Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Idd Jack...

 

Spint is gewoon preventief of in een vroeg stadium prima te behandelen.

 

Dat je met plagen zit ligt toch echt aan jezelf.

 

En dan bedoel ik niet met beestjes klooien maar spuiten met middel wat echt helpt en elektrische vernevelaar.

Edited by Murdoch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je met plagen zit ligt toch echt aan jezelf.

Ben je ook al zo'n boeddhist? Het ligt aan de spint hoor, ik heb ze niet uitgenodigd.

En dan bedoel ik niet met beestjes klooien maar spuiten met middel wat echt helpt en elektrische vernevelaar.

Been there done that, ik heb de vorige ronden mijn stekken gedompeld in gif en wekelijks gespoten maar het hielp niks. Ik kom er gewoon niet meer van af.

 

Echt..

Ik kan er met de pet niet bij wat jij allemaal mee maakt met die spint.. :withstupid:

Iedereen heeft er momenteel mee te kampen zowat, maar leuk is anders. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd makkelijk om de schuld bij de spint te leggen :thumbsdown:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd makkelijk om de schuld bij de spint te leggen :thumbsdown:

Als er zo gemakkelijk van spint af te komen was zou niemand er nog last van hebben. En waarom lieg je tegen anderen dat ik niet luisteren wil en niks probeer? Kick je daar op?

 

Overigens vraag ik het pro forma, er lopen momenteel tientallen topics over spint, ga daar je gal maar spuwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat meer mensen er last van hebben zegt niets.

 

Stekken dompelen is een no no.

 

Dat je zovaak hebt gespoten zegt mij niets. Of je raakt niet alles of je gebruikt het verkeerde spul.

 

Er zijn ook heel veel mensen zonder spint, dus je punt is?

 

Lekker makkelijk die beestjes de schuld geven.

 

Waar heb je mee gespoten als ik vragen mag, spul en gereedschap?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker makkelijk die beestjes de schuld geven.

Wie doet dat dan?

Waar heb je mee gespoten als ik vragen mag, spul en gereedschap?

Met de combinaties Vertimec en Nissorun en later Envidor en Apollo. Dit heb ik aangemaakt volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing. Verder heb ik onder de bladeren met een platenspuit gespoten en ze zeiknat gemaakt.

 

Waarom is stekken dompelen een no no volgen jou?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dompelen in het gif merk ik toch dat ze minder goed aanslaan.

 

Ga is op zoek naar een minder gebruikt middeltje, die je daar opnoemt gebruikt het merendeel van de stekkenboeren..

 

Heb al heel lang geen spint meer gezien in de bloei. Wat ik altijd doe, stekken planten, wachten tot ze wat gegroeid zijn(aangeslagen dus), verwijder het onderste aangevreten blad, daar zitten de meeste fuckers op, alleen als je nog genoeg blad overhoud natuurlijk, vernietig het blad of gooi het weg, herhaal dit na een tijdje indien noodzakelijk en dan spuit ik nog een maal preventief met iets dat wel werkt. Electrisvhe vernevelaar is wel aan te raden, spuit je je hele hok blank mee.

 

Gezonde sterke planten wil ook een hoop helpen.

Edited by Murdoch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd makkelijk om de schuld bij de spint te leggen :thumbsdown:

Als er zo gemakkelijk van spint af te komen was zou niemand er nog last van hebben. En waarom lieg je tegen anderen dat ik niet luisteren wil en niks probeer? Kick je daar op?

 

Overigens vraag ik het pro forma, er lopen momenteel tientallen topics over spint, ga daar je gal maar spuwen.

Indd lijkt net of je honing aan je bips hebt haha😂

 

Heb je floramite gebruikt dilago ? En waarom ga je in de bloei als je nog zoveel spint hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles kort snoeien en daarna goed gebruik maken van pyrethrum doet wonderen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Murdoch, ik zal op zoek naar een ander middel.

 

@ Kapiteinkoek, nee, Floramite heb ik niet gebruikt. Dat zou ik ook nog wel een kans gunnen.

 

@ Appel, ja daar ben ik nu mee bezig. Ik heb vier kleine moeders die ik zal proberen schoon te krijgen. Momenteel heb ik ze zeiknat te staan met een lv van tegen de 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet dat je die beesten niet kapot krijgt :(

Ik doe 2 max 3 x behandelen,

 

1x dompelen (wat murdoch zrgt is waar) ze slaan wat minder aan, zien er slapjes uit

Volgende dag of 2 dagen later spuit k volgende cocktail erop..

+ de dag na 2e behandeling spuit ik ook nog die shit van ecostyle, weet niet of het nog nodig is of uberhaupt werkt.

Gewoon uit voor zorg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Murdoch, ik zal op zoek naar een ander middel.

 

@ Kapiteinkoek, nee, Floramite heb ik niet gebruikt. Dat zou ik ook nog wel een kans gunnen.

 

@ Appel, ja daar ben ik nu mee bezig. Ik heb vier kleine moeders die ik zal proberen schoon te krijgen. Momenteel heb ik ze zeiknat te staan met een lv van tegen de 100%.

ik geloof toch dat we dat floramite toch al eerder besproken hadden :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Murdoch, ik zal op zoek naar een ander middel.

 

@ Kapiteinkoek, nee, Floramite heb ik niet gebruikt. Dat zou ik ook nog wel een kans gunnen.

 

@ Appel, ja daar ben ik nu mee bezig. Ik heb vier kleine moeders die ik zal proberen schoon te krijgen. Momenteel heb ik ze zeiknat te staan met een lv van tegen de 100%.

ik geloof toch dat we dat floramite toch al eerder besproken hadden :whistle:

Geen idee, ik luister nooit naar jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen heeft er momenteel mee te kampen zowat, maar leuk is anders. :D

 

Nergens last van al jaren niet omdat ik geen planten in de bloei zet waarvan ik het vermoeden heb dat ze iets onder de leden hebben.

Eenmaal de klok om kan je al snel geen kant meer op.

 

Hoe je eerder met de tot je beschikking staande middelen bent om gegaan heeft deels geholpen aan verdere resistentie en je komt al snel aan einde van de gifjes nu, ik zou eerder proberen op anderen manieren eraf te komen (zie hierboven) want zo krijg je ze nooit meer weg en volgens mij heb je ook te maken met herbesmetten:

 

hoe ga je het hok in en wat doe je na bezoek aan de dames in geval van spint (of degene die de planten verzorgd) ?

 

(wegwerp) overall en handschoentjes aan, dingetjes om je voeten om maar geen eitjes of een verdwaald spintje over het hoofd te zien wat later weer voor die ellende zorgt door dat meeliften op dezelfde of een andere lokatie :tu

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij kan beter gewoon stoppen er mee hij is niet alleen een prutser kwa spint bestrijden maar kan ook totaal niet kweken 20 topics alleen maar ellende :thumbsdown: er zijn mensen die het kweken moeten leren en er zijn ook mensen die het nooit zullen leren en dat is hier een goed voorbeeld van. :wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago moet het gewoon anders aanpakken vanaf het begin dan zal het een stuk minder worden veel spint is al aardig imum voor vertimec enzo

waarom moet je altijd zo negatief praten jack white heb van jou nog nooit een verslag gezien, laat staan spintloos 1op1 dat soort dingen

 

voortaan je stekken controleren zit er spint op niet nemen.

spuit biologisch de eerste weken gebruik zelf altijd bio prevent

houdt je tempratuur en vochtigheid in de gaten als je planten helemaal gezond zijn en de omgeving is goed zal er misschien wel spint komen maar langer niet zo snel uitbreiden als nu

je kan na de 3 week bloei preventief roofmijt uitzetten als er geen spint is gaan ze vanzelf wel dood

mocht dit allemaal niet baten dan kun je altijd nog gif spuiten

zomaar met gif spuiten steeds en dan niet alles dood maken krijg je alleen maar sterkere spint ipv dat het weg gaat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dank voor de tips. Voordat ik begin aan de volgende ronde zal ik zien aan schone stekken te komen, of mijn moeders spintvrij zien te krijgen. Wat betreft deze huidige ronde ben ik er nog niet uit of ik zal doorgaan of niet.

 

Aangezien de planten er heel mooi bijstaan wil ik de ronde liever niet afbreken, maar om nu nog met gif te spuiten ben ik ook geen voorstander van. Zou ik de spint met de stofzuiger nog wat in toom kunnen houden tot de oogst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je de spint niet kwijtraken, kan je altijd nog macerror in je hok zetten.

 

Die lult de spintjes wel weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een biologisch verantwoorde aanpak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dank voor de tips. Voordat ik begin aan de volgende ronde zal ik zien aan schone stekken te komen, of mijn moeders spintvrij zien te krijgen. Wat betreft deze huidige ronde ben ik er nog niet uit of ik zal doorgaan of niet.

 

Aangezien de planten er heel mooi bijstaan wil ik de ronde liever niet afbreken, maar om nu nog met gif te spuiten ben ik ook geen voorstander van. Zou ik de spint met de stofzuiger nog wat in toom kunnen houden tot de oogst?

Niet twijfelen, elektrische vernevelaar (dan pak je ook alles echt mee) en PVP.

 

 

Als je niet wilt spuiten dan zou ik toch overnieuw beginnen, met zo veel spint zijn die toppen binnen no time ingepakt met webben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens js.

 

Enigste manier om van die beestjes af te komen is om helemaal opnieuw te beginnen..

 

Moeders => gft

Planten in hok => gft

Substraat => kliko

Hok(ken) => reinigen middels vernevelen en dettol.

Substraat => nieuw aanschaffen

Zaad aanschaffen=> eigen selectie moeders

 

Kost aardig wat tijd, geld en moeite maar uiteindelijk wel spint vrij....

Edited by Worm
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga deze huidige ronde nog met gif aan de slag en als ik volgende week nog webben zie gaat alles er uit en dan begin ik van voren af aan met schoon plantenmateriaal en een schoon hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat t je lukt om ze te vermoorden D, zal niet meevallen in de zomer om ze kapot te krijgen.

 

Wil hier niet met gif aan de gang, dus heb een paar nieuwe kleine stekjes gemaakt, toen de eerste aangeslagen waren heb ik gelijk alle besmette moeders en randapparatuur een enkele reis puinbak gegeven.

Hou de mooiste van t stel voor straks na de zomer als nieuwe moeders, zodat de spint misschien te stoppen is als ik deze stekken tenminste schoon kan houden.

Alle spullen zal ik straks als ik weer begin nog een keer grondig schoonmaken, filters, potten en medium vervangen, en hopelijk ben ik dan eindelijk een tijdje verlost van dat gekloot.

Tis niet zozeer dat mijn planten er erg onder lijden, maar om een serieuze 1:1 poging te doen zal ik toch echt van die krengen af moeten komen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn gewoon super mutant mites, die vreten alle chemie met een bakje knoflooksaus joh

 

rozemarijn? neem? knoflook? nicotine? diotemetise aarde? (das dat spul dat in anti vlooien poeder zit, om over de hond te strooien oid)

 

ik worstel niet met spint; mijn tuin zit propvol met deze sumo's: csm_Spidex_46353d01b2.jpg

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...