Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obiwan

Waar Het Beste Zaden Bestellen?

Recommended Posts

Ik gebruik wiet op medische basis. Nu wil ik voorzichtig beginnen met zelf wat te kweken om er wat ervaring mee op te doen. Ik zie op internet meerdere shops waar je kunt bestellen. Welke shop is het beste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wel van wie dit forum is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannie natuurlijk! :whistle:

 

 

 

zou het uit moeten maken van wie dit forum is, al was het het paradepaardje van piet hein donner

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik nog niets :( Wat is nu het beste adres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het uit moeten maken van wie dit forum is...

 

Ga je ook bij McDonalds vragen waar je het beste een hamburger kunt kopen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er in jouw leven gebeurd dat je altijd zo cynisch bent Fool ?

Niet iedereen weet gelijk van wie dit forum is en dan nog zou dat niks uit mogen maken.

 

 

@TS; je kan idd bij Sannie bestellen (al is de keuze daar enigszins beperkt) of wat ik persoonlijk een fijne website vind is wietzaadjes.nl

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen zaad bij Sannie kopen, daar lees ik niks dan ellende over de laatste tijd. Heb zelf erg goeie ervaringen met het zaad van Plantformer, zie hier.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bestel altijd bij wietzaadjes.nl, tot hiertoe altijd tevreden over geweest hoewel ze de zaden niet altijd verpakken zoals ik het wens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

hoe zit het als ze niet kiemen ?

of 3 uit 3 herman?

of 3 uit 3 brieke freaks ?

krijg je dan nieuwe ?

of krijg je dikke bult!!achterna ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

hoe zit het als ze niet kiemen ?

of 3 uit 3 herman?

of 3 uit 3 brieke freaks ?

krijg je dan nieuwe ?

of krijg je dikke bult!!achterna ?

:vape:

Als ze niet ontkiemen ligt dat altijd aan de klant volgens Sannie, dan ontkiem je niet goed. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een hele interessante vraag. Immers er wordt steeds geroepen dat je vooral niet moet bezuinigen op de aanschaf van zaden en dat je zaden moet aanschaffen van een goede zadenleverancier.

Echter nergens kan ik een objectief vergelijk vinden tussen de vele zadenleveranciers / -veredelaars. Sommige namen komen heel veel naar voren, maar dat is volgens mij geen goede leidraad.

Ik kan me zo voorstellen dat een 'Cup Winner' een redelijk goede garantie is voor een goed zaadje, maar dat is natuurlijk maar een gokje.

 

Wellicht is het goed om de wat meer ervaren kwekers die veel uit zaad kweken te vragen welke criteria nou belangrijk zijn bij de selectie van een goede zadenleverancier.

 

Dus Obiwan, hele valide vraag, ik zit met exact hetzelfde.

 

@ de ervaren kwekers, waar letten jullie op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een serieus onderzoek zou mooi zijn, maar wat zijn de criteria?

Voor nu zijn er alleen ervaringen, niet veel wetenschappelijks.

 

Ik kan dus ook alleen mijn ervaring delen.

 

De zaden bestel ik bij wietzaadjes.nl groot aanbod van verschillende breeders, dus veel keus.

 

Qua breeder vind ik dat Dinafem goed zaad levert. De dames ontkiemen allen en zijn volwaardige, in mijn geval, autoflowers. Ze zien er sterk en goed uit tijdens de groei en bloei. Daarnaast zijn de autoflowers snel klaar, sneller dan anderen. Met prima eindresultaat.

 

Het is mijn persoonlijke mening, ik kan ook niet zeggen dat ik honderden zaden geprobeerd heb van allerlei verschillende breeders. Dit is op basis huis tuin en keuken experimenten met slecht een aantal verschillende breeders.

 

Je noemt in je vraag specifiek wiet voor medisch gebruik; op de website van wietzaadjes.nl kan je hierop filteren. Ervaring met deze specifieke CDB soorten heb ik niet.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietzaadjes.nl, wederom goede ervaring mee. Top klantenservice en veel keus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een hele interessante vraag. Immers er wordt steeds geroepen dat je vooral niet moet bezuinigen op de aanschaf van zaden en dat je zaden moet aanschaffen van een goede zadenleverancier.

 

 

Je moet inderdaad niet bezuinigen op zaad maar dat wil natuurlijk niet verantwoorden dat breeders 100Eur mogen vragen van enkele zaden.

Hier bij Sannie&Friends heb je voor een leuke prijs toegang tot heel wat mooie genetica EN je hebt top klantenservice. Zal voor sommige klanten misschien anders zijn maar ik heb enkel goede ervaringen met Sannie's shop.

 

Ik kan me zo voorstellen dat een 'Cup Winner' een redelijk goede garantie is voor een goed zaadje, maar dat is natuurlijk maar een gokje.

 

In essentie wordt er door een bende blowers een winnaar uitgekozen. Het is steeds een phenotype van een strain die wint... De kans dat de winnaar in jouw batch zit is vrij klein denk ik. Afhankelijk natuurlijk van de skills van de breeders die er achter zitten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele goede ervaringen gehad met Barney's Farm, Royal Queen Seeds en Dutch Passion.

Zaden zijn allemaal gefeminiseerd en hebben een sterke kiemkracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

hoe zit het als ze niet kiemen ?

of 3 uit 3 herman?

of 3 uit 3 brieke freaks ?

krijg je dan nieuwe ?

of krijg je dikke bult!!achterna ?

:vape:

Als ze niet ontkiemen ligt dat altijd aan de klant volgens Sannie, dan ontkiem je niet goed. :D

Ik heb niks geen navraag gedaan bij de goede man, maar ik heb onlangs een aantal soorten tegelijk ontkiemd en het opkomstpercentage varieërde nogal, de ene soort vrijwel 100% en de andere met pijn en moeite 10%. Ben benieuwd wat ik dan te horen zou krijgen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 5 shackszaad waarvan 1 niet ontkiemd is.

 

3 planten hele vreemde genetica hebben,

1 plant uiteindelijk mooi geworden.

Kreeg er wel gratis boudica x silverfields zaden bij die tot mijn verbazing heel mooi zijn geworden vind ze op skunk lijken.

 

Zaden komen bij sannie vandaan, misschien ligt t gewoon aan t soortje die ik gekozen had betekend dus niet dat ik hem/haar meteen afschrijf.

Edited by El capitano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste keus is een echte breeder die naast reguliere zaden ook feminized verkoopt. Resellers en personen die zich zelf Koning noemen staan wat lager op de bucket-list buy&try. Dan koop ik de zaden het liefst direct van de breeder, dan maar minder freebees. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzelf kweek al jaren royal Queen. prijs/kwaliteit is zeer goed te noemen.

in ruim 8 jaar tijd maar 1 zaadje gehad wat niet is ontkiemd ( allen in grond gestopt ).

de special Queen # is een zeer stabiel soortje. en ook niet onbelangrijk ,prijstechnisch zeer aantrekkelijk .

waarom deze zo goedkoop is begrijp ik niet want er komt een heerlijk wietje vanaf.

ze is niet rotbestendig en word vrij hoog, ik heb er gehad die ruim boven de 2,5 meter werden(zonder te toppen uiteraard ).

heerlijke soort die ook nog eens lekker weg rookt.

 

 

ook van royal Queen de autoflowers gehad. deze bevielen mij minder goed.. slappe dunne plantjes en zeer gevoelig voor voeding...dit is slechts mijn persoonlijke ervaring dus ik kraak deze lijn niet gelijk af.

 

ik heb van DHS de huismerk WW Auto gehad.. zeer mooie compacte toppen met veel kristallen.

goed te onderhouden en ook makkelijk te kweken.

smaak is uitermate goed.

ook de PP fem zijn zeer goede planten van DHS huismerk.

mooie grote bladeren /dikke stammen en vrij goede toppen(niet al te groot maar wel vol hars)

duurt wat langer voor ze klaar is .

 

het is even zoeken voor je jouw soort hebt gevonden maar dan blijf je ze ook kweken ( in mijn geval ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 keer bij wietzaadjes.nl besteld, beide keren doen ze meer dan 5 werkdagen over leveren (terwijl ze op de site vermelden dat het 1 werkdag zou moeten duren). Iemand anders hier ook ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...