wel even voor het zaadje soms uitkomt man :)

Nog geen paniek xD , geef et nog een dag of 4 a 5 en geef anders wat meer info ook

Welk medium heb je gebruikt ? Welke pot ? Welk soort zaadje ? Merk ? Soort plantje ?

 

Nog veel succes allesinds

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat duurd wel even voor het zaadje soms uitkomt man :)

Nog geen paniek xD , geef et nog een dag of 4 a 5 en geef anders wat meer info ook

Welk medium heb je gebruikt ? Welke pot ? Welk soort zaadje ? Merk ? Soort plantje ?

 

Nog veel succes allesinds

Grts

 

Beste,

 

Het zaadje is Automazing autoflower van Allstar Genetics https://www.wietzaadjes.nl/automazing-autoflower-allstar-genetics/ het is de eerste keer dat ik een plantje wil kweken daarom heb ik ook eenvoudige aarde gekozen namelijk DCM Ecoterra® Groenten & Kruiden. Ik weet datje best een soort aarde gebruikt dat speciaal voor wiet is ontwikkeld maar omdat het mijn eerste keer is en ik er tog heen hopen van verwacht dacht ik het maar zo eens te proberen. Ik woon trouwens ook in belgie dus een growshop is beetje ver voor mij... Dit alles in een pot van diameter 34 cm = 17liter met een steun stok er naast. Verder heb ik ook nog een mengeling van kippen paarde en koeie mest om in mijn water op te lossen als ze wat voeding nodig heeft.

 

Hopelijk heb ik jou genoeg geinformeerd.

 

Met vriendelijke groeten beginner123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pot is zeker groot genoeg en die grond klinkt zeker niet verkeerd .

Geduld is de enige tip die ik kan geven ;) , en ook ervoor zorgen dat je grond nu het kleintje nog niet boven is vochtig genoeg blijft .

Soms duurd het even tot zelfs lang voor ze bovenkomt hoor , het zijn dames he die laten wel eens op zich wachten xD haha

Mijn eerste zaadjes deze lente die nu ondertussen bijna klaar zijn hebben ongeveer 8 dagen op zich laten wachten eer se boven waren . Dus die van jou komen zeker nog uit het is tenslotte nog maar 3 dagen he nu

 

Cheers matje en nog succes

Jeep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een cm is vrij diep (het kan net), een halve was beter geweest.

Heb je het witte steeltje wel naar boven gedaan.?

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt vrij lang, precies hierom ontkiem ik liever in steenwol pluggen, zodat ik de kwetsbare pas ontkiemde zaadjes niet door de handen hoef te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker

 

Puntje erin puntje eruit prima..maar puntje naar boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadje direct in de aarde? dan met puntje naar beneden (hoeft niet)

Zaadje ontkiemt en klein wit worteltje? dan worteltje naar beneden in de aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

alow

anderhalve vingerkoot minimaal .

anders worden ze vaak met de helm op geboren .

en zit je te kutten met twee satehprikkers om de helm open te peuren .

wat vaak funest afloopt voor 1 der lobben of erger .

maar iedereen volgt zn eigen religie daar in .

ik heb ook het idee dat de penwortel wat meer ontwikkeld als ie de knop naar boven moet duwen .

maar is mischien wel inbeelding ook .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een cm is vrij diep (het kan net), een halve was beter geweest.

Heb je het witte steeltje wel naar boven gedaan.?

 

Zoals het moet steeltje naar beneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt vrij lang, precies hierom ontkiem ik liever in steenwol pluggen, zodat ik de kwetsbare pas ontkiemde zaadjes niet door de handen hoef te hebben.

Daarom heb ik het altijd met een pincet vastgenomen.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

DCM Ecoterra® Groenten & Kruiden is topkwaliteit grond, maar ook zeer zwaar bemest. dat is niet echt ideaal voor jonge zaadlingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste leden ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties daar heb ik veel aan. Ik heb ook nog een vraagje na het opkomen van het zaadje zou ik de grond misschien nog bedenken met van die bruine klei korrels. Zo kan ik schimel en vocht problemen tegen gaan denk ik. Is dit een slim plan of niet echt? En zouden die korrels eventueel gerbruikbaar zijn of niet ?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pot is zeker groot genoeg en die grond klinkt zeker niet verkeerd .

Geduld is de enige tip die ik kan geven ;) , en ook ervoor zorgen dat je grond nu het kleintje nog niet boven is vochtig genoeg blijft .

Soms duurd het even tot zelfs lang voor ze bovenkomt hoor , het zijn dames he die laten wel eens op zich wachten xD haha

Mijn eerste zaadjes deze lente die nu ondertussen bijna klaar zijn hebben ongeveer 8 dagen op zich laten wachten eer se boven waren . Dus die van jou komen zeker nog uit het is tenslotte nog maar 3 dagen he nu

 

Cheers matje en nog succes

Jeep

 

Hallo,

 

Omdat ik nog altijd nx zag en wat aan de twijfel raakte heb ik besloten om voorzichtig de aarde beetje per beetje weg te doen met een stokje. Na een beetje graven kwam ik bij het zaad e en ik zag een mooi open zaadje waar er al wat groen aan de zijkant kwam. Ik denk dus dat alles goed komt de wortel heb ik niet uitgegraven enkel snel eens gekeken en direct terug dicht. Dus wat denk jij het komt goed zekker? Verder dacht ik nog om de pot bovenaan te vullen met klei parels eens het zaadje goed groei om zo schimmel en vocht problemen tegen te gaan denk jij dat dat goed is of niet?of hebje geen idee ?

 

Alvast bedankt voor de hulp groetjes beginner123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pot is zeker groot genoeg en die grond klinkt zeker niet verkeerd .

Geduld is de enige tip die ik kan geven ;) , en ook ervoor zorgen dat je grond nu het kleintje nog niet boven is vochtig genoeg blijft .

Soms duurd het even tot zelfs lang voor ze bovenkomt hoor , het zijn dames he die laten wel eens op zich wachten xD haha

Mijn eerste zaadjes deze lente die nu ondertussen bijna klaar zijn hebben ongeveer 8 dagen op zich laten wachten eer se boven waren . Dus die van jou komen zeker nog uit het is tenslotte nog maar 3 dagen he nu

 

Cheers matje en nog succes

Jeep

 

Hallo,

 

Omdat ik nog altijd nx zag en wat aan de twijfel raakte heb ik besloten om voorzichtig de aarde beetje per beetje weg te doen met een stokje. Na een beetje graven kwam ik bij het zaad e en ik zag een mooi open zaadje waar er al wat groen aan de zijkant kwam. Ik denk dus dat alles goed komt de wortel heb ik niet uitgegraven enkel snel eens gekeken en direct terug dicht. Dus wat denk jij het komt goed zekker? Verder dacht ik nog om de pot bovenaan te vullen met klei parels eens het zaadje goed groei om zo schimmel en vocht problemen tegen te gaan denk jij dat dat goed is of niet?of hebje geen idee ?

 

Alvast bedankt voor de hulp groetjes beginner123

 

Wacht met die parels tot je plantje boven is en al paar cm minimum is anders leg je nog meer gewicht op je plantje die nu wil bovenkomen , laat de natuur nu maar zen gang gaan en wacht tot je kleintje boven is , niet te veel meer prutsen aan je zaadje nu xD dat kan soms stress veroorzaken .

 

Maar al goed je plantje kan je elk moment lekker boven verwachten dus sit back and relax

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...