Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De Tensiometer was opgelopen tot 155mbar dus heb ik vanavond de Amnezen op kokos in 18literpotten voor het eerst bewaterd na het inwateren.

 

gallery_1211_374_268968.jpg

 

Ondertussen gaan ze als een speer en ik heb er geen omkijken meer naar.

 

gallery_1211_374_253954.jpg

 

Aangezien ik geen beestjes heb gespot heb ik zonder te spuiten de klok eergisteren op 12/12 gezet. Vanavond hebben ze alle negen zo'n 2 liter coco A & B gekregen.

 

De Amnezen op steenwol hebben gezamenlijk bijna 30 liter opgezopen, op elke 10liter water 15ml pk 13/14 en 25 ml Canna Flores A & B (Ec 1.4 pH 5.5).

 

gallery_1211_374_181068.jpg

 

gallery_1211_374_154205.jpg

 

gallery_1211_374_34171.jpg

 

gallery_1211_374_65116.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze willen best doorpakken he Dilago?

Lekkere witte budjes :icecream:

 

Ik wil niet zeiken maar zie ik nou blad chlorose op de 3e foto? beetje gele marble door je blad.

Zal misschien wel te maken hebben met die kut hittegolf van laatst,ik heb hele/halve bladeren bruinig.

gelukkig schijnen ze het niet al te erg te vinden ;)

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee Collie Weed, maar inderdaad ze vinden het niet erg dus ik ook niet! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten op kokos doen het uitstekend. Ik heb er geen omkijken naar en ze groeien als kool. Om de groei iets te remmen hebben ze vanavond een Ec van bijna 1.5 gehad, terwijl ze 1.1-1.2 gewend zijn.

 

gallery_1211_374_285740.jpg

 

gallery_1211_374_111809.jpg

 

gallery_1211_374_138040.jpg

 

gallery_1211_374_17336.jpg

 

gallery_1211_374_51197.jpg

 

gallery_1211_374_113234.jpg

 

De planten op steenwol gaan ook goed. Er zit een beetje spint in maar in dit stadium maak ik me daar niet te sappel over en stofzuig de toppen af en toe.

 

gallery_1211_374_139309.jpg

 

gallery_1211_374_173709.jpg

 

gallery_1211_374_52103.jpg

 

gallery_1211_374_84585.jpg

 

gallery_1211_374_221674.jpg

 

gallery_1211_374_196122.jpg

Let the foxtailing begin!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten op kokos zij]n een beetje te groot geworden maar misschien pakt het wel positief uit. Ze zuipen in elk geval als vissen.

 

gallery_6495_18670_128290.jpg

 

gallery_6495_18670_144904.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè dilago alles goed jonge? Ik ben laatste tijd minder actief geweest op het forum(drukte) maar ik zie dat je een paar planten op Cocos heb staan, hoe bevalt het?

 

Gr klaver :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Klaver, met mij gaat het goed, met jou?

 

Kweken op kokos bevalt uitstekend, ik heb er geen omkijken naar. De groei is zo explosief dat de planten wat groter zijn geworden dan ik in de planning had. Maar ik heb eerder ook eens grotere planten gehad waar evenredige grote toppen aankwamen. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die s5 doet het goed :icecream:

Wel toppen/knakken, moment is te bepalen als internode afstand ineens flink toe neemt, tijd vd 1e knak dan.

Die 1.5 mag je wel aan gaan houden op kokos, s5 kan dat echt wel hebben (een Amnees dus niet).

 

Vindt het wel grappig dat je spreekt van 'dikke' stammen, zwaar toppen en knakken worden ze zo dik als een € 2 muntstuk :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf ze nu niet meer te knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ben je bang voor dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik bang voor ben is dat de toppen niet meer dichtgroeien als ik de planten nu nog knak. Ik heb gisteren al bamboes in de potten geprikt zoals te zien is op de foto's en daar de takken aan bevestigd zodat ze wat uit elkaar zijn gebogen.

 

Nee, knakken in deze fase nog lijkt me niet ideaal.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check ook ff Klaver90 zijn verslagen of een oude van mij en zie dat de s5 prima tegen knakken kan en naar mijn mening zelfs betere toppen produceert indien geknakt.

 

Met een Amnees zou het best zo kunnen zijn dat niet dichtgroeit maar ik doe al 8jr niet anders dan knakken want toppen groeit de s5 zo doorheen en mijn toppen zijn allerminst fluffy, eerder 2x zo dik als die van jou op de steenwol ;)

 

Teveel internode afstand.. een knakje hier, een knakje daar :whistle:

 

Knakken kan ook een supercrop inhouden, dus niet omknikken maar de stam ff samenknijpen onder de top

 

NIET MET JE NAGELS, dat wordt eerder toppen dan knakken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang die hoertjes opstijgen zul je ze moeten laten zien wie de baas is, gewoon knakken dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plantjes Dil! :tu

Ik zou ze ook juist nu knakken naar behoefte,met een wat gelijker/platter veldje heb je wat betere dieptestraling van je licht.

Bovendien kun je je lamphoogte dan nog steeds aanpassen als het moet,als ze tegen het dak staan lukt dat niet meer.

 

Geef ze maar wat ruige liefde,ze kunnen het NU nog hebben :whip:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanavond kijken of ik ze kan knakken nog want ik heb nog maar weinig ruimte voor ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij knakken moet ik altijd direct aan knakworstjes denken. Als je die buigt dan knakken ze maar breken ze ook af. Punt is, als je voor het knakken een beetje plet dan breken ze niet af. De planten bedoel ik, met knakworsten wordt het smurrie. En ik zou ducttape of pleisters bij de hand houden, als er wel een breekt gewoon weer vastplakken. In het ideale geval span je er een netje boven zodat ze kunnen leunen na het knakken en later als er een zware top aan zit niet doorbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativied ; heb je echt een knakworst gekneust om hem proberen te knakken zonder knak? :likken: haha vast een leuk gezicht.

Maar wat je zegt klopt precies met wat ik ook altijd doe :whistle: niet bang zijn maar wel voorzichtig....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het knakworstje van Columbus. Ik kan deze knakworst buigen zonder die te breken. Goede commercial voor unox? Nee niet geprobeerd, maar ik denk dat dat een redelijke aanname is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste bezwaar wat ik tegen knakken heb is dat ik geen idee heb waar ik de takken naartoe zal buigen.

 

De planten zijn zo groot geworden dat een gebogen tak de halve kweekruimte inneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bijvoorbeeld de bovenste 30cm van een tak knakt, 90graden, dan buigt dat deel binnen een dag weer omhoog. Ik gebruik vaak wat binddraad om sommige naar beneden te houden zodat het wen beetje egaal wordt.

 

http://i.imgur.com/1uxOZyc.jpg

 

Je zou kunnen beginnen met de planten in het midden naar buiten te knakken, dan heb je al wat minder opties. Na het knakken ziet het er uit als een slagveld bij mij, volgende dag is dat heel anders.

Edited by Sativied
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, ik ga er zo meteen mee aan de slag. Sommigen zijn zo groot geworden dat enkele toppen geschroeid zijn door de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in elke pot drie bamboestokken geplaatst welke ik met elkaar verbonden heb door drie korte horizontaal geplaatste bamboestokken te bevestigen met tyraps. Hier heb ik de planten doorheen gevlochten wat gepaard ging met het betere buig- en knakwerk. De hoogte is er nu wel uit en foto's volgen later.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonet vluchtig even wat kiekjes gemaakt, ongeveer een etmaal na de harde sm van gisteren:

 

gallery_1211_374_244875.jpg

 

gallery_1211_374_81012.jpg

 

gallery_1211_374_14625.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...