Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Santanesia Op Dwc Onder 400W Cree Cobs

Recommended Posts

@scirocco

wegzetten op groeivoeding EC 1.5 en 1e week op 24/0 gaan ze hard de reveg in, geweldige freakshow een week of 3 en daarna zou je heel voorzichtig 3 vingerig blad terug moeten gaan zien, als je mazzel hebt een nieuwe tak uit een bolletje ex- top.

 

@wietefras

gerevegde stekken in de bloei als ze nog niet 5 of meer vingerig doen is wel grappig, levert mooie foto's op van die mutant toppen en freaktakken

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge EC helpt ook met reveggen? Dacht juist lage EC en spaarzaam water geven. Al heb ik daar ook geen bewijs van gezien en in Hydro komt dat er sowieso niet van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb betere resultaten gehad met hogere EC, inwateren met 1.5 en daarna 1.2 geven (als ze het aankunnen).

maar als je niet zo'n voeder bent geweest tijdens de bloei kan hoger insturen en ff aanhouden weer heel verneukeratief uitpakken, het geeft dan een trap na ipv een trap de trap op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reveggen kan ook gewoon met kraanwater, hier zijn een paar voorbeelden en wat oude moeders/mannen,

 

HoD #4, 11/12 weken oud vanuit een bud

 

gallery_23812_18592_19039.jpg

 

gallery_23812_18592_163635.jpg

 

Strawberry Blues bud reveg, ongeveer 14 weken oud

 

gallery_23812_18592_350352.jpg

 

gallery_23812_18592_638857.jpg

 

Jack Hammer, f2 clone 5/6 jaar oud en deze stek ongeveer een jaar oud

 

gallery_23812_18592_103406.jpg

 

gallery_23812_18592_99876.jpg

 

Cali-o/nycd man, een jaar oud

 

gallery_23812_18592_104602.jpg

 

Strawberry Blues man van ongeveer een jaar oud, hij wil zo graag sproeie zn balle hangen er al uit lol

 

gallery_23812_18592_286788.jpg

 

Meer als 40 mamma's en pappa's....

 

 

 

@wf

 

Als het to much is zeg het even haal ik het weg......

 

Mooie planten die Santanesia, wie heeft ze gemaakt? Omni ofzo?

 

 

Poldergrower

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinig. Leuk om te zien al die verschillende structuren ook.

 

 

Dat reveggen geeft in eerste instantie niet zulke mooie planten, maar het komt uiteindelijk wel weer goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de wekelijkse update. De dames zijn inmiddels aan het midden van week 3 week op 12/12 beland (25 dagen) en vertonen 2 weken echte bloei (14 dagen).

 

Ze staan op 2 onderling verbonden bakken met GHE FloraNova Bloom (linker bak 3 planten en rechts 2). EC is nu 1.55 en pH 5.8. EC loopt nu ietsje op dus hoger zal ik niet moeten gaan.

 

Temperatuur met leds aan (400W) schommelt tussen de 26 en 28 graden. LV zit zo rond de 65%. Watertemperatuur zit rond de 22 en 23 graden.

 

Niet veel spannends gebeurt. Afgezien van dat een paar dames lijken te denken dat ze van bamboe afstammen ofzo. Heb zelf ook vakantie en ben veel op pad geweest met vriendin en kids dus bijna geen tijd gehad voor de planten. Alleen min of meer dagelijks even gedag zeggen en soms het bijvul reservoir weer wat aanvullen.

 

De toppen ruiken inmiddels heerlijk. Beetje zoetig en bloeig/ fruitig (maar geen citrus). Nog niet heel sterk, maar het begint te komen.

 

De foto's dan. Het meest opvallende is natuurlijk wel de scheefgroei. Ik heb het armatuur maar wat scheef gehangen om het nog wat gelijkmatig te belichten. gelukkig dat dat kan. Enkele top zat in de weg en die heb ik maar omgeknakt. Weer niet of dat nou zo'n best idee was in de bloei, maar die stak boven het armatuur uit daar:

 

Overzichtje :

gallery_37858_18978_64107.jpg

 

Overzichtje meer recht van voren zodat het bamboe hekwerk van de dames links (en vooral die voorste) zichtbaar is:

gallery_37858_18978_74182.jpg

 

Iemand een idee of daar nog wat aan te doen was geweest?

 

Top van de middelste plant (in de linkerbak en zit er een beetje tussenin qua strek):

gallery_37858_18978_44976.jpg

 

De planten in de rechterbak zijn korter en hebben meer op elkaar zittende toppen.

 

Top van plant rechtsachter:

gallery_37858_18978_44549.jpg

 

Top van plant rechtsvoor:

gallery_37858_18978_83617.jpg

 

Hopelijk houden ze wel een beetje op met strekken ;) Heb nog wel ruimte over, maar de scheefgroei wordt wel wat bont.

 

Ik heb overigens nog geen gebruik gemaakt van ver rood licht, dus daar komt die strek ook niet van. Lichtschema staat ook gewoon op 12/12 (daar ga ik sowieso niet van afwijken).

 

Ben weer vergeten foto's van onder te nemen. Hopelijk vergeet ik dat volgen keer niet. ben soms toch wel echt een stoner :)

Edited by Wietefras
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow boel is mooi ontploft, wat een jungle is het geworden zeg! :blink:

 

Wel erg duidelijk te zien dat je met pheno verschillen zit. Amnees overheerst duidelijk in de genen, bladeren en pistels zijn aardig amnees a like.

 

Misschien had minder lang voorgroeien wat geholpen tegen het strekken, beide ouders zijn toch meer en deel sativa.

 

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha je had net zo goed niet kunnen mainlinen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm, Lol, ja. Het is door al die hoogte wel redelijk luchtig gebleven nog. Ik kan het net gewoon nog zien zitten overal en er valt ook gewoon licht door die hele zooi heen.

 

Maar goed, het had waarschijlijk wel met iets korter voorgroeien toe gekund :)

 

@Kaak, Nou dat valt nog wel mee eigenlijk. Het punt was toch vooral om een beetje gelijkmatig toppen te krijgen. Per plant is dat nog wel gelukt. Ook zijn alle kleine takjes weg dus als het goed is ook minder klein grut en fluf te knippen zometeen.

 

Het is inderdaad niet de mooie egale main lining structuur geworden, maar dat komt deels ook doordat ik wat heb zitten experimenteren met dat mainlining. Ik heb het her en der net iets anders aangepakt.

 

De mooiste mainline plant heb ik er ook uitgehaald door de wortelrot. Dat was echt zo'n mooi bosje geworden met een heel veld aan toppen op hetzelfde niveau. Die had ik wel volgens de regels gedaan als controle groep, maar die heeft het dus niet gered. Tsja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier vaak de vaagste plant acties bij de planten die tegen de tentwand aan gedrukt worden (hier door onderdruk bolling).

Hoeft maar een beetje te zijn en jij je maar afvragen hoe het nu toch kan want je ziet het natuurlijk nooit met de rits dicht :icecream:

 

EC loopt wat op, wat doet de ph?

GHE buffert best goed en je zult minder verloop bemerken dan bijv. bij een Canna, volgens mij daalt die wel wat gezien de klauwtjes links en rechts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zelf de ergste strekkers naar de kant geleid.

 

De pH is stabiel op 5.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC 0.2 omlaag en PH 0.2 omhoog en dan kijken of de klauwtjes bij trekken al is het wel bij een daarvoor meer gevoelige (pheno van een) soortje in jouw geval wat ook mee zal spelen, zowat elke Amnees die ik onderworp aan 'je vreet het maar en niks poespas' kreeg er zwaar last van waar de s5 ernaast er fluitend bij stond (lees halleluja bladstand).

 

Ik stuurde met de Flora niet meer zo strak op de 5.8 omdat ie zo goed buffert, de plant wordt als het ware een beetje te verwend en krijgt misschien sneller nukken, ik gaf ene keer net wat lager en dan weer wat hoger, doseren op een klein volume met citroenpoeder en dan een korrel of 6 teveel.. ok mooi in 'range' 5.8-6.2 waar uitschieters naar 5.5 in het begin best mochten (groeivoeding en dan hoog in de EC en een beetje citroenzuurpoeder-->je breekt de buffert en hebt dan helft volume aan vers kraanwater nodig om weer op 5.8 te komen ja :wave: ).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stuur eigenlijk niet echt op de pH. Dat is gewoon wat het is en blijft. De pH in de aanvulbak is wel iets hoger en de EC iets lager. Dat houdt elkaar blijkbaar redelijk in evenwicht.

 

De EC moet inderdaad weer wat omlaag om het meer in evenwicht te houden. Wellicht beter dat het zelfs iets afloopt dan dat het oploopt. Als het eenmaal gaat oplopen is het vrij lastg onder controle te houden. Ben nog aan het zoeken wat het moet worden.

 

Citroenzuur in hydro begin ik niet meer aan. Alleen maar gekloot mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles beter dan druppelen met Canna ph- groei denk ik dan :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe zou je de uitschieters af kunnen knippen. Wat de Ec betreft is bij een Amnees tussen de 1.3 en 1.4 hoog zat. Toen ik daarboven kwam groeide er heel veel blad in de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, Met Canna pH- groei is de pH tenminste langer dan een dag stabiel :)

 

@dilago, Die uitschieters afknippen is geen optie, want dat is het enige wat er aan die plant zit. Dan hou ik een stronk zonder toppen over. Armatuur hangt gewoon wat schuin en dan gaat het wel.

 

Ik had bij een EC van 1.45 nog dat die heel snel daalde. Maar goed het is met deze hitte sowieso wel handig dat de EC wat lager is want ze drinken flink. Ik kan bij wijze van spreken het waterpeil zien dalen.

 

Het is hier 31 graden op zolder en in de tent zelfs 33 graden. Planttemperatuur zit op 28,5 graden. Ze lijken er niet echt last van te hebben, maar er komt wel een behoorlijke geur vanaf :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de wekelijkse update. Dames staan imiddels 4,5 weken op 12/12 (32 dagen) en vertonen 3 weken echte bloei (21 dagen).

 

Gaat allemaal nog steeds zijn gangetje. De boel gaat niet meer zo de hoogte in. Is de laatste paar dagen nog maar een centimeter bij gekomen ofzo.

 

Overzichtje van de hele tent:

gallery_37858_18978_22900.jpg

 

Die lange sliert links is 65cm boven het net en het net hangt op iets van 50cm boven de potten.

 

Voorbeeldje van wat toppen in ontwikkeling:

gallery_37858_18978_59441.jpg

 

Dit keer ook wat foto's van de onderkant. Ik heb het mainlining wat "vrij" toegepast. Heb wel gesnoeid en alleen een paar hoofd takken overgehouden, maar ik heb ze niet open getrokken ofzo.

 

Bij deze hen ik op de onderkand twee "manifolds" geprobeerd. Dat zou ook een keer toppen kunnen schelen:

gallery_37858_18978_29918.jpg

 

Deze heeft wel gewoon een enkele manifold en dan heb ik boven op de plant een extra vertakking laten zitten:

gallery_37858_18978_139290.jpg

 

Ik dacht dat de stekken waren gaan rotten en wilde ze weggooien:

gallery_37858_18978_156321.jpg

 

Ik tilde de deksel op en toen bleken ze al flink wat wortels te hebben:

gallery_37858_18978_89858.jpg

 

Ze staan in gewoon kraanwaterwater, dus ze waren gewoon aan het verhongeren. Geen wonder dat ze zo vergelen :whistle:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, oeps-momentje van de week.... arme kleintjes!

 

Die grote planten gaan wel lekker, als dat nog 5 weken moet word dat weer een dikke klapper.

 

 

Waarom liggen die houten balkjes eigenlijk op je armatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, ben veel weg geweest en dan schieten die stekken er wat bij in ;)

 

Ik heb een fan aan het plafond hangen en in heb die balkjes erop gelegd om de lucht van die ene fan wat meer te verdelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat systeem met die kratjes werkt perfect zo te zien.

Tis dat ikea niet echt om de hoek zit hier...

 

Mijn stekken hebben ook geregeld te maken met aandachtsgebrek... heel herkenbaar.

Kon nog een hele bak vol wegflikkeren laatst omdat ik vergeten was de deksel terug te zetten op de propagator omdat ik tijdens het inspecteren ervan gestoord werd door een klant in de winkel.

36 uur tneon op 25 cm afstand zonder deksel op de prop leverde een kurkdroge bak vol stekblokjes met verpieterde sprietjes op.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topontwikkeling gaat toppie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco, Ja het werkt nog best aardig. Zag dat de pluggen wat te vochtig waren en was dus bang dat ik ze verzopen had, maar is blijkbaar gewoon goed gekomen.

 

De 3 buckeye's helemaal links in de bak waren namelijk wel verrot. Daar heb ik nog een stukje afgesneden en ze direct in de perliet terug gezet in plaats van in een Eazy Plug.

 

Ik gebruik nooit een kap op de stekken, maar je moet dan inderdaad wel zorgen dat de voetjes goed nat blijven ja :)

 

@dilago, Ja, die toppen gaan lekker. Ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien als ze echt goed aandikken.

 

Het ruikt ook heerlijk. Niet al te sterk, maar wel heel lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, mijn stekkenhokje had op dat moment een lv van bijna 0 en 30 graden.. en de kap lag voor de actieve inlaat ter verhoging vd feestvreugde dus de hele boel was geroosterd.

Het is bij altijd n gevecht om die stomme lv op peil te houden, ik heb nu een hele berg natte handdoeken aan een drookrekje in de kweekruimte (niet in de tent) hangen om de ruimte vochtiger te krijgen.

Kan t gelijk zien als ik ze weer ff in de emmer dompel en nat terughang na een nacht afwezigheid, 5 minuten en de planten hebben gelijk een veel mooiere bladstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, soms is het lastig om de LV op peil te houden.

 

De stekken staan nu in een 200x100 hok waar een 2x55W T-Neon setje hangt. Een iets groter hok voor die stekken is op zich ook wel lekker om het klimaat goed te houden :likken:

 

Was eigenlijk de bedoeling om een undercurrent DWC systeem daar in te gebruiken met 2 400W led armaturen naast elkaar. Je ziet de bakken van de undercurrent links naast de stekkenbak staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stekken staan onder exact zon ding, maar dan in t 60x60x140 tentje met afzuiging en filtertje.

Dat is nog niet helemaal op orde, temperatuur halfweg de hoogte is dik 30, onderin bij de inblaas 26 ongeveer. Zomer he...

Heb nog een houten 250 m3 boxje dat er maar aangeknoopt moet ofzo.

 

En die ongebruikte ruimtes ken ik ook... heb een splinternieuwe 120x240 tent die ik al 3x opgezet heb maar hebben nog nooit serieus planten ingestaan.

Ben bezig met spullen te verzamelen om voor die tent 4 240w Led armaturen te bouwen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...