Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ken420

16X Shining Silver Haze Rqs, 120X120X200 Homebox, Eerste Maal Scroggen

Recommended Posts

met 16 zou ik gewoon voor een sog gaan, maar dat ben ik. Denk dat het wel mogelijk is, maar wens je veel geluk erbij.. je zult t nodig hebben.

 

Je kan het wel als groeinet gebruiken, alles in vakjes verdelen en erdoor laten groeien

 

ik ga kijken hoe het loopt en anders gewoon een SOG.

Mss anders er minder in zetten. 12?

ik ben hier voor bij te leren dus alle tips zijn welkom ;)

of gewoon als groeinet gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er volgens jou 16 dames op 120x120 sowieso teveel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dames staan al onder de hps in een prop.. rest zal morgen er wel in mogen ongeveer.

heb nog eens heel deel nagelezen over het scroggen en zal toch wel enkele weken mogen voorgroeien.

maar ik lees heel veel dat ze dit met weinig planten doen per m2 namelijk 5.

DIt gaat ook gewoon met 16 of?

Oppassen dat het onder HPS in een propegator niet veel te warm wordt door de stralingswarmte hè, dat kan héél gauw héél warm worden.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dames staan al onder de hps in een prop.. rest zal morgen er wel in mogen ongeveer.

heb nog eens heel deel nagelezen over het scroggen en zal toch wel enkele weken mogen voorgroeien.

maar ik lees heel veel dat ze dit met weinig planten doen per m2 namelijk 5.

DIt gaat ook gewoon met 16 of?

Oppassen dat het onder HPS in een propegator niet veel te warm wordt door de stralingswarmte hè, dat kan héél gauw héél warm worden.

 

heb hem op n meter afstand staan.. en ligt een temp meter bij :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi scrognet! Heb je de zaden weer op dezelfde wijze ontkiemd als die Sannie afraadde?

Thnx!

ja gewoon tussen 2 watjes :-/ raar?

morgen ten laatste overmorgen zal ik ze in stekpotjes zetten.

Ja raar van Sannie om de schuld bij de klant neer te leggen. Zo werkt dat kennelijk met peper duur zaad.

 

Als er inderdaad wat met het zaad aan de hand zou zijn staat juist Sannie bekend als ruimhartig (lees je krijgt gewoon nieuw).

Hier is eerder sprake van onbekendheid en daardoor een factor waardoor zaden niet verder groeien (kan van alles zijn).

 

Als er nieuwe zaden kwamen en de trail & proof methode van tussen 2 watjes was gekozen dan was percentage bijna 100% geweest.

 

Ik ontkiem in een glas water, niet iedereen ligt elke methode (net zoals wortels aan afgesneden takjes weten te krijgen) en die Sannie aanraadt werkt voor de meeste mensen stukken beter dan de watjes (te nat/uitdrogen of wortel beschadigen bij verpooten).

 

@Ken

leuke opzet al ga je, wat voor afzuiger je er ook achter gaat hangen altijd stuklopen op die filter van je.. 200m3 is dus maximaal 200m3 erdoorheen trekken (zonder geurlekken en beperking), is deze opzet je door een GS aangeraden?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi scrognet! Heb je de zaden weer op dezelfde wijze ontkiemd als die Sannie afraadde?

Thnx!

ja gewoon tussen 2 watjes :-/ raar?

morgen ten laatste overmorgen zal ik ze in stekpotjes zetten.

Ja raar van Sannie om de schuld bij de klant neer te leggen. Zo werkt dat kennelijk met peper duur zaad.

 

Als er inderdaad wat met het zaad aan de hand zou zijn staat juist Sannie bekend als ruimhartig (lees je krijgt gewoon nieuw).

Hier is eerder sprake van onbekendheid en daardoor een factor waardoor zaden niet verder groeien (kan van alles zijn).

 

Als er nieuwe zaden kwamen en de trail & proof methode van tussen 2 watjes was gekozen dan was percentage bijna 100% geweest.

 

Ik ontkiem in een glas water, niet iedereen ligt elke methode (net zoals wortels aan afgesneden takjes weten te krijgen) en die Sannie aanraadt werkt voor de meeste mensen stukken beter dan de watjes (te nat/uitdrogen of wortel beschadigen bij verpooten).

 

@Ken

leuke opzet al ga je, wat voor afzuiger je er ook achter gaat hangen altijd stuklopen op die filter van je.. 200m3 is dus maximaal 200m3 erdoorheen trekken (zonder geurlekken en beperking), is deze opzet je door een GS aangeraden?

 

ik heb een mailtje gestuurd naar sannie en het probleem uitgelegd, nu maar afwachten op een reactie! :-)

 

De gs heeft deze tent als complete growtent.. kant en klaar..

Verkeerd bij een gesteld zeker? zodat het goedkoper voor hun uitkomt ofzo :-/

 

Ben wel van plan volgende kweek een grotere filter en afzuiging halen. En dan deze afzuiger als actieve inblaas gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dames staan al onder de hps in een prop.. rest zal morgen er wel in mogen ongeveer.

heb nog eens heel deel nagelezen over het scroggen en zal toch wel enkele weken mogen voorgroeien.

maar ik lees heel veel dat ze dit met weinig planten doen per m2 namelijk 5.

DIt gaat ook gewoon met 16 of?

Oppassen dat het onder HPS in een propegator niet veel te warm wordt door de stralingswarmte hè, dat kan héél gauw héél warm worden.

Inderdaad, ik zou de kap maar snel van de kweekbak afhalen en het is zaad, de lv hoeft niet zo hoog.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dames staan al onder de hps in een prop.. rest zal morgen er wel in mogen ongeveer.

heb nog eens heel deel nagelezen over het scroggen en zal toch wel enkele weken mogen voorgroeien.

maar ik lees heel veel dat ze dit met weinig planten doen per m2 namelijk 5.

DIt gaat ook gewoon met 16 of?

Oppassen dat het onder HPS in een propegator niet veel te warm wordt door de stralingswarmte hè, dat kan héél gauw héél warm worden.

Inderdaad, ik zou de kap maar snel van de kweekbak afhalen en het is zaad, de lv hoeft niet zo hoog.

 

zo kap is er vanaf.. lv in de tent is 44%

 

ben zwaar aan het overwegen om nog snel een nieuwe afzuiger en filter te halen.

Namelijk g-tools 160 met de juiste filter dit keer.. is toch noodzakelijk dat dat ook in orde is.

Kut GS, verkopen ze kant en klare tenten maar is niet alles bijpassend! :thumbsdown: :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 16 inderdaad aardig ambitieus, hoeveel liter zijn je potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi, Hoe staat het met de kieming van de plantjes? Gr

 

14 van de 18 zit al in stekpotjes en onder de hps. rest weet ik niet of het ook gaat halen maar die heb ik nog gewoon tussen de watjes ;-)

 

Ik vind 16 inderdaad aardig ambitieus, hoeveel liter zijn je potten?

 

16 is me ook wat ambitieus.. heb 11L potten. Ik ga uiteindelijk de beste 12 laten bloeien. Goed idee?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk die zaden hebben kiem kracht.

Komt wel goed met die andere zaadjes.

 

Ik denk als je ze niet te lang voor laat groeien je een mooi vol tentje krijgt al valt dat toch weer te bezien. Het is toch gewoon een haze sativa dominante soort toch.

 

Al contact met sannie gehad. Als het goed is valt er wel over je aankoop en de resultaten te praten.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk die zaden hebben kiem kracht.

Komt wel goed met die andere zaadjes.

 

Ik denk als je ze niet te lang voor laat groeien je een mooi vol tentje krijgt al valt dat toch weer te bezien. Het is toch gewoon een haze sativa dominante soort toch.

 

Al contact met sannie gehad. Als het goed is valt er wel over je aankoop en de resultaten te praten.

Gr

 

idd met deze zaden kan ik tenminste iets!

 

Ja met 12 ga ik uiteindelijk hem vol proberen krijgen, hoop op succes!

Ik heb contact gehad met sannie, nu kwam het erop neer dat ik iets fout had gedaan (dus de schuld werd al bij mij gelegd) ik heb in kinderlijke stappen uitgelegd hoe ik heb ontkiemt en dat ik voor de rest nog nooit zo grote problemen met onkiemen gehad heb.

Ik ben nu weer op een response aan het wachten van hun.. Kijken of 'mijn' ontkiem methode wel past met hun eisen? beetje gek.. zeker als ik al altijd vanuit zaad gekweekt heb en dit is de eerste keer met massale problemen.

 

Grtz

 

K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo moeilijk moet het toch niet zijn.

Tussen watten met wat water en maar wachten.

Zou wel jammer zijn als er niks mee gedaan word. Het is toch ook in sannies voordeel als dit gewoon netjes opgelost word en hier uiteindelijk een kweekverslag van had gekomen.

Maar misschien krijg je nog wel een reactiehoe staat het verder met de zaden zijn ze nu allemaal boven de grond ?

Edited by Ingrow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, nu ik voor het eerst een propagator heb gebruikt kan ik begrijpen dat men zegt dat dit de manier is. Investeer 20 euries, dan heb je een tray met 20 potjes en een propagator. Dan weet je zeker dat de temp, luchtvochtigheid en natheid goed is. Klein en makkelijk in gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, nu ik voor het eerst een propagator heb gebruikt kan ik begrijpen dat men zegt dat dit de manier is. Investeer 20 euries, dan heb je een tray met 20 potjes en een propagator. Dan weet je zeker dat de temp, luchtvochtigheid en natheid goed is. Klein en makkelijk in gebruik.

 

idd, heb ook een leuk antwoord van sannie gekregen! ze gaan me de helft van de zaden vergoeden en deze heb ik dan ook weer meteen besteld, nu blijkt dat er maar 4 SSH het fatsoenlijk doet, hij heeft mij een manier van ontkiemen uitgelegd en ga deze proberen te volgen.. sorry voor de mislukte projectjes, maarja zo leer je, hierbij zijn ontkiemingsmethoden

Tevens is het belangrijk dat de temp 24 uur per dag stabiel rond de 23 graden is en dit is niet het geval in een boiler hokje, hier dient een propagator voor gebruikt te worden met bv een tl erboven welke 24 uur per dag aan staan voor een stabiele temp en vochtigheid.

Hierbij zei hij ook zeker de spongepots te gebruiken, die wat ze me hier eigenlijk afraden.. rara?

zal vandaag eens foto's gaan nemen van nu.. maar niet de moeite om erop te zetten. Met grote spijt....!

Zal morgen foto update doen..

Grtz K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw,weet zeker dat het nu wel goed gaat komen, licht niet te dicht er op.

Ik zelf dek de propegator meestal af ivm oververhitting.(karton)

Spongepots persoonlijk is dat niet de gewenste methode voor mij.

Light mix of steken en zaai aarde is wel oké.

Grond vochtig maken.

Zaden in de grond netjes wat grond er over.

Zonder twijfel de grond vochtig niet nat he.

Na een dag even voelen aan de grond.

Indien nodig even met de planten spuit kort sproeien.

 

Tempratuur van te voren cheken in de propagator kan ook helpen.

Goed/niet te oud zaad kan wel wat hebben.

 

Gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal werkt het perfect met watten ik ben nu aan het kijken welke methode het fijnst is maar de methode van mam werkt tot nu toe bij mij ook het best en je hoeft na het kiemen niet meer aan het zaadje te komen ik doe als ze boven de grond zijn een boterhamzakje over de pot om de lv goed te houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...