Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Blijf op je hoede, het zijn net ratten die spinten. :head_hurts_kr:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 on that!

 

En ik denk dat nu je eindelijk eens een aantal rondes niet van systeem gewisseld bent dat je nu t spelletje een beetje doorkrijgt... (heb ik al eens eerder gezegd, meerdere keren zelfs denk ik...)

T zou me niet verbazen dat je nu vrij probleemloos over zou kunnen stappen terug naar aarde, nu je steeds beter snapt wat planten je vertellen op al hun subtiele manieren zou je t daar ook wel aardig op doen.

(Maar blijf lekker bezig zoals je nu doet, never change a winning plan!)

 

Edit: spint heb ik ook definitief opgelost hier... 1 spuitbusje did the trick.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf op je hoede, het zijn net ratten die spinten. :head_hurts_kr:

Ja dat blijf ik zeker, elke ronde spuit ik preventief met het d.i.y. middel want ik hoop nooit meer met een spintplaag te maken te krijgen.

+1 on that!

 

En ik denk dat nu je eindelijk eens een aantal rondes niet van systeem gewisseld bent dat je nu t spelletje een beetje doorkrijgt... (heb ik al eens eerder gezegd, meerdere keren zelfs denk ik...)

T zou me niet verbazen dat je nu vrij probleemloos over zou kunnen stappen terug naar aarde, nu je steeds beter snapt wat planten je vertellen op al hun subtiele manieren zou je t daar ook wel aardig op doen.

(Maar blijf lekker bezig zoals je nu doet, never change a winning plan!)

Dat ik steeds wisselde van systeem was vooral omdat ik nog zoekende was naar een manier van kweken die mij ligt. Mogelijk heb ik die nu eindelijk gevonden want ik vind kweken op steenwol veel gemakkelijker dan op aarde. Simpelweg steeds insturen met dezelfde waarden en de planten lezen, makkelijker kan het niet.

Edit: spint heb ik ook definitief opgelost hier... 1 spuitbusje did the trick.

Goed om te horen, laten we hopen dat ze nu wegblijven!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar het dan ook van komt,, (steenwol)

je krijgt het nu in de vingers..

 

Mooi om te zien en is je van harte gegund,,, :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Oude Rocker! :)

 

Voordat ik problemen kreeg op aarde ging het op zich wel lekker, bekijk bijvoorbeeld dit topic maar eens. Achteraf bezien had ik beter een jaartje door kunnen gaan op die manier, dat had me een hoop kopzorgen en bad karma bespaard. :D

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, je hebt via een laaange omweg nu toch de basis redelijk onder controle, daar gaat t om...:D

Het spintprobleem is nu ook uit de wereld, daar kan t nu ook niet meer aan liggen.

(Hoop dat jij en ik ze nu definitief kwijt zijn tenminste, hier heb ik al een dag of 10 niks verdachts meer gespot...)

Nu alleen nog ff dat laatste drempeltje over... gram de watt richting de 1 op 1 zien te krijgen.

Wilde ook weer gaan starten voor n serieuze poging om over de 0,94 te gaan, maar kom gvd alweer een paar mooie stekken te kort om de boel echt goed vol te krijgen.

Zit nu te twijfelen om (alweer..) een quick'dirty rondje te draaien met wat ik heb, of weer alles nieuwe stekken te maken en plantjes voor te groeien om uiteindelijk wel 18 mooie dames over te houden. Heb er nu 14 die echt goed gaan, al een tijdje terug getopt en mooi breed met 4 of 5 takken. De rest is duidelijk minder, hebben te weinig goeie takken of hebben moeite met aanslaan enz.

T weer van de afgelopen dagen helpt ook niet echt mee in de beslissing...

 

Blijft een lastige hobby, dat tomatenkweken...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 1 op 1 is een leuk streven, maar ik vind kwaliteit nog het belangrijkste en die is bij mij steeds heel constant als ik dat even enigszins onbescheiden stel. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je opnieuw begint is et verloren tijd, dat is ook zonde.

 

Mja dat moet je zelf weten natuurlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van medium veranderen is heel wat anders als overnieuw beginnen. Maar goed, genoeg er over, de planten spreken wel voor zich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat overnieuw beginnen was tegen mij denk ik?

 

Op zich heb je wel gelijk hoor D, met je kwaliteitsverhaal, maar het belangrijkste voordeel van opbrengst verhogen vergeet je ff, namelijk dat je met VEEL MINDER WERK, de helft minder planten, locaties, materiaal, stroomverbruik en gedoe hetzelfde resultaat kan halen...

Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar het zou leuk zijn al ik uit bv 2 1200w tenten met totaal 36 planten 2,5K tomaten haal ipv daar 8 lampen, 4 tenten met alles erop en eraan, 64 planten met al t extra knipwerk enzovoort voor nodig te hebben..

2 tenten draaien zou me wel lukken, buiten t normale leven om, maar 4 moet ik niet aan denken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de fulltime broodkweker tegenwoordig een uitstervend ras? :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Scirocco, ik wil liever wat meer dan 0,5 gram de watt maar zolang dat er niet afkomt zal ik het maar moeten accepteren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis wel een lekker biologisch denkend forum hier.. tomatenkwekers, broodkwekers, spintkwekers..

 

Nog ff en we krijgen hier nog wietkwekers ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van medium veranderen is heel wat anders als overnieuw beginnen. Maar goed, genoeg er over, de planten spreken wel voor zich.

 

Die reactie van mij was tegen scirocco bedoeld, was er vergeten bij te melden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis wel een lekker biologisch denkend forum hier.. tomatenkwekers, broodkwekers, spintkwekers..

 

Nog ff en we krijgen hier nog wietkwekers ook!

 

Als ze zo biologisch zouden denken zouden de meeste wel op guano kweken maar daar krijg je airy buds van.....hier draait t alleen maar om de weegschaal......!

 

Zelden word er hier een soort/strain besproken laar staan hoe de uitwerking is....het is meer een eigen huis en tuin forum want over echte planten en genetica en hun eigenschappen gaat het hier allang niet meer neeeee welke is compact hahahaha ga toch ammie kweken ofzo.....

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar we zouden led gaan doen toch, daar gaat het alleen maar om of iets 1 of 2 dollar kost LOL niemand die over planten praat of hoe ze presteren LOL

 

De zomer is zo heerlijk cool dat onze dimlux 1000 zowaar 1400/1500 gram heeft opgelevert op water alleen temet....dus tja....na 17 potten zijn we maar gestopt met wegen LOL

 

Kijken of we dat kunnen evenaren met 16 cob leds........

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het inderdaad dezelfde genetica maar de mijne zit geen spint meer op gelukkig. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Amnezen en Kush onder 1200 watt zijn geoogst. Ik schat de score op 0,5 gram de watt of net iets er onder. Gezien de gigantische spintplaag reeds in week twee van de bloei mag ik blij zijn dat ik überhaupt kon oogsten.

 

Verder maakt de nieuwe lichting Amnees het wel goed, al vind ik dat er wederom meer blad er aan zit dan mij lief is. Sinds ik begonnen ben op steenwol kampen mijn planten hiermee. Dit weet ik de vorige ronde aan een te hoge EC, doch zit die nu op maar 1.3 dus zal het daar niet aan liggen dunkt mij.

 

gallery_1211_374_28357.jpg

 

gallery_1211_374_53971.jpg

 

gallery_1211_374_95967.jpg

 

gallery_1211_374_75899.jpg

 

Dit is eigenlijk het enige grotere nadeel wat ik ondervind op steenwol en daarom zal ik er nu ook eens negen stuks op kokos zetten om te zien hoe dat gaat. Sowieso ben ik nog niet uit gekweekt op steenwol, tenzij het op kokos in een keer vlekkeloos zal gaan.

 

gallery_1211_374_73067.jpg

 

gallery_1211_374_21832.jpg

Negen nieuwe Neesjes staan te popelen!

 

Kortom: kweken op steenwol bevalt goed, maar mijn planten krijgen meer blad dan me lief is en dit zie ik ook wel terug bij andere verslagen op Mapito. Voor mij dus reden om ook coco eens een kans te geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekjes! Toch weer veranderen naar coco ohoh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekjes! Toch weer veranderen naar coco ohoh

Nee, ik heb nog nooit op kokos gekweekt dus van weer veranderen is geen sprake. Noem het liever uitbreiden! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij dat je je eigen er alleen maar meer onzeker mee maakt,zou je niet een keer willen dat.je kan lezen en schrijven met 1 bepaald medium in eerste instantie,zodat je altijd op die manier terug kan vallen als een probeer project niet lukt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is niet gemaakt om het medium, maar het medium om de plant. Verder heb ik er niks meer over te zeggen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeft ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen woorden maar daden.

 

Vandaag heb ik negen Amnees stekken geplant in 18literpotten gevuld met Atami kokos. De stekken hebben al een tijdje voor gegroeid onder tl-lampen en vannacht voordat ik ze plantte onder eenmaal 600watt hps gestaan.

 

gallery_1211_374_212480.jpg

 

gallery_1211_374_96278.jpg

Ook mijn tensiometer heb ik maar weer eens afgestoft.

 

Dit wordt mijn eerste draai op kokos en het zal mij benieuwen of het mij net zo goed bevalt als de kwekers die er zo lovend over zijn.

 

gallery_1211_374_110249.jpg

Ditmaal heb ik meteen beide lampen van elk 600watt aan i.p.v. voor te groeien onder één lamp.

 

Stap ik nu over op kokos omdat steenwol me tegenvalt? Van overstappen is geen sprake, veelmeer van uitbreiding maar bekijk de foto's en oordeel zelf.

 

gallery_1211_374_77538.jpg

 

gallery_1211_374_23044.jpg

Amnesia Haze, begin week 4 bloei.

 

Nee, op steenwol ben ik nog niet uitgekweekt, recent ben ik immers net een kweekje begonnen op bigblocks.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...