Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Potplanter

Biobizz Op Special Mix

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben een tijdje weg geweest en nu ben ik hier terug met een vraagje.

Heb een plantje in gold label special mix gezet vandaag en ik heb een starterkit van biobizz. Met die special mix zou ik de eerste 5 weken geen voeding moeten geven maar zijn er producten van dit biobizz schema die ik wel gewoon mag geven in de eerste 5 weken? Op het schema zie je dat ze op hun eigen all-mix evenveel bio-heaven, bloom en top max gebruiken als op de light-mix. Ik zat er dus over te denken om dit ook te doen op de gold label special mix. Ik denk in ieder geval dat ik de bio-heaven wel kan beginnen geven. Wat denken jullie?

BTW het is een 60%Sativa 40%Indica en 2 weken oud ongeveer

eXFqdEc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

for sure

algenmix, continue meegeven

fishmix, om de dag een scheutje

root juice om de 5 dagen geven

 

de rest meer volgens schema.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar tot wanneer zou ik dan root juice moeten blijven geven denk jij? Het plantje is al 2 weken oud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed op het schema kijkt zie je dat je pas begint met tellen van weken als je plantje 10-15 cm hoog is. (Midden onderaan op de flyer) Dit is het bij een week of 2/3 ongeveer. Volg dan het schema, liever iets te licht gevoed dan overvoed.

 

Rootjuice gebruik ik volgens schema in week 1 en 2 ​en na het overpotten 2 weken. Verder niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alg a mic is alleen constant nodig bij lightmix om bodemleven op gang te houden,

root juice hoeft niet meer maar mag gedurend grow spaarzaam blijven geven

rest bio-grow tijdens de groei en eerste twee weken bloei kan en mag ook, in bloom zit ook wel een deel stikstof

activera maakt bodem en plant sterker dus mag je bij blijven voegen

 

zelf maak ik nu wanneer nodig mijn eigen voeding aan

vorige run was met biobizz en daarbij gebruikte ik enkel als extra nog wat fulvinezuur voor de chelaterend werking

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed op het schema kijkt zie je dat je pas begint met tellen van weken als je plantje 10-15 cm hoog is. (Midden onderaan op de flyer) Dit is het bij een week of 2/3 ongeveer. Volg dan het schema, liever iets te licht gevoed dan overvoed.

 

Rootjuice gebruik ik volgens schema in week 1 en 2 ​en na het overpotten 2 weken. Verder niet.

Klopt ik had die eerste week er ook al afgetrokken toen ze nog kleiner dan 10 cm was. Ze is dus eigenlijk 3 weken en sinds gisteren in een 25 liter pot gedaan. Ga dan iig nog 2 weken rootjuice geven. Ik zat alleen te twijfelen omdat ik andere grond heb als op het schema en misschien is die special mix nog zwaarder bemest dan de all mix van biobizz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal voorlopig dan alleen bio heaven en spaarzaam root juice geven en dan moet ik toch wachten met de rest tot de boeifase begint.

Bedankt voor jullie reacties

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zie je dus juist het vitaliserende van de vismix en algenmix niet?

dat vind ik echt zonde, ze vinden het zo fijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is geen fishmix bij biobizz, die hebben daar een plantensap voor, topmax genaamd zonder eiwitten

de kelp kan alleen de bodem wat vetter maken bij allmix of promix, mag maar is helemaal niet noodzakelijk zoals schema al laat zien

iedereen doet er het zijne/hare mee

 

graag gedaan Potplanter

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

topmax is een bloeibooster.

vismix is de meest natuurijke voeding die biobizz heeft, ruikt net als de visemulsie van 30 jaar geleden.

dus ja, die zit gewoon nog in de lijn.

nou dat schema laat ik al jaren links liggen,

ik zie hoe blij die plantjes er van worden dat zegt mij meer.

majah, follow the schedules is het makkelijkste yes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meer/meest ervaren growers hebben geen schema's nodig en zien en voelen wat de dame nodig heeft. Voor starters is het wel makkelijk.

 

@maas, fishmix. Top spul, de stank die men noemt heb ik amper ervaren. Ik gebruik het naast, i.c.m. en ter vervanging van de bio-grow.

 

@potplanter, over goldlabel genoeg goede verhalen gehoord. Het gebruik van substraat van de ene leverancier en de voeding van een ander zou niet heel veel uit moeten maken. Hoewel Biobizz hun voeding natuurlijk optimaliseert met hun substraat lijn.

 

Omdat de voedingslijn van biobizz organisch is zal je niet al te snel verkeerd gaan met voeding. Hou de verhoudingen laag en kijk vooral naar de dames. post wat foto's en er zullen genoeg mensen zijn die je willen voorzien van advies.

 

Succes :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fishmix zat er niet bij in mijn starterpack. Ik ga het zeker wel proberen met een beetje algamic als ze begint te bloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fishmix wordt bij voorkeur tijdens de groei gebruikt en niet meer tijdens de bloei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meer/meest ervaren growers hebben geen schema's nodig en zien en voelen wat de dame nodig heeft. Voor starters is het wel makkelijk.

 

@maas, fishmix. Top spul, de stank die men noemt heb ik amper ervaren. Ik gebruik het naast, i.c.m. en ter vervanging van de bio-grow.

 

@potplanter, over goldlabel genoeg goede verhalen gehoord. Het gebruik van substraat van de ene leverancier en de voeding van een ander zou niet heel veel uit moeten maken. Hoewel Biobizz hun voeding natuurlijk optimaliseert met hun substraat lijn.

 

Omdat de voedingslijn van biobizz organisch is zal je niet al te snel verkeerd gaan met voeding. Hou de verhoudingen laag en kijk vooral naar de dames. post wat foto's en er zullen genoeg mensen zijn die je willen voorzien van advies.

 

Succes :vape:

 

Dat zal ik doen, binnnen een paar weken eens een mooie foto maken.

Thanks :verrygood

 

Fishmix wordt bij voorkeur tijdens de groei gebruikt en niet meer tijdens de bloei.

Klopt, dat zeggen ze bij biobizz maar ik heb ook al van mensen gehoord die alleen maar fishmix gebruiken over de volledige levensduur van de plant en voor de rest niks van voeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maat van mij heeft dat ook eens gedaan, maar niemand wilde die wiet roken,sterker nog niemand wilde het zelfs maar proberen vanwege de intense vislucht.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, dat is wel zonde. Ik zal het deze keer toch met grow moeten doen ipv fishmix

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt vensterbank, je moet een ster zijn om te overvoedden met biobizz.

ik heb biobizz gebruikt op plagron,biobizz,allmix en tref aarde en het ging allemaal toppie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvoeden met Biobizz kan ook wel alleen duurt het wat langer voor je het ziet. Ik zou de aanbevolen dosis halveren en zeker niet meer geven dan het kweek schema adviseert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...